Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2024-11-02, 15:24
Medlem
Vilka låtar håller ni bäst från 70 80 och 90 talet?

Detroit Rock City vs Creatures Of The Night vs Psycho Circus?

God Of Thunder vs War Machine vs Unholy

Rock n roll all nite vs I Love It Loud vs God Gave Rock N Roll To You?

Beth vs Reason To Live vs Everytime I Look At You?

Shout It Out Loud vs Lick It Up vs I Just Wanna?

I Was Made For Lovin You vs Heavens On Fire vs Take It Off?
Citera
2024-11-02, 15:58
Medlem
Klas-Vegass avatar
Alla i min klass gillade kiss utom jag. Jag tyckte dom var töntiga fast jag gillade tex alice cooper. Men då var jag nog mer inne på deep purple och status quo.

Tills jag fick höra Detroit rock city. Vilken djävla låt. Jag spelade den säkert 50 ggr på raken. 48 år senare tycker jag fortfarande att det är en djävligt bra låt som jag kan spela flera ggr på raken. Fortfarande såld på trumkompet som kallas peter criss shuffle.

Efteråt har jag lärt mig att uppskatta låtar som love gun eller I was made for loving you baby. Men ingen av kiss låtar kommer i närheten av detroit rock city.
Citera
2024-11-02, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klas-Vegas
Alla i min klass gillade kiss utom jag. Jag tyckte dom var töntiga fast jag gillade tex alice cooper. Men då var jag nog mer inne på deep purple och status quo.

Tills jag fick höra Detroit rock city. Vilken djävla låt. Jag spelade den säkert 50 ggr på raken. 48 år senare tycker jag fortfarande att det är en djävligt bra låt som jag kan spela flera ggr på raken.

Efteråt har jag lärt mig att uppskatta låtar som love gun eller I was made for loving you baby. Men ingen av kiss låtar kommer i närheten av detroit rock city.

Vilken version av detroit rock city är det?
Citera
2024-11-02, 16:01
Medlem
knark-kungens avatar
Finns många bra

https://youtu.be/1dFByQyA49I?si=xtcwlEE24U6_rq9U

https://youtu.be/LMcDg2HwOnM?si=MMh3g3k6Jj6KkPWd

https://youtu.be/ZhIsAZO5gl0?si=iY5OSzPbrHgLrjjW

Citera
2024-11-02, 16:02
Medlem
Klas-Vegass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jojje48
Vilken version av detroit rock city är det?
Orginalinspelningen från skivan som jag inte ens minns vad den heter. Jag lånade bara skivan och körde låten om och om igen. Men det måste varit sommaren 76.

Nu mer tar jag bara låten från youtube. Kan vara vilken version som helst. Ibland kan jag lyssna på trummorna isolerade. Inget skämt.
Citera
2024-11-02, 20:03
Moderator
Ancistruss avatar
Jag håller nog med om att Detroit Rock City är deras bästa låt. (Vet inte vilken version.)

Som barn under sena 70-talet och tidiga 80-talet gillade jag Kiss mycket, men från tonåren blev det successivt mer och mer andra band och på senare år lyssna jag faktiskt inte på dem alls. Men just Detroit Rock City håller jag fortfarande väldigt högt och lyssnar gärna på ibland.
Citera
2024-11-02, 22:20
Avstängd
Crabbofixs avatar
heavens on fire är bäst
Citera
2024-11-02, 22:23
Medlem
HobbyHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klas-Vegas
Kiss har gjort några bra låtar, men man kommer ju inte undan att dom är så töntiga så man känner "sekundärskam"
Citera
2024-11-03, 03:42
Medlem
I-van-Toers avatar
Från den listan blir det oavgjort mellan Detroit Rock City och Creatures of the Night.

Oavgjort mellan War Machine och Unholy. Egentligen oavgjort mellan alla tre men Paul Stanley skrev God of Thunder själv så plus ett där.

Rock and Roll Nite slår I Love It Loud.

Beth vs Reason To Live vs Everytime I Look At You? Jag väljer I Still Love You som KISS överlägset bästa ballad.

LIck It Up, med tanke på vad den låten betydde för bandet.

Givetvis Heaven's on Fire.
Citera
2024-11-03, 05:43
Medlem
Keano16s avatar
Kiss var unika...Tills dom inte var det längre och blev kappvändare och försökte bli disco, new wave och allt däremellan. När de tog tillvara på "hair metal" scenen och började sälja plattor igen så måste jag säga att de levererade en del hits men de var bara ett band i mängden....Sen försökte de bli grunge men valde att ta på sig sminket istället.

Summa av sumarum - 74-78 var dom i en egen liga, sen tog det slut
Citera
2024-11-03, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Från den listan blir det oavgjort mellan Detroit Rock City och Creatures of the Night.

Oavgjort mellan War Machine och Unholy. Egentligen oavgjort mellan alla tre men Paul Stanley skrev God of Thunder själv så plus ett där.

Rock and Roll Nite slår I Love It Loud.

Beth vs Reason To Live vs Everytime I Look At You? Jag väljer I Still Love You som KISS överlägset bästa ballad.

LIck It Up, med tanke på vad den låten betydde för bandet.

Givetvis Heaven's on Fire.

I Still Love You är en mörk ballad som är bra med och passade in perfekt i Creatures Of The Night albumet, men Reason To Live och Forever är bättre enligt mig men det är bara åsikter. Jag glömde A World Without Heroes som är en fantastisk ballad med.
Citera
2024-11-03, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keano16
Kiss var unika...Tills dom inte var det längre och blev kappvändare och försökte bli disco, new wave och allt däremellan. När de tog tillvara på "hair metal" scenen och började sälja plattor igen så måste jag säga att de levererade en del hits men de var bara ett band i mängden....Sen försökte de bli grunge men valde att ta på sig sminket istället.

Summa av sumarum - 74-78 var dom i en egen liga, sen tog det slut

Va dom verkligen så bra och så högt upp? De sålde inte överdrivet bra på 70 talet jämfört med andra band och deras stösta hit kom 79 på Dynasty.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in