Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2024-11-02, 13:56
Hon blir ny ledare fr Tories

https://www.msn.com/sv-se/nyheter/ut...es/ar-AA1tnIx3

Citat:
Kemi Badenoch har valts till ny ledare fr konservativa Tories-partiet i Storbritannien. Hon kommer frn hgerfalangen inom partiet och blir partiets sjtte ledare p ngra f r.

Tankar om detta?
Citera
2024-11-02, 14:08
Citat:
Ursprungligen postat av MrEarlGrey
Hon blir ny ledare fr Tories

https://www.msn.com/sv-se/nyheter/ut...es/ar-AA1tnIx3

Tankar om detta?

Live-sndning frn valet och efterspel:

https://www.youtube.com/watch?v=8rINsxrkBKo

Intervju innan valet:

https://www.youtube.com/watch?v=a0w0xRK5B3M
Citera
2024-11-02, 14:43
Moderator
Strix m/94s avatar
Det finns vl inte s mycket konservativt kvar i Torries, s att detta skulle vara ett val av en konservativ ledare frefaller mindre troligt. Sannolikt r vl detta nnu ett steg mot en mrkare framtid fr Storbritannien.
Citera
2024-11-02, 15:12
Moderator
Motvillig1.2s avatar
Nu blir det woke syntax error. Den vite medellders mannen Starmer mot den svarta yngre (n honom i alla fall) kvinnan och de mste hlla p den frre.
Citera
2024-11-02, 15:20
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motvillig1.2
Nu blir det woke syntax error. Den vite medellders mannen Starmer mot den svarta yngre (n honom i alla fall) kvinnan och de mste hlla p den frre.

Det r frsts kul, men samtidigt visar det p hur mrkligt det blivit och hur litet konservativt Tory-partiet numera r. Men, det sger ngot positivt om UK att en frhllandevis ung frgad kvinna frn kolonierna kan identifiera sig mest med det parti som i alla fall frr var konservativt. Hon borde vl strngt taget blivit LibDem egentligen.
Citera
2024-11-02, 15:22
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Det finns vl inte s mycket konservativt kvar i Torries, s att detta skulle vara ett val av en konservativ ledare frefaller mindre troligt. Sannolikt r vl detta nnu ett steg mot en mrkare framtid fr Storbritannien.

Tycker det r ett intressant val som kan tala tydligare om saker som white privilege och the black community utan att automatiskt avfrdas, eller behver vara rdd fr att avfrdas, som rasist.

Hon r dessutom fr Brexit, vilket torde falla mngen konservativ p lppen.
Citera
2024-11-02, 15:39
Sympatiska sikter om trans och BLM. Trans r mn som vill vara kvinnor. Det finns en plats fr dem men de har ingen rtt till t ex kvinnors omkldningsrum. BLM r hon emot, vi mste sttta polisen som har ett mycket tufft jobb. The black community vill inte lta sig styras av gangstergng.

Man kan vl knappast kalla det fr ngot annat n konservatism anpassad till samtiden?

https://www.youtube.com/watch?v=uYRhY4HK4Hg

Hon r riktigt skarp. Rekommenderar denna intervju.
Citera
2024-11-02, 18:36
Medlem
Endevils avatar
Den hr negressen ska tydligen vara en riktig hgerextremist med brittiska mtt mtt. Hon tror nmligen att det bara finns tv kn. Serist. Lika bra att Putin snker den dr jvla n i Atlanten.
Citera
2024-11-02, 20:59
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrEarlGrey
Tycker det r ett intressant val som kan tala tydligare om saker som white privilege och the black community utan att automatiskt avfrdas, eller behver vara rdd fr att avfrdas, som rasist.

Hon r dessutom fr Brexit, vilket torde falla mngen konservativ p lppen.

Det behver inte vara ngot fel p Kemi i sig, men det r nd en mrklig utveckling som torries har gtt. Som exempel har de haft fyra kvinnliga partiledare, medan Labour inte har haft ngon.
Citera
2024-11-02, 21:01
Medlem
Min killgissning r att hon kommer vara ledare i rtt mnga salladshuvuden som en del numera mter tiden fr konservativa ledare i Storbritannien.

Hon har en till frdel mot premirminister Starmer som r 64 r genom att vara runt 20 r yngre och det kommer att behvas med tories katastrofala siffror bland de yngsta vljarna.
Det kan bli en intressant huggsexa d det lr vara frn smpartierna lngre hgerut en del frsvann i missnje med sista regeringsren.
Citera
2024-11-02, 21:01
Medlem
Suecotes avatar
Det ska bli mycket intressant att se om hon hller den kurs hon hllit hittills, eller om hon saboteras av sina "partikamrater" och tvingas bja sig efter globalisterna. Jag hade samma hopp om Boris Johnson i brjan, men han vek ner sig. Jag vill definitivt ge henne en chans att ta partiet tillbaka till konservatismen efter sillmjlken Johnson och globalistlakejen Sunak. Strcker hon ut en hand till Reform UK s ser framtiden fr Storbritannien mycket ljusare ut.
Citera
2024-11-02, 21:08
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suecote
Det ska bli mycket intressant att se om hon hller den kurs hon hllit hittills, eller om hon saboteras av sina "partikamrater" och tvingas bja sig efter globalisterna. Jag hade samma hopp om Boris Johnson i brjan, men han vek ner sig. Jag vill definitivt ge henne en chans att ta partiet tillbaka till konservatismen efter sillmjlken Johnson och globalistlakejen Sunak. Strcker hon ut en hand till Reform UK s ser framtiden fr Storbritannien mycket ljusare ut.

Suck, vad var det fr bra med Boris? Jag har aldrig haft mer hopp om Boris n om hans motsvarighet Ulf Kristersson.

Som nationalist och SD'are har jag aldrig sttt Tories, jag stdjer istllet Reform UK eller vilket annat parti Farage leder fr tillfllet, ven om Farage r mjukare n SD.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in