• 1
  • 2
2024-11-02, 11:22
Medlem
Min partner har gjort slut med mig igår.Det är mitt fel vilket är anledningen att jag mår så dåligt.Har gråtit och inte kunnat sova hela natten.Skriver ringer men får svar om ”ditt monster skriv inte mer” osv

Mår dåligt för har förlorat en bra person pga mitt fel.Behöver hjälp med att lugna mig? Hur hantera det… har hela tiden ångest och klump i magen 😭😭
Citera
2024-11-02, 11:22
ut och ta en spring runda
Citera
2024-11-02, 11:28
Medlem
Håller med ovan, löpning eller promenad ute för att få ut energi. Kanske känns jobbigt att komma ut men garanterar att det kommer bli lättare såfort du lämnat hemmet. Utöver det tipsar jag att senare sätta dig ner och skriva ut alla känslor på papper, ta tiden att få känna och få ord på hur du mår.
Citera
2024-11-02, 11:31
Medlem
TjackOhejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av repiuho
Min partner har gjort slut med mig igår.Det är mitt fel vilket är anledningen att jag mår så dåligt.Har gråtit och inte kunnat sova hela natten.Skriver ringer men får svar om ”ditt monster skriv inte mer” osv

Mår dåligt för har förlorat en bra person pga mitt fel.Behöver hjälp med att lugna mig? Hur hantera det… har hela tiden ångest och klump i magen 😭😭

Ditt monster? Vad har du lyckats åstakomma för att få en sån slängd på dig den här gången då?
Citera
2024-11-02, 11:32
Medlem
snurresprettiss avatar
Bida din tid, låt tiden läka oavsett hur lång tid det tar. Har du vänner eller människor i din omgivning? Sök tröst. Ta en promenad, sätt på musik som du gillar.
Citera
2024-11-02, 11:34
Medlem
kaffekoppens avatar
Citat:

Fortsätt skriva av dig, t.ex här. Det finns en läkande kraft i det.

Eller ring en vän/familjemedlem?
Citera
2024-11-02, 11:34
Medlem
Eponumoss avatar
Citat:

Försök att inte ta på dig för mycket skuld i detta läge. Oavsett vad som hände så ska du inte öka på känslan av sorg och förlust med skild.

Istället ska du hitta den där lilla gnistan av frihet som faktiskt finns inom dig.

Att du tvingas till att ta en ny väg framåt behöver inte bara dåligt och kunde du hitta en bra person så kommer du hitta en ny bra person igen.

Det kommer stärka dig djup som människa att gå igenom det här. Vila i det. Låt känslor skölja över dig och lyssna på musik som både ökar och minskar dina känslor och din skörhet.

Du kan må så här i några dygn och sedan kommer nya känslor och nya insikter.

Vi lär oss av våra misstag och reser oss upp när vi faller.

Det är det som gör oss till människor och som utvecklar våra intellektuella förmågor.
Citera
2024-11-02, 11:35
Avstängd
Låt personen vara i fred. Du ska fokusera på att bli bättre innan du blir ihop med någon på nytt.
Citera
2024-11-02, 11:39
Medlem
Ber om råd men säger inte vad du har gjort.

Varför tycker han att du är ett monster?
Citera
2024-11-02, 11:47
Medlem
djupandas
Citera
2024-11-02, 11:54
Medlem
Livet kan gå upp och ner, kommer lugna sig om du fixar att ge det lite tid. Om det är olidiligt kanske det hade underlättat för dig med något lugnande läkemedel eller liknande, finns väll även naturläkemedel men har inte lika kraftig och snabb verkan. Om du vill testa något annat än läkemedel så kanske en kall dusch skulle kunna vara plågsam men lugnande (tror det delvis användes förr för att lugna personer inom mentalvård).
Senast redigerad av figoo 2024-11-02 kl. 12:00.
Citera
2024-11-02, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av busy-signal
Ber om råd men säger inte vad du har gjort.

Varför tycker han att du är ett monster?

För det hjälper inte mig nu, jag mår dåligt jag vet redan nu att det är mitt fel! jag vill ha hjälp med att handskas med mitt mående nu, går med klump i magen och klarar mig inte
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in