Flashback bygger pepparkakshus!
2024-11-02, 02:31
Medlem
gotets avatar
Genom åren har jag hört talas om krasch efter krasch med utomjordiska farkoster. De störtar rakt ner i marken runt om i hela världen. Roswell är det kändaste UFO haveriet men varelserna har dykt rakt ner i backen över hela världen. En snabb sökning leder dig till massvis av exempel. Sedan är militären där och tar reda på vraket.

Mina frågor är följande: Om dessa varelser är kapabla att färdas över så stora avstånd med så avancerad teknologi varför kraschar de så ofta rakt in i planeten de besöker?

Vill militären verkligen kopiera den här opålitliga teknologin? Vi har kapaciteten att bygga pålitliga plan i dagsläget så vill vi verkligen bygga farkoster med en så stor risk för haveri?
Citera
2024-11-02, 02:37
Medlem
supremanics avatar
Den enda rimliga slutsatsen är att utomjordingar är jävligt klantiga.
Citera
2024-11-02, 02:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gotet
Genom åren har jag hört talas om krasch efter krasch med utomjordiska farkoster. De störtar rakt ner i marken runt om i hela världen. Roswell är det kändaste UFO haveriet men varelserna har dykt rakt ner i backen över hela världen. En snabb sökning leder dig till massvis av exempel. Sedan är militären där och tar reda på vraket.

Mina frågor är följande: Om dessa varelser är kapabla att färdas över så stora avstånd med så avancerad teknologi varför kraschar de så ofta rakt in i planeten de besöker?

Vill militären verkligen kopiera den här opålitliga teknologin? Vi har kapaciteten att bygga pålitliga plan i dagsläget så vill vi verkligen bygga farkoster med en så stor risk för haveri?

Är ju lite svårt att få fram hur frekvent de störtar på andra planeter..
Citera
2024-11-02, 02:42
Medlem
gotets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proggrogg
Är ju lite svårt att få fram hur frekvent de störtar på andra planeter..

Om man drar slusatser från det vi vet så borde de ju krascha lika mycket på andra planeter också. Jag har svårt att se hur jorden skulle vara unik i det avseendet.
Citera
2024-11-02, 02:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gotet
Om man drar slusatser från det vi vet så borde de ju krascha lika mycket på andra planeter också. Jag har svårt att se hur jorden skulle vara unik i det avseendet.

Jo, men din frågeställning var varför de kraschar så ofta på jorden, Tellus, och inte varför de ofta kraschar generellt.
Citera
2024-11-02, 03:00
Medlem
gotets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proggrogg
Jo, men din frågeställning var varför de kraschar så ofta på jorden, Tellus, och inte varför de ofta kraschar generellt.

Sant. Men man undrar ju varför?
Citera
2024-11-02, 03:01
Medlem
HobbyHitlers avatar
Även om jag tror att det hänt, så finns det ju inga otvetydiga bevis för att det någonsin hänt.
Citera
2024-11-02, 03:02
Medlem
Soulflowers avatar
De har inte kalibrerat sin magnetkompass efter vår deviation.

Sen behöver vi mer data för att veta om det verkligen är så ofta. Hur många är det som inte kraschar? Kraschar en av tio? Hälften?
Citera
2024-11-02, 03:08
Medlem
ArgusOnes avatar
Trots att de kraschar konstant har vi inte ett enda bevisat fall.
Citera
2024-11-02, 03:09
Medlem
Det beror på att jorden ligger mitt i vägen.
Citera
2024-11-02, 03:13
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soulflower
De har inte kalibrerat sin magnetkompass efter vår deviation.

Sen behöver vi mer data för att veta om det verkligen är så ofta. Hur många är det som inte kraschar? Kraschar en av tio? Hälften?

Kan tänka mig att flytten mellan olika multiversum gör att de inte hinner kalibrera in rummet de inträder i.

Typ om man kör efter en GPS, och plötsligt kommer in i en ny värld. Gps-navigatorer är kvar i universum 1, medans koordinaterna för universum 2 är okända. Ligger i annan tidszon. Nu är ju tid och rum samma sak så logiken passar bättre för en Alien.
Citera
2024-11-02, 03:20
Medlem
Finns inte ett enda bevis på att utomjordingar någonsin varit här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in