Hej! Jag är 18 år och har jobbat inom restaurang / bartender ”fin resturang” i exakt ett år nu och har en timlön på 115 kr. Jag har gjort en utbildning som heter ansvarsfull alkoholservering. När jag började på detta jobb hade jag en timlön på 109 kr. Jag har jobbat näst längst på restaurangen av all serveringspersonal som jobbar där nu. Juni i somras började det en 19 årig tjej med lite erfarenhet av restaurang sen innan men har ingen utbildning, hon har en timlön på 125kr. Ungefär i augusti började det en kille i samma ålder som mig (18) som inte har någon erfarenhet av restaurang tidigare och har heller ingen utbildning. Han hade också 109 i timlön när han började. Ett tag efter han började fick jag löneförhöjning till 115 kr i timmen. Nu har han killen som började i augusti fått sin löneförhöjning och blivit höjd till 125 kr i timmen. Och nu sedan en månad tillbaka. Har det börjat en till tjej som är 20år som Har ingen erfarenhet ingen utbildning. Hon har jobbat fem pass och nu får hon tydligen en timlön på 144 kr. Hon har precis börjat och har redan en timlön på 144 medan jag som har jobbat här i ett år med nu ett års erfarenhet och en utbildning har lägre lön än någon som jobbat fem pass utan någon utbildning och ingen erfarenhet.
Jag 18år, 115kr/h jobbat där i 1år och har nu ett års längre erfarenhet än nästan de flesta. Och har gjort et utbildning
Tjej 19år, 125kr/h började i juni har lite erfarenhet av restaurang sen innan. Ingen utbildning
Kille 18år, 125kr/h började ca i augusti. Ingen erfarenhet, ingen utbildning
Tjej 20år, 144kr/h Jobbat 5 pass, ingen erfarenhet, ingen utbildning.
Jag kan inte se hur jag ska ha lägst lön, som jobbat där längst och har nu mer erfarenhet än de andra, och har gjort en utbildning ingen annan har. Och mina chefar är väldigt oseriösa typ ”ena saken går in i ena örat å sen åker de ut igen” helt enkelt så bryr dom sig inte så mycket. Och har försökt söka nya jobb men går inte så bra och finns inte så stort utbud i min stad. Och vet inte hur jag ska prata med dom… help🥲
Jag 18år, 115kr/h jobbat där i 1år och har nu ett års längre erfarenhet än nästan de flesta. Och har gjort et utbildning
Tjej 19år, 125kr/h började i juni har lite erfarenhet av restaurang sen innan. Ingen utbildning
Kille 18år, 125kr/h började ca i augusti. Ingen erfarenhet, ingen utbildning
Tjej 20år, 144kr/h Jobbat 5 pass, ingen erfarenhet, ingen utbildning.
Jag kan inte se hur jag ska ha lägst lön, som jobbat där längst och har nu mer erfarenhet än de andra, och har gjort en utbildning ingen annan har. Och mina chefar är väldigt oseriösa typ ”ena saken går in i ena örat å sen åker de ut igen” helt enkelt så bryr dom sig inte så mycket. Och har försökt söka nya jobb men går inte så bra och finns inte så stort utbud i min stad. Och vet inte hur jag ska prata med dom… help🥲