Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2024-11-02, 00:32
Medlem
lundaelevs avatar
Hej Flashback såhär på kvällskvisten.

Jag och min vänskapsgrupp har ett problem. Samma vän blir fullast varje gång vi är ute, vi snackar inte såhär roligt packad utan så att alla andra blir påverkade och liksom får se hur hon mår osv. Jag förstår att det är rimligt att man kollar till henne som vän men verkligen varje gång? Känns rimligt att säga till henne va?

Tips mottages…
Citera
2024-11-02, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lundaelev

Jag och min vänskapsgrupp har ett problem. Samma vän blir fullast varje gång vi är ute, vi snackar inte såhär roligt packad utan så att alla andra blir påverkade och liksom får se hur hon mår osv. Jag förstår att det är rimligt att man kollar till henne som vän men verkligen varje gång? Känns rimligt att säga till henne va?

Tips mottages…

Eller så ignorerar ni henne en kväll och låter henne lära sig den hårda vägen.
Citera
2024-11-02, 00:43
Medlem
lundaelevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moderatorhora

Har såklart tänkt den tanken, är det inte lite hårt dock?
Citera
2024-11-02, 00:44
Medlem
Citat:

Beror på vad hon gillar
Ni kan ju filma också
Citera
2024-11-02, 00:49
Medlem
SmegmaFris avatar
Citat:

Så gjorde vi faktiskt med en brud i mitt gamla umgänge.
Söt liten snärta, hur gullig som helst när hon var nykter.
Men när det festades så blev hon som ombytt.
Alltid odräglig, och på toppen av allt otrevlig och aggressiv mot sina vänner som bara försökte ta hand om henne.
Ibland kunde hon få kompletta psykbryt och börja slåss när man tog vinflaskan ifrån henne och sa åt henne att dricka vatten istället.

Vid ett par tillfällen så sket vi helt sonika i henne, en gång så hade hon däckat mitt på en grusgång och hennes kompisar var så trötta på henne så att dom lät henne få ligga där och sova ruset av sig.
Men det var Sverige på den gamla goda tiden också.
Citera
2024-11-02, 00:53
Medlem
Riddargrevens avatar
Ja, säg till henne. Skärper hon sig inte, smygfilma nästa gång och visa då hon är nykter. Gör hon samma, be henne söka hjälp.
Citera
2024-11-02, 00:55
Medlem
Citat:

Tips mottages…

Citat:
Vet inte hur full hon blir men kan ni inte ringa polisen om henne
Då blir hon omhändertagen. Men får sig en rejäl läxa
Citera
2024-11-02, 00:56
Medlem
Zaedrewss avatar
Tänker på Friends. Hmms vi hade 10 vinare. Vi tillsammans drack bara högst 3. 7 st drack alltså någon annan.

Ett råd kanske. Ha inte 10 vinare med nästa gång. Dra ner på det. Om det inte finns kanske hon inte super lika mycket.
Citera
2024-11-02, 00:56
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:

Sånt tänker man och pratar om och garvar när man går igenom vad hon skulle kunna råka ut för. Men i verkligheten är ni hennes vän och ska aldrig tillåta att hon utsätts för något hemskt.

Men däremot så kanske ni skulle tala med henne om detta och förmedla era tankar om det. Försök att göra det i vänskaplig ton och lite som att ni är oroliga. Börja med detta och se var det leder.

Men ni är hennes vän och man håller alltid ett getöga på sina vänner och om en vän ligger illa till så släpper man allt och undsätter sin vän. Gör man inte det så är man inte en riktig vän.
Citera
2024-11-02, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Men däremot så kanske ni skulle tala med henne om detta och förmedla era tankar om det. Försök att göra det i vänskaplig ton och lite som att ni är oroliga. Börja med detta och se var det leder.

Kan tänka mig Ts och kompisgänget komma skränandes längs med Götgatan. Fylltanten är inte ont anande om vad som komma skall.
Citera
2024-11-02, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dazzy
Vet inte hur full hon blir men kan ni inte ringa polisen om henne
Då blir hon omhändertagen. Men får sig en rejäl läxa

Nu när det börjar bli vinter kan ditt förslag bli en ögonöppnare också. Man ska bara se till att gömma fylltantens jacka och om möjligt en sko.

Sommartid är det tveklöst att låta dom supa ner sig tills dom däckar och köra iväg fylltanten till någon avlägsen badplats och dumpa henne där lite lagom tilltufsade.
Citera
2024-11-02, 01:11
Medlem
Alla lär sig inte sin begränsning om hur mycket de tål. För de flesta är detta en övergående sak men vissa lär sig aldrig. Hon kommer säkert fortsätta såhär hela livet, tyvärr.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in