Flashback bygger pepparkakshus!
2024-11-01, 19:20
Medlem
Hej, jag gick till ett företag med begagnade bilar. Först på plats ville de har deposition för att kolla bilen. Det uppstod bråk och de anklagar mig för att jag skulle ha slagit de. Grejen är de var 3 vänner från Iran och jag var ensam. Kameror fungerrar inte , bekvämt nog. de fabricerar att jag skulle ha slagit på deras bilar. Vad kan jag göra och vad kan jag förvänta mig.
Citera
2024-11-01, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmileyRuse
Hej, jag gick till ett företag med begagnade bilar. Först på plats ville de har deposition för att kolla bilen. Det uppstod bråk och de anklagar mig för att jag skulle ha slagit de. Grejen är de var 3 vänner från Iran och jag var ensam. Kameror fungerrar inte , bekvämt nog. de fabricerar att jag skulle ha slagit på deras bilar. Vad kan jag göra och vad kan jag förvänta mig.

Vänta på att bli kallad till förhör. Inte mycket annat att göra. Utgående ifrån att de polisanmält händelsen. Gå till förhöret, berätta vad som hänt. Om åklagaren väljer att åtala så kan du förvänta dig rättegång. Vilket låter osannolikt givet att det saknas all form av bevisning eller uppsåt enligt din utsago.

Förefaller inte finnas någon anledning för dig att ha någon kontakt med personerna i övrigt.
Citera
2024-11-01, 19:43
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmileyRuse

Anar att du utelämnar en del när du berättar om händelsen.
"Det uppstod bråk"
Vad innebär det?

Att anklaga oskyldiga kunder för misshandel är dåligt för affärerna, så jag förmodar att de har en anledning till att anmäla dig...
Citera
2024-11-01, 19:50
Medlem
Jag tror att han blandar ihåp mig med en annan kund. bråket var verbalt , typ att det är inget som står på hemsidan att företaget skulle kräva deposition för provkörnigen.
Citera
2024-11-01, 20:00
Medlem
Jag har en sån senario i mitt huvud - den har varit skadat innan vi ens träffades och den vill få skadorna täckta
Citera
2024-11-01, 22:28
Medlem
Sn0o0oZs avatar
du körde deras bil i diket?
Citera
2024-11-02, 08:56
Medlem
jag har inte kört bilen als
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera