Flashback bygger pepparkakshus!
2024-11-01, 10:38
Medlem
Efter att ha krt Sertralin, Escitalopram och Fluoxetin mot tvngstankar/ngest.

S r jag nu p Paroxetin.
Detta r helt klart den bsta jag har prvat.
Krt 20mg i 2veckor och har mtt sjukt bra hela tiden.👍

Helt klart den bsta klart vrt att prva ifall man r fast i Ssri trsket.
Citera
2024-11-01, 13:12
Medlem
dickachus avatar
D de enda bevisade effekterna av SSRI r placebo, och biverkningarna r enormt allvarliga s tycker jag det r oansvarigt att rekommendera andra denna skit.
Citera
2024-11-01, 13:23
Medlem
DragforADHDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dickachu
D de enda bevisade effekterna av SSRI r placebo, och biverkningarna r enormt allvarliga s tycker jag det r oansvarigt att rekommendera andra denna skit.
vad fr biverkningar?
Citera
2024-11-01, 13:51
Medlem
dickachus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DragforADHD
vad fr biverkningar?

Se bipacksedeln i kartongen eller p fass.se

Kopierar in nedan:

Mindre vanliga biverkningar, kan frekomma hos upp till 1 person p 100:
ovanliga blmrken eller bldningar, inklusive blodiga krkningar eller blod i avfringen,
om du har svrt att urinera (kasta vatten).
Sllsynta biverkningar, kan frekomma hos upp till 1 person p 1 000:
krampanfall,
om du knner dig rastls och har svrt att sitta eller st stilla kan det vara ngot som kallas akatisi. Hjning av dosen av Paroxetin Actavis kan frvrra symtomen.
om du knner dig trtt, svag eller frvirrad och fr mma, stela eller okoordinerade muskler kan detta bero p alltfr lg natriumhalt i blodet.
Mycket sllsynta biverkningar, kan frekomma hos upp till 1 person p 10 000:
allergisk reaktion, som kan vara allvarlig, mot Paroxetin Actavis. Symtomen inkluderar rda och knottriga hudutslag, svullnad av gonlock, ansikte, lppar, mun eller tunga, fr klda eller har svrigheter att andas (andfddhet) eller svlja och knner dig svag eller yr som resulterar i svimning eller medvetslshet.
om du har ett eller alla av fljande symtom kan det vara ett s kallat serotonergt syndrom eller malignt neuroleptiskt syndrom. Symtomen bestr av att knna sig mycket upphetsad eller irriterad, frvirring, rastlshet, vrmeknsla, svettningar, skakningar, rysningar, hallucinationer (hr och ser underliga saker), muskelstelhet, pltsliga muskelryckningar eller hjrtklappning. Allvarlighetsgraden kan ka och leda till medvetslshet.
akut glaukom (symtomen inkluderar smrta i gonen och dimsyn),
hudutslag som kan ge blsor och se ut som sm mltavlor (en central mrk flck omgiven av ett blekare omrde, med en mrk ring runt kanten) kallas erythema multiforme,
omfattande hudutslag med blsor och flagnande hud, srskilt runt mun, nsa, gon och knsorgan (Stevens-Johnson syndrom),
omfattande hudutslag med blsor och fjllning som upptar stor del av kroppsytan (toxisk epidermal nekrolys).
Senast redigerad av dickachu 2024-11-01 kl. 13:54.
Citera
2024-11-01, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dickachu
Se bipacksedeln i kartongen eller p fass.se

Kopierar in nedan:

Mindre vanliga biverkningar, kan frekomma hos upp till 1 person p 100:
ovanliga blmrken eller bldningar, inklusive blodiga krkningar eller blod i avfringen,
om du har svrt att urinera (kasta vatten).
Sllsynta biverkningar, kan frekomma hos upp till 1 person p 1 000:
krampanfall,
om du knner dig rastls och har svrt att sitta eller st stilla kan det vara ngot som kallas akatisi. Hjning av dosen av Paroxetin Actavis kan frvrra symtomen.
om du knner dig trtt, svag eller frvirrad och fr mma, stela eller okoordinerade muskler kan detta bero p alltfr lg natriumhalt i blodet.
Mycket sllsynta biverkningar, kan frekomma hos upp till 1 person p 10 000:
allergisk reaktion, som kan vara allvarlig, mot Paroxetin Actavis. Symtomen inkluderar rda och knottriga hudutslag, svullnad av gonlock, ansikte, lppar, mun eller tunga, fr klda eller har svrigheter att andas (andfddhet) eller svlja och knner dig svag eller yr som resulterar i svimning eller medvetslshet.
om du har ett eller alla av fljande symtom kan det vara ett s kallat serotonergt syndrom eller malignt neuroleptiskt syndrom. Symtomen bestr av att knna sig mycket upphetsad eller irriterad, frvirring, rastlshet, vrmeknsla, svettningar, skakningar, rysningar, hallucinationer (hr och ser underliga saker), muskelstelhet, pltsliga muskelryckningar eller hjrtklappning. Allvarlighetsgraden kan ka och leda till medvetslshet.
akut glaukom (symtomen inkluderar smrta i gonen och dimsyn),
hudutslag som kan ge blsor och se ut som sm mltavlor (en central mrk flck omgiven av ett blekare omrde, med en mrk ring runt kanten) kallas erythema multiforme,
omfattande hudutslag med blsor och flagnande hud, srskilt runt mun, nsa, gon och knsorgan (Stevens-Johnson syndrom),
omfattande hudutslag med blsor och fjllning som upptar stor del av kroppsytan (toxisk epidermal nekrolys).

Betyder ju inte att alla fr det, ls i magen frsta veckan r nog det enda jag sttt p.
Citera
2024-11-01, 14:06
Medlem
dickachus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av themotherload
Betyder ju inte att alla fr det, ls i magen frsta veckan r nog det enda jag sttt p.

Det hade du inte behvt ppeka d ingen har psttt nt annat. Men sknt d!
Citera
2024-11-02, 06:31
Medlem
Muppetys avatar
Kul att den funkar p ngon.

Jag mrkte inte ett dugg av dem, men den frdrvade nstan min sexualdebut nr jag var tonring.

Jag bad specifikt om Paroxetin, eller Seroxat som den hette d, eftersom den skulle verka lite extra mot social fobi. Men som sagt, knde inte av dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in