Citat:
Ursprungligen postat av
Larsa.Andersson
Du tror att det där skulle gå att genomföra helt rättsligt?
Ja eftersom det är en ganska unik situation där många människor har "tvingats" på sitt medlemskap så att säga och därmed har också många tvingats att betala in medlemsavgift mot sin vilja. Så om det krävs en lagändring för att genomföra detta så är det principiellt viktigt att vi faktiskt gör detta. Den avgift som folk tvingats betala bör också Svenska Kyrkan betala tillbaka till de som känner sig lurade.
Citat:
Ursprungligen postat av
Larsa.Andersson
Vilks andra föreningar/organisationer/samfund borde få alla medlemskap anullerade och börja om på nytt?
Finns det någon annan organisation som haft detta upplägget så är det givetvis aktuellt att även se på det. Vet du någon?
Citat:
Ursprungligen postat av
Larsa.Andersson
Så du vill att alla andra godkänd samfund ska få samla in pengar över skattsedeln (tex muslimska samfund) men inte Svenska Kyrkan.
Nä, varför skulle jag vilja det? Kan inte minnas att jag har uttryckt någonting som kan tolkas som det någonsin i hela mitt liv. Så varför du tror det övergår en sund människas förstånd.
Citat:
Ursprungligen postat av
Larsa.Andersson
Riktigt otäck tanke.
Ja verkligen!
Citat:
Ursprungligen postat av
Larsa.Andersson
För du har såklart inte glömt bort att samfund av alla möjliga religioner samlar in sin medlemsavgift via skattsedeln?
Nä det har jag inte glömt av. Men tråden handlar om Svenska Kyrkan. Givetvis så ska allt sånt här trams stoppas.
Det finns dock en stor skillnad på Svenska Kyrkans tjänst och övrigas när det gäller uppsamlingen av medlemsavgifter via skattsedeln. En ganska hemsk sak som du kunde använda din mening "Riktigt otäck tanke" på. Du vet förstås vad jag menar, eller hur?