Flashback bygger pepparkakshus!
2024-10-31, 20:47
Medlem
Vem är den här stjärnan? Han borde väl vara avstängd antar jag. Någon som vet?

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/so...d-ersattningar
Citera
2024-10-31, 20:53
Medlem
Värdelös trådstart.

Citat:
En kommunpolitiker med flera uppdrag inom Eskilstuna kommun, regionen och kyrkan utreds nu misstänkt för att ha fått ersättning för förlorad inkomst när han inte har jobbat.
– Det rör sig om en större summa pengar som är upparbetad under flera års tid, säger Marie Svensson (S), personalutskottets ordförande.
Citera
2024-11-07, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Murveldjuret88
Vem är den här stjärnan? Han borde väl vara avstängd antar jag. Någon som vet?

Citat:
Ursprungligen postat av onna
Någon som vet vem?

Såvitt jag kan se så finns det bara två personer som har förtroendeposter i Eskilstuna kommun, Svenska Kyrkan och Region Södermanland. Den ena är Lars G Linder, som väl känns alldeles för rutinerad för att hålla på med sådant här. Den andra är Carina Ålander, som jag inte vet någonting alls om.

Enligt mig lutar det alltså åt CÅ med reservation för att jag kan ha missat någon.
Citera
2024-11-07, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrotrobot

Enligt mig lutar det alltså åt CÅ med reservation för att jag kan ha missat någon.

Enligt svt så handlar det om en man, så carina verkar inte så troligt.
Citera
2024-11-08, 04:52
Medlem
Det är ingen S-politiker
Citera
2024-11-09, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intruder1800
Enligt svt så handlar det om en man, så carina verkar inte så troligt.

Citat:
Ursprungligen postat av onna
Det är ingen S-politiker

Hade missat att SVT angivit att det är en man. Dessa två var som sagt de enda jag kunde hitta som har förtroendeuppdrag i såväl kyrkan som KF och regionen.

Om jag ska dra en vild chansning så känns det som att Muhammed Tahsin ligger nära till hands. Han känns väldigt status- och pengadriven.
Citera
2024-11-13, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrotrobot
Hade missat att SVT angivit att det är en man. Dessa två var som sagt de enda jag kunde hitta som har förtroendeuppdrag i såväl kyrkan som KF och regionen.

Om jag ska dra en vild chansning så känns det som att Muhammed Tahsin ligger nära till hands. Han känns väldigt status- och pengadriven.

Håller med dig om att det skulle kunna vara en sådan som Muhammed Tahsin, har haft lite med honom att göra och moralen har väl alltid varit "lite sviktande"...

Känns ju konstigt att inte någon sitter på info som skulle kunna bekräfta, kommuner brukar ju kunna läcka som såll annars.
Citera
2024-11-13, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Murveldjuret88
Håller med dig om att det skulle kunna vara en sådan som Muhammed Tahsin, har haft lite med honom att göra och moralen har väl alltid varit "lite sviktande"...

Känns ju konstigt att inte någon sitter på info som skulle kunna bekräfta, kommuner brukar ju kunna läcka som såll annars.

Min bild av honom präglas till stor del av hans strategiska partibyte och mellanlandningen på ett chefsjobb på Samhall. I min värld tyder det på att han har fel drivkrafter - att han ser politiken bara som en välbetald karriärmöjlighet.

Håller f.ö. med om att det är märkligt att det inte läckt.
Citera
2024-11-13, 23:42
Medlem
Eoppoyzs avatar
Hade det varit en SD:are hade personen redan varit uthängd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in