Citat:
Ursprungligen postat av
Soffpotatis1357
Trafik är det väl oavsett vägtyp... Det gäller även bostadsområden. Det är en sak att barnen cyklar på egen gata, och inte sticker iväg någonstans, där de är i känd miljö och där grannar vet att barnen befinner sig, men att barnen cyklar iväg på egen hand är inte okej i den åldern. Det finns anledningar till att rekommendationerna ser ut som de gör. Barn under 12 år är inte mogna för att vistas i trafik. Vissa eller många gånger är det till och med tveksamt om barn upp till 15-16 år är tillräckligt mogna för det.
Hjälmkravet gäller även elsparkcykel. Det är inte bara en rekommendation. Det är krav. Hjälmkravet omfattar både vanlig cykel och elsparkcykel. Den som kör den ska ha hjälm.
Jag har blivit påkörd jag mednär jag var liten . DET GÅR INTE ATT UNDVIKA barn är barn som kan gårr rätt ut men man lär sig av sina misstag med .
man ska alltid kolla höger o vänster när man går över ett övergångsställe o de lär man sig på dagis .
Gångtrafikanter har företräde men ser inte billisten de så går de illa ! precis som högerregeln med livet som insats !