Flashback bygger pepparkakshus!
  • 3
  • 4
2024-11-04, 05:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Det är väl 15 och inte 12? -Eller är ändrat nyligen?
15 ja, fel av mej.
Citera
2024-11-04, 07:36
Medlem
TattooedFuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soffpotatis1357
Trafik är det väl oavsett vägtyp... Det gäller även bostadsområden. Det är en sak att barnen cyklar på egen gata, och inte sticker iväg någonstans, där de är i känd miljö och där grannar vet att barnen befinner sig, men att barnen cyklar iväg på egen hand är inte okej i den åldern. Det finns anledningar till att rekommendationerna ser ut som de gör. Barn under 12 år är inte mogna för att vistas i trafik. Vissa eller många gånger är det till och med tveksamt om barn upp till 15-16 år är tillräckligt mogna för det.

Hjälmkravet gäller även elsparkcykel. Det är inte bara en rekommendation. Det är krav. Hjälmkravet omfattar både vanlig cykel och elsparkcykel. Den som kör den ska ha hjälm.

Jag har blivit påkörd jag mednär jag var liten . DET GÅR INTE ATT UNDVIKA barn är barn som kan gårr rätt ut men man lär sig av sina misstag med .

man ska alltid kolla höger o vänster när man går över ett övergångsställe o de lär man sig på dagis .

Gångtrafikanter har företräde men ser inte billisten de så går de illa ! precis som högerregeln med livet som insats !
Citera
2024-11-05, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bibbi-Mull
En anhörig till henne skrev i FB-gruppen Haninge - aktuella händelser att hon bl a hade skallfrakturer, så hoppas att hon är på bättringsvägen och att åtminstone de som känner henne lärt sig att man bör vänta några år innan man kör fordon man inte behöver driva själv.
Som barn använde ingen i mitt plugg cykelhjälm förrän en kompis cyklade omkull, slog i huvudet och fick börja om från noll. Inga minnen, glömt det mesta av språket och ärr som alltid följer henne.
Sen finns det alltid dom som är odödliga…
Aj då! Vi får hoppas det. Idag hände en ny liknande olycka i Bålsta.
Citat:
Flicka i 10-årsåldern påkörd – förd till sjukhus med helikopter
13.31
Matilda Aprea
DELA
En flicka i 10-årsåldern blev vid 08-tiden imorse påkörd av en personbil i Bålsta.

Flickan ska ha färdats på en sparkcykel, rapporterar P4 Uppland.

Enligt kanalen har hon förts till sjukhus med ambulanshelikopter med okänt skadeläge.
Citera
2024-11-05, 14:28
Medlem
Motordrivna fordon är fullkomligt livsfarliga för barn, de har verkligen noll koll. Cykel i nedförsbacke är lika illa men åtminstone en "naturlig" del av miljön.

Här är det många, företrädelsevis invandrar, -barn som åker runt på elscootrar (även de med sits). De är givetvis trimmade oxå. Noll koll. Hur kan föräldrarna bry sig så lite om sina barn?
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in