Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2024-10-31, 17:42
Medlem
Som rubriken lyder. Jag har haft iPhone i typ 10 år, sen köpte jag en Android för cirka ett år sedan som jag är nöjd med förutom på en punkt. Tangentbordet/autokorrekt är fullkomligt värdelöst. Ingenting gör mig så frustrerad på daglig basis. Min gamla iPhone var lite rostig i början, men efter någon månad hade den lärt sig vilka ord jag använder så pass bra att jag kan till och med skriva bra på fyllan med den.

Min nya Android har inte lärt sig det på ett år. Den autokorrektar inte simpla felskrivningar som "der" eller "set" till "det", men den ändrar "marionettdocka" till "marionett docka", och när jag började skriva "simpelt" så föreslog den ordet "sovjetrepubliker". Wtf? Jag tror jag har skrivit det ordet en gång.

Kan jag ladda ned iOS tangentbord på något sätt? Jag har redan laddat ned ett annat tangentbord, men den är knappt bättre än det den kom med.
Citera
2024-10-31, 17:48
Medlem
Roligt att du tycker det. Jag upplever att iOS tangentbord är flytande bajs jämfört med Gboard.

Vilket tangentbord kör du? Prova Gboard, eller annars prova SwiftKey.
Citera
2024-10-31, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av segernisse
Roligt att du tycker det. Jag upplever att iOS tangentbord är flytande bajs jämfört med Gboard.

Vilket tangentbord kör du? Prova Gboard, eller annars prova SwiftKey.

Det står "Androids tangentbord (AOSP)". Den jag har prövat som knappast är bättre heter HeliBoard.
Citera
2024-10-31, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ogiltig.narvaro
Det står "Androids tangentbord (AOSP)". Den jag har prövat som knappast är bättre heter HeliBoard.
Den utvecklas inte ens längre.

Heliboard är ett drygt år gammalt.

Varför använder du bara skräp för? Prova Gboard.
Citera
2024-10-31, 18:08
Medlem
Citat:
Den utvecklas inte ens längre.

Heliboard är ett drygt år gammalt.

Varför använder du bara skräp för? Prova Gboard.

Okej, men min iphone är 5 år gammal och jag har inte uppdaterat den på 2-3 år heller.

Jag är tveksam till att ladda ned Gboard för att jag inte vill ge Google tillgång till allt jag skriver.
Citera
2024-10-31, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ogiltig.narvaro
Okej, men min iphone är 5 år gammal och jag har inte uppdaterat den på 2-3 år heller.

Jag är tveksam till att ladda ned Gboard för att jag inte vill ge Google tillgång till allt jag skriver.
Du har Android. Om de vill kan de redan se allt du skriver.
Citera
2024-10-31, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RIKSKRIM
Nähä? Men du var villig att ge Apple tillgång till allt du skrev?
Ja det är ju ett roligt sätt att se det på.

Finns ju även andra tangentbord som inte är gjorda av big tech men samtidigt är halvt vettiga.
Citera
2024-10-31, 18:14
Medlem
Håller faktiskt med Ts.. hur kan det vara så dåligt som kommer från box. Skriver alltid fel.
Citera
2024-10-31, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tajpR
Håller faktiskt med Ts.. hur kan det vara så dåligt som kommer från box. Skriver alltid fel.
Vilken mobil?
Citera
2024-10-31, 18:17
Medlem
Citat:
Du har Android. Om de vill kan de redan se allt du skriver.

Citat:
Ja det är ju ett roligt sätt att se det på.

Finns ju även andra tangentbord som inte är gjorda av big tech men samtidigt är halvt vettiga.

Nej jag har installerat GrapheneOS, så det kan de inte. Det är en Pixel jag har.

Vilka vettiga tangentbord finns det? Och iofs, jag skulle kunna ladda ned Gboard och inte ge den åtkomst till internet.
Citera
2024-10-31, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RIKSKRIM
Nähä? Men du var villig att ge Apple tillgång till allt du skrev?

Inte direkt, det var därför jag köpte en Pixel och installerade Graphene. Men jag litar nog ändå något mer på Apple än Google eftersom hela Googles affärsmodell bygger på att samla in och sälja information, vilket inte riktigt Apples affärsmodell gör.
Citera
2024-10-31, 18:22
Medlem
Citat:
Vilken mobil?

Pixel 8 pro
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera