Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2024-10-31, 16:54
Medlem
Jag köpte en ny bil igår Volkswagen Passat CC igår av en person på blocket som känns seriös och kunnig med bilar. Fick provköra, kika på allt osv och bilen besiktades för 10 dagar sen. Inga konstigheter fram tills idag då drog till en firma som skulle tvätta bilen invändigt och utvändigt. När jag kommer dit när bilen e klar så säger snubben som tvätta bilen att den inte funkar och att det är något med batteriet. Den startar inte alls men sen med startkablar så startar den. Fattar ingenting å vet inte om jag glömt något på i bilen under natten men igår o idag innan dess har jag kört den som vanligt. Vet någon vad felet kan vara och vad man kan göra? Känner mig helt paff.
Senast redigerad av Snoppan123 2024-10-31 kl. 17:02.
Citera
2024-10-31, 17:02
Medlem
Jag trodde du köpte en ny bil hehe.
Batteri slut kanske.
Köpa nytt hehe
Citera
2024-10-31, 17:02
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snoppan123
Jag köpte en ny bil igår Volkswagen Passat CC igår av en person på blocket som känns seriös och kunnig med bilar. Fick provköra, kika på allt osv och bilen besiktades för 10 dagar sen. Inga konstigheter fram tills idag då drog till en firma som skulle tvätta bilen invändigt och utvändigt. När jag kommer dit när bilen e klar så säger snubben som tvätta bilen att den inte funkar och att det är något med batteriet. Den startar inte alls men sen med startkablar så startar den. Fattar ingenting å vet inte om jag glömt något på i bilen under natten men igår o idag innan dess har jag kört den som vanligt. Vet någon vad felet kan vara och vad man kan göra? Känner mig helt paff.

Vad säger säljaren? Inte för att denne har någon skyldighet att laga din bil. Men kanske vet säljaren något om saken, eller så kan denne eventuellt ge dig någon slags hjälp?
Citera
2024-10-31, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av troligengud
Batteri slut kanske.
Köpa nytt hehe
Får säljaren göra så? Personen säger själv att inga såna problem uppkommit
Citera
2024-10-31, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
Vad säger säljaren? Inte för att denne har någon skyldighet att laga din bil. Men kanske vet säljaren något om saken, eller så kan denne eventuellt ge dig någon slags hjälp?

Säljaren säger att han inte har haft något liknande problem med batteriet men känns skumt att detta händer dagen efter jag köper bilen men inget har nämnts
Citera
2024-10-31, 17:04
Medlem
Citat:
Får säljaren göra så? Personen säger själv att inga såna problem uppkommit
Det bör dom nog säga.
Dom vet ju att batteriet är slut om det är det för det märks att man inte kan starta bilen varannan dag.

Eller så är det det som laddar när man kör som inte fungerar så bra.
Senast redigerad av troligengud 2024-10-31 kl. 17:35.
Citera
2024-10-31, 17:11
Medlem
henrikos avatar
Citat:

Varför trodde du det? Det står "begagnad" redan i rubriken, och i texten kan man läsa att TS köpt av en "person".

Citat:
Batteri slut kanske.

Menar du tomt eller utslitet?

Citat:
Köpa nytt hehe

Är ditt förslag att köpa ett nytt batteri, i det specifika läget som är nu? Eller menar du lite mer allmänt, att TS bör köpa nytt istället för begagnat, så det inte blir på det här viset?

Och vad är roligt?
Citera
2024-10-31, 17:13
Medlem
VoktorDodkas avatar
Antingen har du köpt bilen av en modern hästhandlare, då är nog batteriet bara början på problemen. Har du kollat historiken på bilen? På biluppgifter.se kan du se hur många tidigare ägare det varit och hur länge dom ägt den. Har bilen haft många ägare den senaste tiden och säljaren bara ägt den en kort tid samt i mardrömsfallet var en arab så är det nog en riktig surkart du köpt.

Ett annat alternativ är att firman som skulle tvätta den inte är seriösa, i mardrömsfallet drivs av araber, då kan dom helt sonika ha bytt ut ditt fina batteri mot ett som är sopslut.

Ett tredje alternativ är att du är en av jordens mest otursförföljda och att batteriet gav upp av sig självt. Eller så kan du ha låtit något stå påslaget så batteriet har dragit ur.
Citera
2024-10-31, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
Varför trodde du det? Det står "begagnad" redan i rubriken, och i texten kan man läsa att TS köpt av en "person".

Menar du tomt eller utslitet?

Är ditt förslag att köpa ett nytt batteri, i det specifika läget som är nu? Eller menar du lite mer allmänt, att TS bör köpa nytt istället för begagnat, så det inte blir på det här viset?

Och vad är roligt?
Bara att jag läste som en kratta att han köpt ny bil som krånglar och då vart jag lite chockad av det tills fatta.

Men det kan ju vara dom som tvätta bilen som kortslutit något eller nån sladd som dom råka tvätta bort
Citera
2024-10-31, 17:16
Medlem
VoktorDodkas avatar
Citat:
Bara att jag läste som en kratta att han köpt ny bil som krånglar och då vart jag lite chockad av det tills fatta.

Men det kan ju vara dom som tvätta bilen som kortslutit något eller nån sladd som dom råka tvätta bort
Jag läste också samma sak, nu läser jag att TS redigerade sitt inlägg.
Citera
2024-10-31, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Antingen har du köpt bilen av en modern hästhandlare, då är nog batteriet bara början på problemen. Har du kollat historiken på bilen? På biluppgifter.se kan du se hur många tidigare ägare det varit och hur länge dom ägt den. Har bilen haft många ägare den senaste tiden och säljaren bara ägt den en kort tid samt i mardrömsfallet var en arab så är det nog en riktig surkart du köpt.

Ett annat alternativ är att firman som skulle tvätta den inte är seriösa, i mardrömsfallet drivs av araber, då kan dom helt sonika ha bytt ut ditt fina batteri mot ett som är sopslut.

Ett tredje alternativ är att du är en av jordens mest otursförföljda och att batteriet gav upp av sig självt. Eller så kan du ha låtit något stå påslaget så batteriet har dragit ur.

Jadu låter mer dom alternativ 2 eller 3. Bilen har inte haft många ägare och säljaren köpte bilen av ett företag som haft den inne. Skulle säga att säljaren verkar pålitlig ändå. Man har ju märkt att det är många som har simon men heter abdullah egentligen 😂 så var inte fallet iaf. Väldigt svårt att veta det här.
Citera
2024-10-31, 17:33
Medlem
Citat:
Jag köpte en ny bil igår Volkswagen Passat CC igår
Köper du en ny bil borde väl batteriet också vara nytt?
Låter lite skumt med folk som säljer nya bilar på Blocket?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in