Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2024-10-31, 13:16
Medlem
Tja

Jag har hamnat i en väldigt prekär situation.

Det är så att jag pga sjukdom är fast i min säng dygnet runt och kan inte laga mat och måste tyvärr klara mig själv till större delen så jag måste klara mig större delen på mat som går att direkt utan någon tillagning eller uppvärmning. Alltså utan mikro och den ska kunna stå i rumstemperatur.

Det jag har att arbeta med är plast tallrikar och plastbestick samt att jag inte äter gris!

Hittills kommer jag bara på fiskbullar på burk och tonfisk. Nudlar skulle kunna gå i ett senare stadium då jag fixat en vattenkokare men tills dess blir det nej på den också.

Jag är ute efter riktig mat alltså, förstår att det inte finns så mycket att välja på men det är därför jag gör en tråd för jag tror att det finns en del gömda skatter därute om man tänker till lite.
Citera
2024-10-31, 13:25
Medlem
Va ska du med en vattenkokare till, om du inte kan komma ur sängen.

Förslagvis beställer du från Foodora och får det levererat till sängen, eller beställer hemtjänst, vilket alla som är bundna till sängen har rätt till.
Citera
2024-10-31, 13:25
Medlem
MREs villket är militära förpackningar med mat som går att äta kalla och varma. Brukar värmas med en speciell påse som följer med. Enklast om du googlar. Men de är inte billiga.
Citera
2024-10-31, 13:27
Medlem
Vita bönor, duger det?
Citera
2024-10-31, 13:32
Medlem
Onanikrems avatar
Ring jourhavande arab/indier = Foodora som kommer med med halalcertifierad pizza en gång om dagen. Pizza håller sig i rumstemperatur en dag (själv ofta ätit pizza som stått på köksbänken något dygn, i unga år) När du fått till det med vattenkokare så ägg, betydligt mer mättande och nyttigare än nudlar. Ägg innehåller det mesta man behöver utom C-vitamin. Sex ägg och en bapelsin gubbjävel, om dagen kan du nog leva något halvår på..
Citera
Medlem
peterZiipens avatar
Olika sorters matiga mackor? Minimalt med disk och det mesta kan stå i rums temp. Även smör kan stå i rumstemp ett par dagar utan problem. Exempel på matigare mackor:
1. Avokado och tomat-macka
2. Banan och jordnötssmörs-macka
3. Tonfiskmacka med grönsaker
4. Makrill i tomatsås på knäckebröd
Citera
Medlem
biljardballes avatar
Ölkorv (mycket protein)
Makrill i tomatsås
Tonfisk (rekommenderar dock att tömma dom på olja eller vatten innan förtäring)
Jordnötssmör
Barnmatsburkar (i värsta fall)
Bananer
Äpplen
Apelsiner
Bröd
Oliver
Kex
Citera
2024-10-31, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psykbryt76
Vita bönor, duger det?

ett äpple om dagen håller doktorn borta sägs det.
Citera
2024-10-31, 13:36
Medlem
SvenHelsings avatar
Finns ju rätt många konserver. Ravioli, chili con carne, soppor av alla de slag. Sen finns ölkorv som håller bra i rumstemperatur.

Ost och smör är normalt kylvaror, men håller relativt länge i rumstemperatur. Så lite mackor kan du ju göra.
Citera
2024-10-31, 13:36
Medlem
wes420s avatar
Hur får du hem tonfisken?

Varför köper du inte en vattenkokare?
Varför inte micro?

Köp matlådor eller bli frukterian.
Heil.
Citera
2024-10-31, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Ring jourhavande arab/indier = Foodora som kommer med med halalcertifierad pizza en gång om dagen. Pizza håller sig i rumstemperatur en dag (själv ofta ätit pizza som stått på köksbänken något dygn, i unga år) När du fått till det med vattenkokare så ägg, betydligt mer mättande och nyttigare än nudlar. Ägg innehåller det mesta man behöver utom C-vitamin. Sex ägg och en bapelsin gubbjävel, om dagen kan du nog leva något halvår på..
Pizza på diskbänken fungerar fint ett par dagar, inga problem. Kycklingrulle går också men salladen blir lite trött men ätbar.
Citera
2024-10-31, 13:56
Medlem
ruttenfimps avatar
Sallader. Gå till närmaste livs köp lite tomater och gurka. Lägg i lite bönor, tonfisk etc. Blanda ihop en riktig vinägrett till och du kan faktiskt få till en riktigt bra måltid som du kan blanda ihop på morgonen det kan stå till kvällen lätt. speciellt om du inte blandar i tonfisken i skålen o bara tonfisk på din egen tallrik så att säga annars kan den börja lukta satan.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in