Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-09-14, 20:01
  #217
Medlem
HimmelsBlaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blaupen
Tycker faktiskt att hush puppies version ser mycket bättre ut

Alltså ska du köra preppy överhuvudtaget, att man ser att du lägger ner nåt på det, så gå all in för fan. Håll inte på så här. Hush puppies är inte preppy för fem öre.
Citera
2009-09-14, 23:12
  #218
Medlem
arnold2k5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HimmelsBlau
Alltså ska du köra preppy överhuvudtaget, att man ser att du lägger ner nåt på det, så gå all in för fan. Håll inte på så här. Hush puppies är inte preppy för fem öre.

fast då kommer frågan vill man se ut som en skyltdocka? det är väl bättre att blanda in egna detaljer etc i sin stil än att se ut som en ralphlauren kopia? Sen att man bör satsa på kvalité etc de e en sak men at undvika vissa typer av märken för att dom inte e rätt är ju bara töntigt.

Min bild av preppyn är framförallt att våga lekfullheten ta över, att våga testa nåttt nytt, annorlunda, helt enkelt att våga sticka ut och vara stolt över det typ.
Citera
2009-09-14, 23:12
  #219
Medlem
Blaupens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HimmelsBlau
Alltså ska du köra preppy överhuvudtaget, att man ser att du lägger ner nåt på det, så gå all in för fan. Håll inte på så här. Hush puppies är inte preppy för fem öre.
Så det är egentligen preppy-märken som skall diskuteras här? Jag som trodde att det var kläder som kan ingå i en för övrigt preppy outfit som skall diskuteras? Du skrev själv tidigare att chelsea-bootsen kan användas, så vad är problemet? Måste det va superdyrt för att det ska anses vara preppy?
Citera
2009-09-14, 23:26
  #220
Medlem
Wzzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arnold2k5
fast då kommer frågan vill man se ut som en skyltdocka? det är väl bättre att blanda in egna detaljer etc i sin stil än att se ut som en ralphlauren kopia? Sen att man bör satsa på kvalité etc de e en sak men at undvika vissa typer av märken för att dom inte e rätt är ju bara töntigt.

Min bild av preppyn är framförallt att våga lekfullheten ta över, att våga testa nåttt nytt, annorlunda, helt enkelt att våga sticka ut och vara stolt över det typ.

Visst ska man det, men den här tråden handlar ju om Preppy så tycker man borde hålla sig till det
Citera
2009-09-14, 23:47
  #221
Medlem
MT-snubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blaupen
Så det är egentligen preppy-märken som skall diskuteras här? Jag som trodde att det var kläder som kan ingå i en för övrigt preppy outfit som skall diskuteras? Du skrev själv tidigare att chelsea-bootsen kan användas, så vad är problemet? Måste det va superdyrt för att det ska anses vara preppy?

Visst handlar tråden om preppy-stilen, men (enligt mig) så är en aspekt av denna att klä sig i märken med djupa rötter i preppy-kulturen.
Personligen tycker jag att det är en stor del av det roliga att ha plagg från anrika designers
Citera
2009-09-15, 00:08
  #222
Medlem
HimmelsBlaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blaupen
Så det är egentligen preppy-märken som skall diskuteras här? Jag som trodde att det var kläder som kan ingå i en för övrigt preppy outfit som skall diskuteras? Du skrev själv tidigare att chelsea-bootsen kan användas, så vad är problemet? Måste det va superdyrt för att det ska anses vara preppy?

Grejen är den att jag tycker att du ska köra på ett par chealseboots i mocka eller, som du länkade, i brunt skinn istället för svart, mycket fördelaktigare om du ska kombinera.
Sedan vet jag inte om det är så men är din stil överhuvudtaget preppy annars? Hur ser du ut i vardagen? Posta gärna en bild, för hur mycket chealseboots du än har på dig så kommer du inte att se "preppy" ut om du inte har den stilen i övrigt.

Sedan så behöver preppykläder inte alls vara dyra. Kan du kläder så hittar du guldklimpar för bra priser. Jag hittade t.ex ett par brogues för 380:-, en piss i sjön jämfört med vad de brukar kosta.
Citera
2009-09-15, 00:36
  #223
Medlem
Blaupens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HimmelsBlau
Grejen är den att jag tycker att du ska köra på ett par chealseboots i mocka eller, som du länkade, i brunt skinn istället för svart, mycket fördelaktigare om du ska kombinera.
Sedan vet jag inte om det är så men är din stil överhuvudtaget preppy annars? Hur ser du ut i vardagen? Posta gärna en bild, för hur mycket chealseboots du än har på dig så kommer du inte att se "preppy" ut om du inte har den stilen i övrigt.

Sedan så behöver preppykläder inte alls vara dyra. Kan du kläder så hittar du guldklimpar för bra priser. Jag hittade t.ex ett par brogues för 380:-, en piss i sjön jämfört med vad de brukar kosta.
Nu säger du emot dig själv. Du behöver inte veta om min stil i övrigt är preppy. Det hör inte till sakfrågan. Det går alltså att kombinera Chelsea boots till en - i övrigt - preppy-stil.
Citera
2009-09-15, 01:05
  #224
Medlem
HimmelsBlaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blaupen
Nu säger du emot dig själv. Du behöver inte veta om min stil i övrigt är preppy. Det hör inte till sakfrågan. Det går alltså att kombinera Chelsea boots till en - i övrigt - preppy-stil.

JA, Chealseboots passar till preppystilen...
Men sedan är jag också nyfiken, är din stil preppy? Har du några bilder?
Citera
2009-09-15, 01:33
  #225
Medlem
MT-snubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blaupen
Nu säger du emot dig själv. Du behöver inte veta om min stil i övrigt är preppy. Det hör inte till sakfrågan. Det går alltså att kombinera Chelsea boots till en - i övrigt - preppy-stil.

Självklart funkar det med chelsea boots till en preppy-stil. Jag tror inte att det var det som HimmelsBlau kommenterade, snarare valet av märke på skorna...Hush puppies är ingenting som direkt skriker preppy.

Mvh
Citera
2009-09-15, 08:20
  #226
Medlem
Blaupens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MT-snubben
Självklart funkar det med chelsea boots till en preppy-stil. Jag tror inte att det var det som HimmelsBlau kommenterade, snarare valet av märke på skorna...Hush puppies är ingenting som direkt skriker preppy.

Mvh
Läs tidigare post:

"Så det är egentligen preppy-märken som skall diskuteras här? Jag som trodde att det var kläder som kan ingå i en för övrigt preppy outfit som skall diskuteras? Du skrev själv tidigare att chelsea-bootsen kan användas, så vad är problemet? Måste det va superdyrt för att det ska anses vara preppy?"
Citera
2009-09-15, 09:17
  #227
Medlem
Blaupens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HimmelsBlau
Grejen är den att jag tycker att du ska köra på ett par chealseboots i mocka eller, som du länkade, i brunt skinn istället för svart, mycket fördelaktigare om du ska kombinera.
Sedan vet jag inte om det är så men är din stil överhuvudtaget preppy annars? Hur ser du ut i vardagen? Posta gärna en bild, för hur mycket chealseboots du än har på dig så kommer du inte att se "preppy" ut om du inte har den stilen i övrigt.

Sedan så behöver preppykläder inte alls vara dyra. Kan du kläder så hittar du guldklimpar för bra priser. Jag hittade t.ex ett par brogues för 380:-, en piss i sjön jämfört med vad de brukar kosta.
Bara för att jag var på ett så glatt humör när jag vaknade imorse.
http://img200.imageshack.us/img200/7748/fbbild.jpg
Citera
2009-09-15, 11:47
  #228
Medlem
HimmelsBlaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blaupen
Bara för att jag var på ett så glatt humör när jag vaknade imorse.
http://img200.imageshack.us/img200/7748/fbbild.jpg

Ja, det ser ju absolut hyggligt ut
Men jag står fortfarande fast vid att du bör hitta ett par i brunt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback