Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-08-15, 03:56
  #337
Medlem
Benzenediols avatar
Personligen gillar jag att röka innan efter jag tränat och mest hela tiden, vad jag än gör.
Å det fungerar för mig även om träningen går åt helvete för jag blir omotiverad att gå dit har iaf jag tyckt om det när jag väl är där..
Usain bolt och Michael Phelps röker även gräs, det verkar gå rätt bra med träningen för dem
Citera
2016-08-15, 11:12
  #338
Medlem
freeworldTVs avatar
Länkar, "runner´s high":

http://www.npr.org/sections/13.7/201...nners-get-high
http://www.scientificamerican.com/ar...runner-s-high/
http://well.blogs.nytimes.com/2015/1...-runners-high/
http://www.runnersworld.com/psycholo...igh-are-linked



Citat:
Ursprungligen postat av ber89lut
Kan du inte posta länk?!

Runners high är annars något jag råkar utför. Det kommer efter typ 8 km till en mil och jag blir helt borta i huvudet. Det varar bara en liten stund och når jag kvicknar till från det så är jag helt desorienterad och vet sällan var jag är på löprundan (springer i skog). Jävligt skönt. Kan tänka mig att testa att springa efter en spliff någongång.

Har cyklat hem efter konsert ett par gånger. Kändes dock som det tog en hel evighet och allt längs vägen upplevdes som ömsom fantastiskt/enerverande. Men då var det bara en transportsträcka. Att ge sig ut för att att verkligen uppleva löprundan starkare – tror jag kan vara en annan grej.
Citera
2016-08-15, 11:15
  #339
Medlem
freeworldTVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ber89lut
Att ge sig ut för att att verkligen uppleva löprundan starkare – tror jag kan vara en annan grej.

Det är nog just det ovan jag är ute efter.. Och då tänker jag att det kanske vore bättre att äta cannabisen innan löprundan, men ändå försöka sig på en så låg dos som möjligt (det slår ju hårare förvisso). Detta så att Cannabisen slår på när man väl är ute och har sprungit typ 10-15 minuter (så om det tar 45 minuter för Cannabis att slå vid oralt intag så väntar man typ en halvtimme efter intag innan man ger sig ut). På så sätt är man redan inne i springandet och blir då kanske inte osugen på hela projektet, tänker jag..
Citera
2016-08-15, 12:56
  #340
Medlem
Enda fördelen cb kan ha på träning är att den kan motivera en till att göra det. På alla andra plan sänker den prestationen, även om det är marginellt. Att röka innan en löptur sänker din lungkapacitet ganska rejält, det sänker även blodtrycket och man blir mindre medveten om ens kropp.

Dock skall en stark sativa aldrig underskattas i motivationssyfte och det är ju där det brister för de flesta.
Citera
2017-12-11, 07:01
  #341
Medlem
MrBulldoggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yonny
"Endocrine abnormalities are well documented in animals. In the male rat,
decreased testosterone secretion with testicular atrophy, impaired production, mobility
and viability of sperm, and changes in sexual behaviour have been noted with high
doses. The ovulatory cycle of the female is altered. In humans, the results are
contradictory, in particular because findings are not constant from one study to
another, but also because similar changes occur following the absorption of
prescription drugs. Furthermore, the changes observed are often borderline normal and
their clinical consequences remain controversial.51"


Källa: 51 INSERM (2001), op. cit., page 219-220.
(tagen från repfinalvol1-e.pdf, dvs den kanadensiska senatens rapport)

Detta innebär alltså att man funnits förändringar på testosteronnivån hos råttor som fått stora doser cannabis. Hos människan är studierna väldigt osäkra och kan bl.a. påverkas av andra droger och läkemedel. De förändringar i testosteronnivån som kanske existerar är små.

Blåser liv i ett gammalt inlägg...

Att cannabis dämpar kroppens testoproduktion verkar ställt utom tvivel. Men hur påverkas en AAS-brukare, som i praktiken saknar egenproduktion men däremot tillför större mängder testo externt än kroppen själv hade kunnat producera? Är effekten av cannabis försumbar i det läget, eftersom det bara påverkar den nedstängda egenproduktionen? Eller finns det risk att cannabis blir extra dumt med de förhöjda testonivåerna i still med hur en alkoholfylla kan sabotera en annars framgångsrik AAS-kur?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback