Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-08-20, 19:49
  #1
Medlem
Pausfågels avatar
Är det ngn som vet hur effekten av ex. styrke-träning påverkas av cannabis-bruk? Det sägs ju att alkohol-bruk samma dag som träning tar bort effekten av träningen, undrar nu om det går bra att röka en holk samma dag som man tränat?
Citera
2006-08-20, 19:52
  #2
Medlem
stRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pausfågel
Är det ngn som vet hur effekten av ex. styrke-träning påverkas av cannabis-bruk? Det sägs ju att alkohol-bruk samma dag som träning tar bort effekten av träningen, undrar nu om det går bra att röka en holk samma dag som man tränat?

Det går utmärkt, rök den efter om du är smart. Så får du lite hjälp med att fylla på energi depåerna

Alkohol fungerar det med men ska drickas EFTER träning, och man ska vila ifrån träningen dagen efter.
Citera
2006-08-20, 21:13
  #3
Avstängd
Cannabis och träning fungerar utmärkt. Det är bara att köra på som vanligt!
Citera
2006-08-20, 22:34
  #4
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stR
Det går utmärkt, rök den efter om du är smart. Så får du lite hjälp med att fylla på energi depåerna

Alkohol fungerar det med men ska drickas EFTER träning, och man ska vila ifrån träningen dagen efter.
Jag tror inte vare sej Cb eller Alkohol är så värst bra om man tränar, särskilt inte Alkohol. Och att röka över huvudtaget är ju inte bra, om man nu inte tar Cb oralt.
Citera
2006-08-20, 23:42
  #5
Avstängd
Snusar´ns avatar
ja skulle inte orka träna under ett cb-rus men efter att ruset gått över så skulle jag.
Citera
2006-08-21, 00:13
  #6
Avstängd
yonnys avatar
Schwarzenegger rökte ju ganska flitigt och han har lyckats med sin träning

Cannabis har en muskelavslappnande effekt vilket kan vara skönt (och kanske nyttigt) efter ett träningspass. Dessutom ökar ju cannabis hjärttakten vilket ger ungefär samma effekt som av lätt cardioträning. Å andra sidan så åker ju det ner en massa skit i lungorna (pga att du inhalerar röken från brinnande, organiskt material) vilket inte är bra. Sen kan det ju vara så att du käkar för mycket pga munchies, men det kanske är bra om ditt syfte är att gå upp i massa.
Citera
2006-08-21, 11:47
  #7
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av yonny
Schwarzenegger rökte ju ganska flitigt och han har lyckats med sin träning
Japp, men han tog en hel del anabola också
Citera
2006-08-21, 13:28
  #8
Medlem
Pausfågels avatar
Jag tänkte mer att kroppen kanske har fullt upp med att "värja" sig mot alla giftiga ämnen som kan finnas i hash o så..och därför inte tid att bygga muskler på samma sätt som skulle skett annars. Jag pratar nu om tillfällen då man röker samma dag som man tränat.
Citera
2006-08-21, 13:33
  #9
Medlem
Fordies avatar
Tyckte det var riktigt skönt att ta en holk efter ett träningspass på den tiden jag tränade. Lättare att slappna av. Inga problem att vakna dagen efter och fortsätta träna heller för den delen. Påverkade dessutom inte träningen alls tyckte jag iaf?

/Fordie
Citera
2006-08-21, 13:46
  #10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Fordie
Tyckte det var riktigt skönt att ta en holk efter ett träningspass på den tiden jag tränade. Lättare att slappna av. Inga problem att vakna dagen efter och fortsätta träna heller för den delen. Påverkade dessutom inte träningen alls tyckte jag iaf?

/Fordie
Kan bara instämma. Skulle nog påstå att cannabis bara förbättrar träningen Om man röker måttligt det vill säga.
Citera
2006-08-21, 14:42
  #11
Medlem
stRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avva66
Jag tror inte vare sej Cb eller Alkohol är så värst bra om man tränar, särskilt inte Alkohol. Och att röka över huvudtaget är ju inte bra, om man nu inte tar Cb oralt.

Nej röken är ju inte så bra till lungorna, men det finns lösningar tex oralt bruk eller hazer's men om man inte röker varje dag så är det inte så mycket farligare än att sitta på en rökig krog eller vid grillen i motvind en solig dag i juli.

Citat:
Ursprungligen postat av Pausfågel
Jag tänkte mer att kroppen kanske har fullt upp med att "värja" sig mot alla giftiga ämnen som kan finnas i hash o så..och därför inte tid att bygga muskler på samma sätt som skulle skett annars. Jag pratar nu om tillfällen då man röker samma dag som man tränat.

Nej det tror jag inte.
Men jag tycker absolut inte att man ska röka före träning.
Citera
2006-08-21, 16:19
  #12
Avstängd
yonnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pausfågel
Jag tänkte mer att kroppen kanske har fullt upp med att "värja" sig mot alla giftiga ämnen som kan finnas i hash o så..och därför inte tid att bygga muskler på samma sätt som skulle skett annars. Jag pratar nu om tillfällen då man röker samma dag som man tränat.
giftiga ämnen?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback