Citat:
Ursprungligen postat av nutid
Pssst..vi talar om en hon inte han.
Jag kallar det nog for att framfora sin asikt, lagga fram synpunkter i forsta hand. Daremot for att bemota det missuppfattningar som rader om Islam.
Ja tyvarr finns det en del debattorer som fort vill kasta sig ner i sandladan, men Ibn Hazm tillhor inte en av dom. Undrade ju redan om du last nagra av henne inlagg? Tror du outtalat redan svarat pa det...
Jo det ar val ganska vanligt att just icke muslimer har asikter om vem som ar bra och dalig muslim. Som muslim foredrar jag att laga det avgorandet till Den som kanner oss bast, Allah SWT.
OM du skulle ha last Ibn Hazms inlagg och mina, sa skulle du se att vi inte alls ar med pa noterna att det ar ledare som vi ar slavar till

utan till Allah SWT. Det tror jag framgatt ganska klart. Aven hur vi SER pa ledare som styr och staller.

Nu har jag ju inte sagt att varken du eller IbnHazm är slavar under någon ledare, eller att någon annan är det heller. När jag nämnde slavmentaliteten avsåg jag just gud/människa-relationen i islam. Låt mig bryta ner det till ett par punkter så du förstår.
1. Allahs ord kan inte ifrågasättas.
2. Koranen, hadditherna och diverse andra texter är motsägelsefulla på flera punkter, gällande mångt och mycket.
3. En extremist/politiker tar fram de krigiska och oförsonliga bitarna ur texterna och rättfärdigar på så sätt de handlingar denne vill att folk ska utföra.
4. Kaos utbryter.
Sådan är slavmentaliteten, och effekterna av den genomsyrar hela den islamiska världen - för vart är muslimernas protester när extremisterna utför de mest grymma, brutala, blodtörstiga handlingar i Allahs namn? Det går bra att "rasa mot västvärlden" när ett par danskar tecknar en bild på Muhammed, men när kristna skolbarn blir avrättade i Allahs namn på väg till skolan av fanatiker håller ni käften. Det är hyckleri. Det är avskyvärt. Allt pga den slavmentalitet som islam står för, för ni kan inte ifrågasätta Allahs ord, inte ens när det förvrängs av extremisterna.
Visst, ni tar avstånd från sådana handlingar. Gör det. Men jag har inte hört några arga rop när fanatikerna drar er guds namn i smutsen på det sättet.