2024-10-29, 21:10
Medlem
godmademegays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sagutyren
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/no...tegang-i-lulea

Har rättegången startat? Försökt hitta schema för kommande rättgångar
Citera
2024-10-29, 21:57
Citat:
Ursprungligen postat av godmademegay
Har rättegången startat? Försökt hitta schema för kommande rättgångar

Startade idag.

Rättegången för duon som åtalas för grova sexbrott och medhjälp till grova sexbrott mot barn startade under tisdagen. "Hon blev groomad", säger Carolina Nilsson som är kvinnans försvarare. Kvinnan och mannen fick kontakt när hon var omkring 13 år.

Mannen erkänner vissa handlingar, kvinnan förnekar samtliga fyra åtalspunkter.

Skadeståndsyrkanden uppgår till över två miljoner kronor för de fyra brottsoffren, varav en målsägande begär 1 150 000 kronor.

https://www.kuriren.nu/nyheter/lulea...annen/jne1yp2j
Citera
2024-10-29, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sagutyren
Startade idag.

Rättegången för duon som åtalas för grova sexbrott och medhjälp till grova sexbrott mot barn startade under tisdagen. "Hon blev groomad", säger Carolina Nilsson som är kvinnans försvarare. Kvinnan och mannen fick kontakt när hon var omkring 13 år.

Mannen erkänner vissa handlingar, kvinnan förnekar samtliga fyra åtalspunkter.

Skadeståndsyrkanden uppgår till över två miljoner kronor för de fyra brottsoffren, varav en målsägande begär 1 150 000 kronor.

https://www.kuriren.nu/nyheter/lulea...annen/jne1yp2j

Fortsätt gärna uppdatera i senare skede då länken är låst.
Citera
2024-10-29, 22:29
Medlem
Scrattys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godmademegay
Aldrig upplevt henne analfixerad. Däremot har det skrivits om ballonger, där har jag minnen av att hon pratat om att hon eller någon annan tänder på ballonger i sexuella sammanhang. Lär komma upp fler flashbacks i mitt huvud dess då mer jag läser..
Har du bilder på henne?
Citera
2024-10-29, 22:29
Medlem
Pärsks avatar
En till artikel i Kuriren:
https://www.kuriren.nu/nyheter/lulea...-barn/jne1kz0j

Citat från kvinnan:
Han ska ha berättat om saker som han gjort, antingen tidigare i livet eller pågående och tidigare gärningar mot olika barn.

Till polisen säger kvinnan att mannen är pervers och går över gränserna.

– Sista tiden var han inne på att strypa någon. Han ville blåsa upp någon som man blåser upp en ballong fast en människa. Se när magen växer, säger kvinnan.
.......
I en chatt skriver mannen att han drömt att han och kvinnan har ett barn ihop. Tillsammans fantiserar de om vad de skulle göra med barnet.
Citera
2024-10-29, 22:57
Medlem
godmademegays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scratty
Har du bilder på henne?

Mycket möjligt. Men tror inte att jag vill gå så pass långt att jag delar bilder.
Citera
2024-10-30, 08:59
Medlem
godmademegays avatar
Något som äcklar mig idag är hur hon alltid pratat om hur mycket hon tycker om barn. Hur gärna hon vill ha barn själv och hur barnkär hon är. Tanken på om hon skulle fått barn skrämmer mig.. vad hade det stackars barnet fått ta del av..
Citera
2024-10-30, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pärsk
En till artikel i Kuriren:
https://www.kuriren.nu/nyheter/lulea...-barn/jne1kz0j

Citat från kvinnan:
Han ska ha berättat om saker som han gjort, antingen tidigare i livet eller pågående och tidigare gärningar mot olika barn.

Till polisen säger kvinnan att mannen är pervers och går över gränserna.

– Sista tiden var han inne på att strypa någon. Han ville blåsa upp någon som man blåser upp en ballong fast en människa. Se när magen växer, säger kvinnan.
.......
I en chatt skriver mannen att han drömt att han och kvinnan har ett barn ihop. Tillsammans fantiserar de om vad de skulle göra med barnet.
Att kalla honom ”pervers” är en underdrift. Han är ett gränslöst monster som har kunnat härja fritt, mycket tack vare henne.

Det sjuka är ju att han redan har barn, en treårig son (om jag minns rätt) som han fantiserade om att göra saker med. Jag antar att sonen också är ett utav de fyra barnen som blev våldtaget.

Varning för detaljer om övergrepp på barn och djur
Senast redigerad av CrystalMesh 2024-10-30 kl. 20:58.
Citera
2024-10-30, 21:57
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av CrystalMesh
Att kalla honom ”pervers” är en underdrift. Han är ett gränslöst monster som har kunnat härja fritt, mycket tack vare henne.

Det sjuka är ju att han redan har barn, en treårig son (om jag minns rätt) som han fantiserade om att göra saker med. Jag antar att sonen också är ett utav de fyra barnen som blev våldtaget.

Varning för detaljer om övergrepp på barn och djur
Detta tas givetvis på största allvar av myndigheterna. När rättegången är över så tar Kriminalvården vid. Då blir det allvarliga samtal med en psykolog tills han förstår att det han har gjort är jättefel och aldrig får upprepas. Sen blir det först bevakade och sedan obevakade permissioner, nytt namn och skyddad identitet.

För att han inte ska drabbas orimligt hårt så har vi även en tydlig lagstiftning som ser till att ingen någonsin får yttra ett ord om vad han dömts för.

Sedan kommer alla att leva lyckliga i alla sina dagar.
Citera
2024-11-08, 11:39
Medlem
När kommer domen?
Citera
2024-11-08, 21:55
Medlem
Pärsks avatar
Jag tror rättegången skulle pågå vid 10 st tillfällen mellan 25/10 - 22/11.

Hur lång tid till dom meddelas efter detta vet jag ej, men det finns säkert någon generell tidsuppskattning.
Citera
2024-11-12, 08:50
Medlem
Intressant hur värdelöst mamman som var tsm med J hanterar allt, låter ansvaret ligga hos sina utsatta barn. Stor eloge ska läraren H ha som fanns där för ena barnet trots att hon varit apatisk och helt förstörd inombords. Hoppas barnen tar emot hjälp och kan läka någorlunda, så modigt att berätta även om dom lärt sig att hålla det inne i flera år. USCH jävla pedofiler som förstör barnen och deras barndom och framtid
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in