Citat:
Ursprungligen postat av
svensson1970
Kan någon förtydliga vad gamlingen sa till ynglingen gällande tillrättavisandet?
slängde ynglingen ner skräp på marken eller?
Verkar som att det ska ha varit nån ordväxling på en restaurang som ledde till att han slog ner gubben. 22-åringen ser ut att vara en riktig charmör med tre olika åtal på samma dag.
Lite citat från artikeln:
Ungefär en och en halv månad innan misshandeln i centrum hade han nämligen hamnat i bråk med två bekanta. Först hade han själv blivit misshandlad och senare samma dygn ska han ha kommit tillbaka för att hämnas – tillsammans med en annan man som dessutom tog med sig en pistol eller pistolattrapp.
Den tredje händelsen utspelade sig i mars i år, då ska ett brödrapar ha fallit offer för 22-åringen.
Han försökte dunka in i oss med axeln och vi flyttade på oss. Jag tror jag sa typ ”vad var det där?” Han skrek då till och han sulade en flaska mot oss. Vi vände oss om och då kommer han i full galopp mot oss och slår mig i ansiktet, berättar en av bröderna i förhör.
När han och den andra brodern lyckades hålla fast 22-åringen ska flickvännen ha huggit en av dem med en flaskbit från den krossade flaskan