Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2024-10-11, 21:05
Avstängd
Hej,

Blev perm bannad från Woke Reddit. Jag behöver dock kunna skapa trådar där för mitt jobb.

Jag har testat göra nytt konto men blir dirr permbannad när jag skriver ett inlägg eller kommenterar.

Vad är det för sjukt system? Hur kringgår man det?
Citera
2024-10-11, 21:13
Prövat VPN?
Citera
2024-10-11, 21:14
Medlem
a-mortals avatar
Kom ihåg att ta bort kakorna från webbläsaren.
Citera
2024-10-11, 21:18
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av a-mortal
Kom ihåg att ta bort kakorna från webbläsaren.

Men, så om jag skapar kontot på firefox webbläsare som jag aldrig använt så kan jag ändå inte logga in på min chrome om jag inte rensar hela datorn?
Citera
2024-10-11, 21:28
Medlem
Du blir permabannad på hela reddit?

Om så är fallet så skapa ett konto på ett valfritt kaffe eller hos en vän sen använder du vpn när du loggar in hemma.
Citera
2024-10-11, 21:30
Medlem
che3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
Men, så om jag skapar kontot på firefox webbläsare som jag aldrig använt så kan jag ändå inte logga in på min chrome om jag inte rensar hela datorn?
Du får för fan använda den andra Webbläsaren då ditt jävla pucko
Citera
2024-10-11, 21:32
Medlem
a-mortals avatar
Citat:
Firefox har separata cookies från Chrome. Reddit får bara reda på det webbläsaren skickar. Om Reddit lånar FaceBook-cookies eller liknande så är det bäst att bara använda private-läget. Skulle inte tro att Reddit IP-bannar. I så fall får man refresha ip:n eller skaffa vpn om ip:n är statisk. Rätt bullshit när man blir IP-bannad på en arbetsplats och ingen på arbetsplatsen längre kan komma åt sidan.
Citera
2024-10-11, 21:32
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Caligarii
Du blir permabannad på hela reddit?

Om så är fallet så skapa ett konto på ett valfritt kaffe eller hos en vän sen använder du vpn när du loggar in hemma.

Jag bad en idiot dra åt helvete och han fortsatte tugga mot mig varvid jag hotade att jag tänkte skicka hela ISIS och Al qaida SAMTIDIGT på honom vilket moderatorna tyckte var att gå över gränsen för diskursen. Men det borde ju inte resultera i en permbann utan en slapp on the wrist hade ju räckt, kan jag tycka
Citera
2024-10-11, 21:36
Medlem
Citat:
Jag bad en idiot dra åt helvete och han fortsatte tugga mot mig varvid jag hotade att jag tänkte skicka hela ISIS och Al qaida SAMTIDIGT på honom vilket moderatorna tyckte var att gå över gränsen för diskursen. Men det borde ju inte resultera i en permbann utan en slapp on the wrist hade ju räckt, kan jag tycka

Hota inte folk på reddit med ditt nya konto bara.

Rensa cookies -> Skapa ett konto med en residential proxy alternativt gör ett konto på ett bibliotek eller dylikt och när du loggar in hemma igen så använder du vpn framöver.

That's it.
Citera
2024-10-11, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av a-mortal
Firefox har separata cookies från Chrome. Reddit får bara reda på det webbläsaren skickar. Om Reddit lånar FaceBook-cookies eller liknande så är det bäst att bara använda private-läget. Skulle inte tro att Reddit IP-bannar. I så fall får man refresha ip:n eller skaffa vpn om ip:n är statisk. Rätt bullshit när man blir IP-bannad på en arbetsplats och ingen på arbetsplatsen längre kan komma åt sidan.

Ip-ban är stenålder idag.
Allt fler börjar med HWID ban (Hardware Identification)
https://www.webopedia.com/definitions/hwid/
Och letar man runt på internet så är det endel människor som påstår att Reddit kör på det också. Inget Reddit eller någon aktör berättar vilket tillvägagångssätt dem använder för att banna någon. Så det är ingen idé att leta i deras regler/policy.

Råkar man ut för det är man ganska rökt.
Det påverkar specifikt din egna utrustning, och inte hela hemma miljöer/kontor.
Senast redigerad av Noccofocus 2024-10-11 kl. 22:10.
Citera
2024-10-11, 22:39
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noccofocus
Och letar man runt på internet så är det endel människor som påstår att Reddit kör på det också. Inget Reddit eller någon aktör berättar vilket tillvägagångssätt dem använder för att banna någon. Så det är ingen idé att leta i deras regler/policy.

Man får skaffa en billig skräp-laptop eller liknande, behövs ju inte mycket för att kunna kolla Reddit.
Citera
2024-10-11, 23:07
Medlem
Eponumoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noccofocus

Hur gör man det och kan man inte spoofa HWID?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in