Så här kan en vindskydds grillstuga se ut (fast oftast utan bordsram runt själva eldstaden) men som troligen inte heter det, men stugan talar för det. Oftast är det inget trägolv heller utan bara singel -grus spm markunderlag
https://external-content.duckduckgo....ede&ipo=images
Iaf. Om ni har med en nån extra mindre klotgrill som behövs så ställs den alltså längst fram mot antingen vänster eller höger sida mot utgången så man kan ta sig ut från en sida.
Klotgrillen eller tom 2 st bör rymmas utan att vidröra sittbänken som kan ev ta eld
Hoppas att ni har tillgängligheten till såna grillstugor för alla när man pratar om alla, för det är guld värt om man inte vill stå ute eller sitta ute men ändå grilla och ha koll på köttet, glöden hela tiden.
Med liten risk att det är för kallt för medhavande mindre grillar ochså (som får värma av eldstaden) Där klotgrillarna placeras som sagt längst fram vid tröskeln till vänster eller höger om öppningen till vindskydds -eldstaden
De är iaf min ultimata lösning för alla som bor på lite olika sätt i Sverige och kan inte grilla hur som helst under vintern
Själv så föredrar jag i första hand att grilla bara utanför mitt hem vilket jag gör, finns inte så mycket mer och säga om det