Flashback bygger pepparkakshus!
2024-10-10, 10:35
Medlem
VoldemortZelenskyjs avatar
Vi kan alltså ta bort I i AI, för det är en maskin utan minsta intelligens.

En intelligent människa förstår dialekter för att hjärnan förmår tolka mönster den kanske aldrig tidigare har stött på, medan A(I) bara förstår sådant den har tränats på.
Citera
2024-10-10, 11:44
Medlem
Jag tror att många skåningar hellre skulle driva landet Skåne än att tillhöra Sverige. Dels kommer typ all mat Nollåttorna äter från skånska fält och Turkiet.

Det positiva är att rikssvenska kommer att försvinna och fram kommer förortssvenska att vara standard när större delen av befolkningen är ersatt.

Så snälla gör Skånska till ett eget språk.
Citera
2024-10-10, 12:46
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Jag kan iallafall förstå olika dialekter!

Om AI verkligen var smart skulle den kunna träna in olika dialekter på några sekunder!

Att AI skulle spöa mig när det gäller datahantering är väl inte så konstigt men människan spöar AI på många områden fortfarande.

Vilka områden menar du då mer specifikt?
Citera
2024-10-10, 13:36
Medlem
blamages avatar
Läste någonstans att tyska ligger närmare skånskan än svenska.

Jag säger som Edvard persson: "Vi klarar uss noug endau.
Citera
2024-10-10, 13:48
Medlem
PK-Jannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vespasianus
Jag lägger en stor brakskit på AI och på 08r som inte förstår redig skånska. AI kan aldrig ersätta en människa och dess hjärna.

Fast skåningar är väl mer som neandertalare. Det är inte meningen att AI ska utföra primaters små pysslor som exempelvis äta bananer eller kasta bajs.
Citera
2024-10-10, 14:15
Medlem
Svartskäggs avatar
Jag förstår inte heller skånska så det är inte konstigt att AI inte klarar det.
Det vore bättre om skåningar kunde lära sig prata ordentligt än att försöka träna AI på att förstå dem.
Citera
2024-10-10, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Nu har vi ju olika dialekter i landet och det är väl AI som ska lära sig dessa?

Detta bevisar ju bara hur korkad AI fortfarande är.

Märks att du aldrig varit i Eslöv eller Perstorp
Citera
2024-10-10, 14:41
Medlem
Det är nog det enda AI har rätt i...
Citera
2024-10-10, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caligarii
Äntligen kan vi sätta fingret på skånskan och säga att skånska är inte svenska, AI intygar att det låter helt främmande.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/h...det-ar-svenska

Ändå häftigt hur långt det har gått nu, om ni testar på advanced voice model i chagpt så förstår den Svenska nästintill perfekt (dock riktig svenska aka riksvenska) men när man för in dialekter så börjar det bli svårt. Så dags för alla att lära sig riksvenska för att kunna bli förstådd av AI's! ;D

Hade ju varit intressant att veta vilken skånska det är. Jävla skillnad mellan Ängelholmska, Lundensiska, Göingedialekt och någon bonne mitt inne i centralskåne. Eller blatteskånska i en Malmöförort.

Gissar att nyheten egentligen bara är: AI har svårt att förstå dialekter. Men som allt annat med AI så handlar det bara om träning.
Citera
2024-10-10, 15:04
Medlem
Citat:
Äntligen kan vi sätta fingret på skånskan och säga att skånska är inte svenska, AI intygar att det låter helt främmande.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/h...det-ar-svenska

Ändå häftigt hur långt det har gått nu, om ni testar på advanced voice model i chagpt så förstår den Svenska nästintill perfekt (dock riktig svenska aka riksvenska) men när man för in dialekter så börjar det bli svårt. Så dags för alla att lära sig riksvenska för att kunna bli förstådd av AI's! ;D
Vad AI anser är totalt ointressant eftersom det är en falsk syn på verkligheten. Framöver kommer mänskligheten få förslappad hjärna i brist på reflektion och eftertanke, när man förlitar sig på tekniskt tänkande.
Citera
2024-10-10, 15:37
Avstängd
Skånskan är ett eget språk som t.ex Katalanskan, synd bara att Skåne inte hann bli självständigt innan övriga Sverige förstörde det.
Citera
2024-10-10, 15:57
Medlem
Citat:
Att kalla AI "korkad" är nog inte rätt ord i och med att den spöar dig i princip 99% av alla tester som finns

Men det är den sista procent som är den stora skillnaden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in