Citat:
Ursprungligen postat av
lunarludde
Har tänkt tanken på att köpa en sån där hink snus, men inte blivit av, blir snuset lättknådat? behöver man tillsätta vatten och vispa?
Ångrar mig nu i efterhand att jag inte köpte på mig rejält med snussatser innan den stora skatten kom, minns den röda förpackningen Cobra som blev riktigt bra, lyckades varje gång att få det lika lättknådat som köpessnus och smaken detsamma som dom dyra märkena, den kostade 199:- för 65 snusdosor.
Blir ca 1000:- månad på tobak.
Jag körde Prillan Grov från 2014 fram till den äckliga punktskatten.
Men tidigare Swedssnus expresshinkar som dom nu slutat med till förmån för Instant, antar jag är samma tobaksblandningar, och har för mig det inte är tobaksspill,det som skiljer är att de blandat i aromerna direkt istället.
Bra kvalitet, bara i med kokat vatten, brukar köra 7dl+ 1dl arom (som nu inte behövs) till 40 dosor. Sedan köra runt med elvisp tills dess att all tobak blandats ordentligt med vattnet, sen in i kylen några dagar.
Efter det så kör jag satsen i en Bosch MUM6 tills dess att jag fått konsistensen som jag vill ha.
Har man inte utrustning eller tiden blanda till konsistens, så kan man tillsätta Gummi Arabicum och blanda med elvisp, fast många tycker den blir helt ok utan efterblandning också.