Kan vara svårt det där ibland att välja, finns ju alltid powerbuilding som är lite av båda, annars kan det vara kul att hoppa mellan powerlift och ”hypertrofi”/bodybuilding i olika faser för att få lite variation.
Jag kör alltid olika faser typ. Ändrar övningar och reps men har lite andra mål 2025 så blir mer fokus på att bli atletisk, stark och inte bulka upp för mycket. Så har typ tänkte köra lite mer "atletisk" och rörlighet. Sen en period med powerlift, sen funderar på kanske något strongman program. Men blir säkert något lättare träning mellan dessa för vila kroppen lite emellanåt.
Så får bli mer att fokusera på en sak åt gången. Just nu vill jag lägga hypertrofi fokuset lite åt sidan.
Fick okej sömn men det var inte så jättebra. Vaknade upp 2 gånger av grannens ungår som skrek och sprang runt 00.00, liksom wtf?
Förstår inte varför föräldrar inte säger ifrån och lackar ur.
Ganska mycket att göra på jobbet. I skrivande stund så ligger på strax över 20 000 steg. Kosten varit stabil. Lite mer än vanligt i fett-intaget pga att det fanns ingen lövbiff eller färsk kyckling när jag handlade så blev dubbelt inköp av 12% nötfärs.
Första dagen med 15 reppare och byte av övningar. Var tufft men brukar vara det första veckan när det ändras om. Men är nöjd med passet idag. Men blev lite stressigt pga möte och blev tvungen att hämta barnen idag från sina fritids som jag inte var förbered på.
Har varit ganska hungrig idag men har inte ätit något extra än vad som var planerat. Sömnen var okej men var väldigt trött idag. Hade säkert kunnat sova 90 min till om inte alarmet var på.
Annars var det ganska mycket på jobbet idag också. I skrivande stund så har det registrerats 19 400 steg. Tänkte egentligen springa lite på löpbandet idag men kom iväg sent ifrån jobbet och hjälpte en gymkompis lite idag.
Själva träningen gick bra tycker jag. Hade glömt bort hur jobbigt det kan vara med 15 reppare men lederna mår bra av det. Kan nog höja vikten i vissa av övningarna till nästa vecka.
Var sjukt trött imorse. Sov typ 45min extra efter alarmet hade ringt och kände mig mycket piggare.
Jobbet var tungt idag. Har "bara" gått lite över 15 000 steg idag men har jobbat mycket med kroppen.
Har haft en hel del träningsvärk i nedre ryggen så breda Pull-ups verkar vara rätt beslut. Annars så gick träningen bra idag men fyfan vad jobbigt det var att köra 15 reppare i Rumänska marklyft. Var ganska bra stämning på gymmet idag. Vi var flera som snackade skit och träning under passet
Har varit en lugnare dag på jobbet idag men ändå väldigt mycket att göra och varit intensivt i etapper. Men har inte behövt slita så mycket med kroppen idag, då det har varit mest administrativt arbete. Har ändå 20 000 steg idag.
Kanske inte var så lugnt ändå när jag tänker efter men behövde inte göra som sagt så mycket fysiskt arbete idag. Har varit konstant hungrig idag. Har ätit en bit bakverk både idag och igår.
Träningen gick bra. Det var jobbigt men samtidigt inte lika kämpigt idag. Nog en kombination av att jag inte var så utsliten från jobbet och att kroppen börjar vänja sig lite mer av högrepsen.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!