2024-09-26, 19:08
Medlem
Smugumins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuneSnus
Är väl lite för att man kan få ett skott i huvudet eller en kniv i ryggen om man råkar nysa när man får förbi
Du är paranoid mannen, finns 0 risk för detta.
Citera
2024-09-26, 19:09
Medlem
Klas-Vegass avatar
I MAlmö svar ja. Det finns något ödsligt över den staden. Men inte i HElsingborg.

Men jag kör mest min trygga bil. Har ingen aning om hur det skulle vara att åka hem till farsta en lördagkväll med tunnelbanan.

Vissa förorter i götet som bergsjö, angered och hisingen kvällstid har aldrig varit trygga.

Men känner man sig otrygg bör man söka efter annat boende. Livet är för kort för att vara rädd.
Citera
2024-09-26, 19:11
Medlem
En viss typ av unga män ja.

Man hör vilka det är på långt håll. Är det ett jävla liv är det inte inte svenskar som hänger i en klunga. Går alltid med hunden på kvällarna och packet är livrädda så fort hunden tittar åt dem. Men om jag är själv känner jag obehag.
Senast redigerad av Upp-till-bevis 2024-09-26 kl. 19:14.
Citera
2024-09-26, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smugumin
Fan vad patetisk du är... Hur ser man ens vem som är invandrare?

Håller med. Det är skitsvårt att skilja en svensk utan invandrarbakgrund (dvs etnisk svensk) från personer från Afrika eller MENA. Praktiskt taget omöjligt när man bär PK-glasögon.
Citera
2024-09-26, 19:15
Medlem
Citat:

Blir provocerad av att läsa då det händer ofta

Även pappan som blev skjuten bara för att ha sade till ett gäng ungdomar att de skulle bete sig

Hade kunnat hända en själv
Citera
2024-09-26, 19:17
Medlem
Trakessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudiumValor
Men de andra, de som du menar är farliga?
Är du inte rädd för dem heller?
Rädd och rädd. Jag har själv en historia, så jag hoppas att de vet vem jag är. Fast eftersom jag lever ett annat liv idag brukar jag försöka undvika de som jag tror är farliga.

Många invandrarkillar har en kaxig attityd utan att för den skull vara farliga. Märker de att man blir rädd blir de ännu kaxigare. Ser de att man inte kommer att backa brukar de lugna ner sig.

Nu bor jag i och för sig inte i någon av våra största städer, så här vet man ungefär vilka som är gängmedlemmar och vilka som är bråkstakar. I alla fall om man själv varit en del av den världen.
Citera
2024-09-26, 19:18
Medlem
Citat:

Helt rätt. Chansen för knivattentat eller skottlossning är noll procent i Sverige. Kriminologerna på Stockholms universitet har slagit fast att det aldrig kommer att hända (de har sagt så i 20 år nu). Lyssna på vetenskapsmännen som Greta säger. Deras story är den allra bästa.
Citera
2024-09-26, 19:25
Medlem
StudiumValors avatar
Citat:
När jag är ute på kvällen och de kommer i gäng går alltid pulsen upp

Jag tar alltid omvägar för jag är livrädd
Man anpassar sig så att det inte tas onödiga risker
- åker inte bil på natten i vissa områden
- åker inte tunnelbanan eller pendeln vissa tidpunkter, vissa platser
- håller tillbaka mitt arga beteende så att det inte blir kaos i affären eller i bilkön
- undviker att kommentera beteende i olika nattliga köer vid Stureplan
---------
Det finns infödingar också som är farliga
--------------
Jag var i en förort kl 0200 en Lördag och en skock på 15 personer med huvor sprang omkring och försökte stoppa mig men jag bara körde på.
Citera
2024-09-26, 19:26
Medlem
Smugumins avatar
Citat:
Blir provocerad av att läsa då det händer ofta

Även pappan som blev skjuten bara för att ha sade till ett gäng ungdomar att de skulle bete sig

Hade kunnat hända en själv
Händer inte alls ofta, går att räkna på en hand och vi har en population på 10 miljoner. Du har blivit uppskrämd av media och börjat skaffa problematiska tankesätt.
Citera
2024-09-26, 19:27
Medlem
Kommer de och vill mucka gräl så får man vrida skallen av dem, en efter en. Det fick vi lära oss i militärtjänsten hur man gör. Det gäller bara att se upp för knivar och skjutvapen under tiden.
Citera
2024-09-26, 19:29
Medlem
StudiumValors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trakesson
Rädd och rädd. Jag har själv en historia, så jag hoppas att de vet vem jag är. Fast eftersom jag lever ett annat liv idag brukar jag försöka undvika de som jag tror är farliga.

Många invandrarkillar har en kaxig attityd utan att för den skull vara farliga. Märker de att man blir rädd blir de ännu kaxigare. Ser de att man inte kommer att backa brukar de lugna ner sig.

Nu bor jag i och för sig inte i någon av våra största städer, så här vet man ungefär vilka som är gängmedlemmar och vilka som är bråkstakar. I alla fall om man själv varit en del av den världen.
Jag har varken den bakgrunden eller förmågan som du så jag fär vara lite mer undvikande.
Det glädjer mig att du har ett annat liv idag.
Citera
2024-09-26, 19:29
Medlem
Citat:
Händer inte alls ofta, går att räkna på en hand och vi har en population på 10 miljoner. Du har blivit uppskrämd av media och börjat skaffa problematiska tankesätt.

0 risk ändrades till "inte alls så ofta". Du ändrar din påhittade story efter bevisläget. Det är så en lögnare avslöjas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in