2024-09-22, 15:42
Medlem
Ålder:
18
Vikt:
70
Längd:
179
Uppskattad BF%:
17
Medicinska problem:
Inga

Nuvarande kostupplägg:
Ligger runt 3000-4000kcal äter "högrika protien produkter" dvs ligger på minst 180g protien

Träningserfarenhet:
Har gymmat on och off i mer än ett år.

Tidigare kurer:
Inga

Eget förslag till kur:
Testo E 250mg 12v?

Eget förslag till PCT:
Nolva 40/40/20/20
Behöver tips här och bästa stället att införskaffa

Har läst igenom de flesta inlägg men skulle behöva lite mer hands on tips för PCT:n. Och andra bra knep för en nybörjare förutom FAQ eller ja påmminelser skadar aldrig.

Jag vet att det är rätt så dumt att börja tidigt, men jag har bestämt mig för att börja så behöver lite förslag.
Citera
2024-09-22, 15:53
Medlem
tnems avatar
Börja med att ta ett testosteronprov så du vet din naturliga nivå innan kur.

Du har inte ens kört ett år seriöst?
Då har en del ”grains” kvar att få utan tillskott.
Senast redigerad av tnem 2024-09-22 kl. 15:55.
Citera
2024-09-22, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tnem

Gör man de genom en läkare eller vårdcentralen?
Citera
2024-09-22, 16:00
Medlem
Inte ens ett år träning under bältet. 70kg? 18 bast. Tragiskt. 180g protein från 4kkcal? Du har inte vuxit klart, din kost är dålig och du saknar självdisciplin.
Citera
2024-09-22, 16:02
Medlem
tnems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrDexter01
Gör man de genom en läkare eller vårdcentralen?

Boka genom werlabs eller blodkollen, sen väljer du lämplig provmottagning.
Citera
2024-09-22, 17:05
Medlem
Kosmos.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrDexter01
Ålder:
18
Vikt:
70
Längd:
179
Uppskattad BF%:
17
Medicinska problem:
Inga

Nuvarande kostupplägg:
Ligger runt 3000-4000kcal äter "högrika protien produkter" dvs ligger på minst 180g protien

Träningserfarenhet:
Har gymmat on och off i mer än ett år.

Tidigare kurer:
Inga

Eget förslag till kur:
Testo E 250mg 12v?

Eget förslag till PCT:
Nolva 40/40/20/20
Behöver tips här och bästa stället att införskaffa

Har läst igenom de flesta inlägg men skulle behöva lite mer hands on tips för PCT:n. Och andra bra knep för en nybörjare förutom FAQ eller ja påmminelser skadar aldrig.

Jag vet att det är rätt så dumt att börja tidigt, men jag har bestämt mig för att börja så behöver lite förslag.
en killes naturliga produktion ligger ofta/inte helt ovanligt över 250mg/v. I tonåren är testo produktion som högst. Jag skulle väntat till efter 20, minst. Och om du ska köra så ung är det bättre att gå på 500 eftersom 250 är som TRT/naturlig ersättning.

Dessutom är den fördelad och utspridd bättre. Din naturliga produktion pulserar ut testo i ett jämt flöde hela tiden. Till skillnad mot externt tillfört där du har stora toppar och stora dalar av testot. För jag antar att du tänkt sticka 2ggr per vecka max?
Citera
2024-09-22, 18:36
Medlem
250 mg testo är bra mycket högre än vad vi män producerar i veckan, i medel producerar en man cirka 6 mg per dag.
Citera
2024-09-22, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tnem

Instämmer om testosteronprovet. Om du nu ska köra, (jag säger varken bu eller bä), så är det viktigt att du vet var dina naturliga nivåer ligger innan du kliver på så att du sen när du går på PCT vet vilka nivåer du bör komma tillbaks till efter avslutad PCT. På så vis kan du utvärdera huruvida din PCT har varit lyckad.

Plus, om du när du testat dig ser att du har höga naturliga värden, då är det nog svårt att hävda att risk/reward av kuren är tillräckligt bra för att kliva på.
Senast redigerad av Labcat 2024-09-22 kl. 22:39.
Citera
2024-09-26, 11:04
Medlem
Fattar inte alls argumenten folket här kommer med att det är onödigt och dumt att hoppa på om det endast ska vara 250mg/veckan. Det är en helt utmärkt dos att starta med och se hur man svarar. Då gör man det rätt, det gäller att börja med minsta möjliga effektiva dos kontra bieffekter och sedan bygga så mycket man kan på den och när man platåat på riktigt då höja med så små inkrement som möjligt.

Är det rätt doserat kan det ta dig tlll 50mmol+ och att inte tro att man gör gains på det jämfört med att vara natty då vet man inte vad man sysslar med.. Ju lägre man kör desto längre kan man köra också så länge dina blodprover inte skenar åt helvete, vilket garanterat kommer hända ju högre upp man kommer. dvs. ett år på 250mg/vecka kan leda till mer gains än om du blastar på lite högre 3 månader och sen hoppar av.

Det är efterblivet att börja högt också då din låga muskelmassa ändå inte kommer kunna nyttja en hög dos.

Nu verkar tråden död redan, men om någon ung går i tankarna att börja kura ha detta i åtanke.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in