Citat:
Ursprungligen postat av
SvenHelsing
Nu är det ju inte direkt så att alla föräldrar har pengar i överflöd. Och visst, boendekostnaden ökar väl inte direkt, men varför ska "barnet" inte stå för en del av de gemensamma kostnaderna om man nu har en inkomst?
Att förutsätta att få gratis husrum hos föräldrarna är girigt.
Alla kan behöva ett tillskott av kapital, man ska köpa boende eller annat.
Tar man ex min syster, hon har två tjejer, dessa skaffa pojkvänner flytta hemifrån, efter två år och som 23 åringar flytta dom hem igen, ena som singel andra tog med sin pojkvän, dom behövde spara pengar, att kunna få denna hjälp är så mycket värd, kunna flytta hem, man har full lön passa på o spara.
Som dom förklara hyrorna var höga ena betala 9000kr månad i enbart hyra, dom fick bo hemma även om syrran tyckte det var lite trist, dom stöka ner, men sedan börja dom hålla efter sig, körde städningen.
Man fick ihop sitt kapital och kan fortsätta med livet. Det är en otrolig chans man får i livet, likt som jag gjorde med två kunder på rad som inte kunde betala, jag hade ändå 44500kr i bruttolön plus uthyrningen av huset på 15000kr månad som bara kosta mig 4200kr/månad, förbrukning värme/el vatten betala hyresgästen utöver hyran.
Har man föräldrar som jobbar levt länge i samma hus har man inte dålig ekonomi, dom har själva knappt någon hyra.