2024-09-20, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DieselnDust
Javisst fina firrar det där 😍

Helst vill jag fortsätta att leva då jag har mycket kvar att ge. Men ångesten jag har fått iom denna orsaken till att jag mer eller mindre vill ge upp är olidlig. Har tappat hoppet oxå. Men måste avvakta ändå för jag kan inte svika och har lovat att inte göra det heller 😞

Okej det låter som en jobbig grej för dig. Men bra att du krigar mot ditt problem. Kyrkogården kan alltid vänta och flashback är viktigare i nuläget 🤗

Jag har också alltid gillat vithajar, dom är mäktiga djur. Om man ska simma med dom så borde man ha den där hajen-låten i hörlurarna 🙂
Citera
2024-09-20, 18:41
Medlem
Bli extremidrottare så ökar oddsen markant att din sista stund på jorden blir väldigt levande tills den inte blir det.
Citera
2024-09-20, 18:41
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Okej det låter som en jobbig grej för dig. Men bra att du krigar mot ditt problem. Kyrkogården kan alltid vänta och flashback är viktigare i nuläget 🤗

Jag har också alltid gillat vithajar, dom är mäktiga djur. Om man ska simma med dom så borde man ha den där hajen-låten i hörlurarna 🙂
Tack jo krigare är jag 😊 Ja det är riktigt jobbigt och det är oxå anledningen varför jag är i behov av en geografisk fly(k)tt, då denna kommun sakta men säkert tar mitt liv. Men inte så lätt att hitta bostad dessa dagar 🫤

Samma lika här. Har älskat dom sen jag var ett ungt flickebarn. Om man skulle återfödas som något, så hoppas jag att det blir en vithaj 😀
Citera
2024-09-20, 19:07
Medlem
Citat:
Tack jo krigare är jag 😊 Ja det är riktigt jobbigt och det är oxå anledningen varför jag är i behov av en geografisk fly(k)tt, då denna kommun sakta men säkert tar mitt liv. Men inte så lätt att hitta bostad dessa dagar 🫤

Samma lika här. Har älskat dom sen jag var ett ungt flickebarn. Om man skulle återfödas som något, så hoppas jag att det blir en vithaj 😀

Det låter faktiskt inte som någon dum idé att återfödas som en stor vithaj 🙂 Man är ju kungen i havet då och ser man någon man inte gillar så är det bara att äta upp dom 😛
Citera
2024-09-20, 19:14
Citat:
Det låter faktiskt inte som någon dum idé att återfödas som en stor vithaj 🙂 Man är ju kungen i havet då och ser man någon man inte gillar så är det bara att äta upp dom 😛
Exakt min tanke 😀
Citera
2024-09-20, 19:26
Avstängd
snuskfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlitBrand
Lev livet så man inte ångrar sig när man ligger på dödsbädden.

Hur gör man det? Jag har ännu inte hittat en djupare mening med livet. Allt går på repeat år efter år efter år.
Citera
2024-09-20, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caasimolar
Den 10 augusti 2018 stal Richard Russell, en markserviceagent för Horizon Air, ett Bombardier Q400-flygplan från Seattle-Tacoma International Airport. Russell, som inte hade någon pilotutbildning, utförde en oauktoriserad start och flög flygplanet över Puget Sound. Under flygningen utförde han flera akrobatiska manövrar, inklusive en barrel roll. Efter cirka 75 minuter kraschade han medvetet flygplanet på Ketron Island, vilket resulterade i hans död. Under flygningen hade Richard Russell en pågående dialog med flygledningen. Han uttryckte känslor av förtvivlan och förvirring, och beskrev sig själv som en “trasig kille” med "några lösa skruvar" Han pratade också om hur vackra landskapen var och frågade om flygplanet kunde göra en bakåtvolt. Richard Russell bar också en tröja med texten “The Sky’s No Limit” på framsidan.

Denna händelse berör mig så otroligt mycket och säkert många fler. Jag rekommenderar verkligen att gå in och läsa om händelseförloppet och lyssna på radio konversationen som hölls under förloppet.

Min fråga är också om någon har något tips på vad man kan göra för att verkligen njuta av livet sin sista stund, Visst hade det varit en dröm att få vara så fri som Richard Russell var när han flög omkring fritt i solnedgångens ljus och tittade ner på jorden under sig. Tyvärr så är det nog väldigt svårt att lyckas med något sånt.

Tänker att om du inte redan är nära döden så är det uppenbart att du ska försöka skaffa dig flyglicens och helt enkelt njuta av livet precis som Richard Russel, men kunna flyga planet och njuta av livet och flyga många ggr. Att flyga ett litet privatplan är helt underbar känsla. Kan även hända att fler alternativ dyker upp i nära framtid med att flyga runt. Se till att du tar chansen och livet kommer bli riktigt häftigt i många år till.
Citera
2024-09-20, 19:39
Medlem
Är det gränslösheten som lockar? Eller att få ett så fint avslut som möjligt?
Om det är det förstnämnda så finns mycket underbart i livet som inte är olagligt.

Tror det är viktigt att ta sig ur alla normer för att känna sig riktigt hel och fri som människa
Citera
2024-09-20, 20:21
Medlem
Citat:
Exakt min tanke 😀

Vi kommer att bli två små gulliga vithajar tror jag 😊 När badsäsongen börjar så är vi redo 😁
Citera
2024-09-20, 20:32
Citat:
Vi kommer att bli två små gulliga vithajar tror jag 😊 När badsäsongen börjar så är vi redo 😁
Så små kommer vi inte vara hehe. Men gulliga och furious. Vi får öva i vinterbadningen 😁🫡
Citera
2024-09-20, 20:52
Medlem
Imponerad av honom.
Av vad han kunde.
Trots att ingen sett det.....
Hade han asperger typ eller så?
Och att bara göra det!

Men det är ju en olaglig sak och såklart inte okej....
Citera
2024-09-20, 21:35
Medlem
Tidsmaskinistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudiumValor
Jag tror att den sista stunden på Jorden skall vara en stund med sina bästa vänner

Många deprimerade och självmordsbenägna har ju oftast inte så bra vänner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in