Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-09-19, 19:03
Medlem
Upplyftens avatar
Traditionella Republikaner med reell politisk makt som helt öppet (på wikipedia) uppmanar alla att rösta på Harris istället för Trump. Anledningen är att det finns inget politisk anledning att rösta in en apolitisk idiot in i vita huset

Demokrater som har fått nog av den radikala falangen som fått stora framgångar genom att kvadda universitetsutbildningar som de kallar "en enda lång och dyr indoktrineringsläger" för en kommande generation av lydiga ideologiska zombies.

Finns det några fler än jag som tor att detta är ett val mellan pest eller kolera. Och vilket är värst ? Woke eller Weird ?
Citera
2024-09-19, 19:08
Medlem
Eponumoss avatar
Du talar om en handfull i ett land som består av över trehundra miljoner människor.

Sluta dela in världen i svart och vitt och generalisera så som krafter som vill dig illa gör, så kommer du snart se att det inte ser ut som du blivit indoktrinerad.
Citera
2024-09-19, 19:08
Medlem
(FB) Trump Vs Biden - Blackstone vs blackrock
🤔
Citera
2024-09-19, 19:09
Medlem
Värst är woke.
Alla dagar i veckan.
Sist Trump var president var världen lugn och skön och vi kunde slappna av i fyra år.
Förutom msm då som på alla sätt försökte dra igång massa drev mot Trump.
Men normala människor kunde andas ut.

Det som förvånar mig mest är hur ett folk kan vara så exakt delade i två läger.
Ganska exakt 50% på vardera sida enligt alla poll.
Det är för mig helt absurt.
Citera
2024-09-19, 19:09
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eponumos
Du talar om en handfull i ett land som består av över trehundra miljoner människor.

Sluta dela in världen i svart och vitt och generalisera så som krafter som vill dig illa gör, så kommer du snart se att det inte ser ut som du blivit indoktrinerad.

Nu finns det ju TVÅ partier som gör om om striden. Och då är det enbart naturligt att man bekänner sig endera sidan
Citera
2024-09-19, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrstardust
Värst är woke.
Alla dagar i veckan.

Varför tycker du woke är värst? Av vadå? Jag tycker woke är irriterande och korkat, det är som att ha ont i en tand, men det finns mycket som är mer allvarligt.....

Tydligen har matematiker räknat på det där med ca 50% stöd till vardera sidan, och det blir tydligen nästan alltid så om det bara finns två lag.... samma sak händer ju i Sverige med höger och vänster block. Jag ska se om jag hittar någon länk...
Citera
2024-09-19, 20:01
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upplyften
Traditionella Republikaner med reell politisk makt som helt öppet (på wikipedia) uppmanar alla att rösta på Harris istället för Trump. Anledningen är att det finns inget politisk anledning att rösta in en apolitisk idiot in i vita huset

Demokrater som har fått nog av den radikala falangen som fått stora framgångar genom att kvadda universitetsutbildningar som de kallar "en enda lång och dyr indoktrineringsläger" för en kommande generation av lydiga ideologiska zombies.

Finns det några fler än jag som tor att detta är ett val mellan pest eller kolera. Och vilket är värst ? Woke eller Weird ?
Frågan är varför du fokuserar på de extrema inom D?, Republikanerna är styrt av dårar men Demokraterna är det inte.
Citera
2024-09-19, 20:22
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Frågan är varför du fokuserar på de extrema inom D?, Republikanerna är styrt av dårar men Demokraterna är det inte.

Det hänger ju ihop.
Dårarna finns på båda sidorna. Min poäng är att Trump har spelat bort partiets intelligentsia och Demokraterna vet inte hur de ska hantera sina kulturrevolutionärer på yttersta vänsterkanten.

Nu verka det inte spela någon roll överhuvudtaget eftersom det alltid finns 50/50 % plus minus några hundratusen röster som avgör valet.
Det finns dock ingenting för (mig) som svensk observatör som skulle få mig att rösta på det ena eller andra. Fortsätter det såhär så har vi kompletta idioter med en stor plånbok som vinner val fast de är mer eller mindre helt odugliga i ett demokratiskt system - ÄVEN här i Europa.
Citera
2024-09-19, 20:22
Medlem
klybans avatar
Citat:

EN liten sak här måste man tillägga, WOKE är rätt sällsynt i jämförelsen och dessa få har ingen som helst påverkan att fixa til woke-lagar.
Och hur vet vi detta, jo, för inga såna har kommit ur senaten eller vita huset ens.
Citera
2024-09-19, 20:34
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
EN liten sak här måste man tillägga, WOKE är rätt sällsynt i jämförelsen och dessa få har ingen som helst påverkan att fixa til woke-lagar.
Och hur vet vi detta, jo, för inga såna har kommit ur senaten eller vita huset ens.

Det kan stämma ...

Verkar dock inte stoppa fristående universitet. Som är oftast finansierade genom privata donationer, gamla fonder, och avgifter.
Det finns inga woke-.lagar . Men det finns (på många ställen i U.S.) en underförstått överenskommelse att anta utbildningsplaner genom att det helt enkelt finns alldeles för många radikala Wokepolitiker i kommuner som ska bestämma vad innehållet i utbildningen ska bestå av.

Säger ju en hel del om hur Universitetsvärlden är finansierat, d.v.s. rätt parti "hjälper" till och smörjer kugghjulen. Pengar luktar inte. Den bara är ett gift som sakta fräter bort gamla pålitliga institutioner genom att byta form till en politisk ideologisk kuvös.
Senast redigerad av Upplyften 2024-09-19 kl. 20:38.
Citera
2024-09-19, 20:35
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Det hänger ju ihop.
Dårarna finns på båda sidorna. Min poäng är att Trump har spelat bort partiets intelligentsia och Demokraterna vet inte hur de ska hantera sina kulturrevolutionärer på yttersta vänsterkanten.

Nu verka det inte spela någon roll överhuvudtaget eftersom det alltid finns 50/50 % plus minus några hundratusen röster som avgör valet.
Det finns dock ingenting för (mig) som svensk observatör som skulle få mig att rösta på det ena eller andra. Fortsätter det såhär så har vi kompletta idioter med en stor plånbok som vinner val fast de är mer eller mindre helt odugliga i ett demokratiskt system - ÄVEN här i Europa.
Jo det finns dårar på båda sidor och det har alltid varit så,
Men det är ju lite skillnad att Republikanerna numera styrs av en dår-sekt.
Citera
2024-09-19, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrstardust
Värst är woke.
Alla dagar i veckan.
Sist Trump var president var världen lugn och skön och vi kunde slappna av i fyra år.
Förutom msm då som på alla sätt försökte dra igång massa drev mot Trump.
Men normala människor kunde andas ut.

Hur skulle de annars kunna rigga valen? De måste hävda att det är jämt, annars skulle folk vakna upp och se vad de håller på med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in