Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Svara
  • 1
  • 2
2024-09-19, 18:44
Medlem
Kön: Man
Längd: 175cm
Vikt: ca 95kg
Ålder: 27
Tidigare erfarenheter: Cannabis, LSD, Psilocybin Azzuranses, Utopia Tryffel

Jag skulle köpa en dosa snus i en kiosk inne i centrum och då såg jag at de hade "Magic Mushrooms" på hyllan bakom disken. Jag frågade snubben som jobbade där om de var legit, och det var dom. De såldes i form av gummies och fudge kom i 2-pack. Jag valde gummisen. Jag bestämde mig för att trippa. Har inte gjort det sedan 2019 och jag har länge känt kallet, utan att ha möjligheten till att göra det. Men det verkade som om universum tyckte att det var dags nu. Sagt och gjort, så köpte jag ett paket för 260 spänn och åkte hem. Svampen ska tydligen innehålla Muscimol som är den aktiva ingrediensen i flugsvamp. Jag har inte hittat någon rapport om dessa på varken svenska eller engelska, så jag antar att detta är den första som kommer ut på nätet.

Senare på kvällen så hade jag bara ätit en macka, så magen var nästan tom när jag tog EN av dessa två. Jag var helt själv och hade ingen sitter, då jag bedömde att jag har ju ändå erfarenhet av psykedelika sedan tidigare. De kickade in efter cirka 15 minuter då jag märkte att jag blev skön i kropp och sinne och bara ville ligga i sängen och lyssna på stoner rock, space rock och annan psykedelisk musik. Efter ca 10 minuter till så började jag känna hur pulsen och andningen gick upp. Så jag gick ner till undervåningen och in i badrummet och bestämde mig för att ta en dusch. Tidsuppfattningen hade nu stannat av helt. 1 minut kändes som 20 minuter. Jag känner hur vattnet från duschen rinner över mig och jag öppnar ögonen och tittar ner. Då märker jag att mitt sinne för djup har också blivit manipulerat. Jag tittade ner på mina fötter och fick höjdskräck. Det kändes som om jag stod på taket på ett höghus och tittade ner. Min enda tanker var att "storlek och skala handlar bara om perspektiv. Till förhållandet av en myra så är jag jääääävligt högt upp. Universum är lika stort som det är litet.".

Så jag satt ner på golvet och duschade istället för att annars fick jag svindel. Mitt badrum kändes i allmänhet väldigt stort och rymligt trotts att det är uppskattningsvis kanske 5m2. Jag går upp och sätter mig i sängen och försöker meditera bort denna uppgång av en snetripp genom att lyssna på låten "One Way Trip To The Sun" av Ditch. Till slut halvvägs in i låten så känner jag att det går inte. Jag ballar ur fullständigt snart! Så jag ringer min polare som vi kan kalla för C. C svarar och innan han ens hinner säga hej, så förklarar jag läget.

- Heeej, C! Har du en minut? Jag behöver bara någon som håller mig i handen. Jag är ute i rymden just nu!
- ....Vad har du tagit?
- Svampgummies jag hittade i kiosken. Lagliga och de innehåller muscimol som finns i flugsvamp. Jag ville ha en lugn kväll, så jag bestämde mig för att trippa och herre jävlar vad det snurrar!
- ...Smart! Det är som att du vill ta en lugn crusing och bestämmer dig för att göra det med en dragracingbil med NOS påkopplat.

Det gick bara snabbare och snabbare. Till slut så i min meditation med C i mitt headset så hamnar jag i en rymdraket med en gigantisk framruta som manifesteras runt mig. Jag blundar hela tiden och har C i "komradion nere på planeten jorden". Det var galaxer, stjärnor, planeter och fraktaler runt omkring mig och jag fick en klar insikt i de fraktaler och geometri som universum består av. Jag måste ha flugit runt snabbare än ljusets hastighet. Jag åkte igenom asteroidbälten och gjorde allt för att inte krascha mitt rymdskepp i stenarna som flög mot mig. Jag flög även igenom ett gäng svarta hål och det var också skakigt. Typ som när de åkte igenom svarta hål i TV-serien Tillbaka Till Vintergatan som gick på TV när jag var liten.

Under tiden så bad jag C att prata om planeten jorden, så jag kände mig någorlunda nära till min kropp som befann sig där. Det var här som min egodöd började och medans jag höll på att parera mitt rymdskepp så började jag ventilera till C om tankarna som snurrade runt tillsammans med alla fraktaler, planeter och galaxer. Jag kommer ihåg ordagrant vad jag sa, då upplevelsen var så stark. Detta är vad jag sa till C i telefon

"Jag har inte varit snäll mot mig själv. Och jag saknar katten som blev påkörd häromveckan. Farsan och morsan pratar om att skaffa en hund istället. Men jag vill inte ha någon jävla hund, jag vill bara ha tillbaka min kompis och ge honom räkor och skinka och klia honom på magen! Jag har haft det svårt att vara här och nu och därför har lidit av panikångestattacker på grund av det. Jag har vetat av det sen tidigare, men det är inte förens nu jag inser det och har förståelse. Jag har satt för stor press på mig och tagit saker på för tok för stort allvar. Påbörjat en massa projekt som jag sen inte kunnat avsluta. Det enda vi ska göra här på jorden är att leka. Vi gör ju precis det vi gjorde som barn, fast på en annan nivå. När jag var liten så drack jag äppeljuice med mina polare och låtsades som om det vore whisky, nu dricker jag riktig whisky med mina kompisar. När jag var liten så körde jag bil på datorn genom Midtown Madness 2 och Need For Speed Most Wanted, nu kör jag street racing på riktigt. Och att ha en familj är bara en med komplicerad variant av att leka mamma-pappa-barn. När jag var liten så lekte jag att jag körde rymdskepp och nu gör jag också det på riktigt på något vis. Jag leker just nu att jag sitter i ett rymdskepp. Faktum är att vår planet är ett biologiskt rymdskepp också! Jag hoppas Gud förlåter mig för att jag har varit så jävla elak mot mig själv! Jag lovar och svär att jag ska leka mer i livet och vara mer genuin, framförallt mot mig själv. Inte bry mig om folk tycker om mig. Jag tycker inte om alla människor? Så varför ska alla människor tycka om mig? Fuck 'em! Det är bara en åktur som Bill Hicks sa."

Det var här jag knäcktes och började storgrina till den grad att ögonlocken svullnade upp och jag inte kunde öppna dom. "Jag ska inte hålla på med den här skiten" säger jag innan jag skickar snusdosan åt helvete till andra änden av sovrummet. Jag fick en insikt att nikotin var bara bullshit. Det är inget jag aktivt behöver i mitt liv.

Resan i rymdskeppet fortsatte. Nu var jag på "öppen yta". Det var stjärnor framför mig, men inget annat. Det gick fortfarande snabbt, men känslan var mer som att jag åkte rätt så långsamt i förhållande till min omgivning. Typ som när man åker i 120 blås i en bil på natten och månen "står stilla" för att den är så långt borta. Det var som en propp som bara löstes upp inom mig och jag började nu må lite bättre och inte lika snurrig i huvudet. Det var som att min själ blev blästrad från all skit jag har burit på och identifierat mig själv med. Jag såg nu planeten Jupiter komma mot mig och den var massiv! Jag kunde höra vindarna från den med ett metalliskt klang i bakgrunden av vindarna, lite vakt i mitt rymdskepp. Det enda C hörde i telefon var massor med långsamma "WOW!! Vad häftigt! Jupiter är verkligen en egen värld, men endå en del av våran" till och från. Jag bestämde mig för att åka till Saturnus och tryckte full gas på väg dit. Till slut kom jag fram till Saturnus. Saturnus lät annorlunda. Mer av ett "swosh-ljud". Saturnus hade också norrsken som var turkos och rosa till skillnad från jorden där den är grön och lila. Tittade på Saturnus ett rått så långt tag samtidigt som jag beskrev till C hur planeten såg ut.

Medans jag tittade på Saturnus så berättade jag en annan insikt till C.
"Identitet är bullshit! Vi måste som själar utveckla en personlighet. Att vara hårdrockare, rappare, nudist och Socialdemokrat osv är bara roller vi går in i. Men det är inte vad vi egentligen är, på samma sätt som ett barn som klär ut sig till en drake och låtsas vara en drake, är en faktisk drake."
Citera
2024-09-19, 18:44
Medlem
Jag vände rymdskeppet och åkte mot den väldigt lilla blåa pricken som var framför mig och bara blev större och större. Det var planeten jorden. Nu hade det gått kanske 2 timmar in och peaken hade börjat vända och jag var påväg ner. Så jag tänkte att jag lika gärna skulle kunna åka hem igen. Jag ser Sverige och sen min hemstad. När jag landat på mitt tak så kan jag nu öppna ögonen igen och pusta ut. Väggarna rörde lite på sig fortfarande, men det var inte lika intensivt längre. Jag och C pratade de resterande 2 timmar om den gamla goda tiden samt lite filosofi och han öppnade upp sig mot mig och förklarade sin tillvaro. Något som han sa som jag tydligt kommer ihåg var

"Du kan göra saker, men du måste också se sammanhanget. Om du njuter av en cigarr med dina polare, så röker du den som en njutning med ett glas rom och skapar minnen du kan blicka tillbaka till och du kommer inte att få cancer av att göra det ibland. Men om du röker cigaretter varje dag så är det för att du inte har kontroll och sen får problem med hälsan. Du röker i båda situationerna. Du kan också äta en bakelse ibland och njuta av den. Men när du proppar i dig en massa sötsaker varje dag så är det också för att du inte har kontroll och du riskerar att utveckla fetma och diabetes".

Sen efter 4 timmar så gick jag och la mig och vaknade upp som en ny människa. Folk runt omkring mig har påpekat att jag helt plötsligt verkar mycket gladare och mindre orolig av mig. Jag flyter mest med nu och kan parera upp mitt liv på ett annat sätt än tidigare. Jag är också mer genuin i mina interaktioner med andra människor. Jag har autism och då brukar jag "maskera" mig själv för att passa in. Nu har jag insett att den där masken är bara en begränsning som jag lagt på mig själv. "Din personlighet har förändrats" har bland annat morsan påpekat. Nej, detta ÄR jag och hur jag är. Jag har bara varit bra på att dölja det sedan jag var liten och fick utstå mobbning om jag inte gjorde det.

De visuella effkterna var att det svajade lite grann. Inte så att jag såg fraktaler i väggarna, utan mer att saker och ting var lite trögflytande. Gallret på min bordsfläkt är det enda som orsakade fraktaler. Propellerbladen åkte långsammare än vanligt. Det var inga färger när jag hade ögonen öppna som man kan få i traditionell psilocybin-tripp.

Helt klart ett godkänt substitut! 5 av 5! Jag fick ut det jag ville få ut av det och livet är nu fanatstiskt!
Citera
2024-09-19, 21:59
Medlem
Tjo det var en bra resa du fick. En snabb googling på muscimol gav mig denna sidan, så det verkar var vanligt nuförtiden. Men sjukt det säljs i den lokala kiosken, och man får hoppas att det inte säljs till barn.

https://sumpansgodis.se/muscimol/
Citera
2024-09-19, 22:02
Medlem
canterburys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrWizzard
Jag vände rymdskeppet och åkte mot den väldigt lilla blåa pricken som var framför mig och bara blev större och större. Det var planeten jorden. Nu hade det gått kanske 2 timmar in och peaken hade börjat vända och jag var påväg ner. Så jag tänkte att jag lika gärna skulle kunna åka hem igen. Jag ser Sverige och sen min hemstad. När jag landat på mitt tak så kan jag nu öppna ögonen igen och pusta ut. Väggarna rörde lite på sig fortfarande, men det var inte lika intensivt längre. Jag och C pratade de resterande 2 timmar om den gamla goda tiden samt lite filosofi och han öppnade upp sig mot mig och förklarade sin tillvaro. Något som han sa som jag tydligt kommer ihåg var

"Du kan göra saker, men du måste också se sammanhanget. Om du njuter av en cigarr med dina polare, så röker du den som en njutning med ett glas rom och skapar minnen du kan blicka tillbaka till och du kommer inte att få cancer av att göra det ibland. Men om du röker cigaretter varje dag så är det för att du inte har kontroll och sen får problem med hälsan. Du röker i båda situationerna. Du kan också äta en bakelse ibland och njuta av den. Men när du proppar i dig en massa sötsaker varje dag så är det också för att du inte har kontroll och du riskerar att utveckla fetma och diabetes".

Sen efter 4 timmar så gick jag och la mig och vaknade upp som en ny människa. Folk runt omkring mig har påpekat att jag helt plötsligt verkar mycket gladare och mindre orolig av mig. Jag flyter mest med nu och kan parera upp mitt liv på ett annat sätt än tidigare. Jag är också mer genuin i mina interaktioner med andra människor. Jag har autism och då brukar jag "maskera" mig själv för att passa in. Nu har jag insett att den där masken är bara en begränsning som jag lagt på mig själv. "Din personlighet har förändrats" har bland annat morsan påpekat. Nej, detta ÄR jag och hur jag är. Jag har bara varit bra på att dölja det sedan jag var liten och fick utstå mobbning om jag inte gjorde det.

De visuella effkterna var att det svajade lite grann. Inte så att jag såg fraktaler i väggarna, utan mer att saker och ting var lite trögflytande. Gallret på min bordsfläkt är det enda som orsakade fraktaler. Propellerbladen åkte långsammare än vanligt. Det var inga färger när jag hade ögonen öppna som man kan få i traditionell psilocybin-tripp.

Helt klart ett godkänt substitut! 5 av 5! Jag fick ut det jag ville få ut av det och livet är nu fanatstiskt!

Och det här finns och köpa "överallt"?
Citera
2024-09-19, 22:20
Medlem
nakamotos avatar
Det är möjligt att de kan innehålla muscimol men det är något annat i dem som man trippar på, skulle gissa på någon analog liknande 2-cb eller 4-aco-dmt..
Citera
2024-09-19, 22:26
Moderator
kvm3s avatar
Psykedeliska substanser --> Tripp- och rusrapporter
/Moderator
Citera
2024-09-19, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av canterbury
Och det här finns och köpa "överallt"?

Enligt reglerna så får jag inte säga vart. Men du får leta efter det. Jag hittade det i en kiosk och det finns på en del hemsidor också där det säljs som "tårtdekoration"
Citera
2024-09-19, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nakamoto
Det är möjligt att de kan innehålla muscimol men det är något annat i dem som man trippar på, skulle gissa på någon analog liknande 2-cb eller 4-aco-dmt..

Ingen aning. Men det var helt klart en annan värld. Den resterande delade jag upp i två och tog en halva åt gången. Mycket bättre resultat! Då var den mer som ett starkt weed. Lyssnade på musik och ritade de andra två gångerna.
Citera
2024-09-19, 22:51
Medlem
Mr.J.Pilvikukkas avatar
Håller med om att det låter som nåt annat än muscimol. Nog nån forkningskemikalie.
Citera
2024-09-24, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrWizzard
Ingen aning. Men det var helt klart en annan värld. Den resterande delade jag upp i två och tog en halva åt gången. Mycket bättre resultat! Då var den mer som ett starkt weed. Lyssnade på musik och ritade de andra två gångerna.

Jättebra rapport! Jag ger den sex av fem gummies möjliga! 😊

Kul att läsa om någons erfarenhet av gummies, för som du sa, jag har inte heller sett någon rapport om dessa.

Fin tripp du hade, och att du fann dessa behövliga insikter om dig själv är härligt.

Alla dessa roller vi spelar, det är inte ens lätt för en icke-autistisk att förstå, det bästa för oss alla är att vara oss själva så långt det går.

Jag ser också att psykadelia är väldigt bra på att avslöja ens beroenden och vanor och hur man falskt upprättar dessa för sig själv.
För dig var det snuset, för mig var det alkohol.
Men i grunden är det samma sak, att underkasta sig en substans.

Sen verkar du ha en insiktsfull vän också, droger får inte bli maträtten i ens liv, men gärna en fin krydda. 😊
Citera
2024-09-25, 13:32
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Som andra varit inne på låter detta inte som muskimol, det florerar väldigt mycket utblandningar av skrupellösa försäljare. I USA har man gjort diverse cocktails, inkluderat opiater, och sålt dem som muskimol-gummies.

https://www.fda.gov/food/outbreaks-f...mies-june-2024

Acetylpsilocin (also known as 4-acetoxy-N,N-dimethyltryptamine, 4-acetoxy-DMT, O-acetylpsilocin or psilacetin) was found in nine (9) Chocolate Bar samples and five (5) Infused Cone samples;
Psilocin, a Schedule I-controlled substance, was found in four (4) Chocolate Bar samples and five (5) Infused Cone samples;
Pregabalin, a prescription drug, was found in three (3) Chocolate Bar samples and five (5) Infused Cone samples;
Desmethoxyyangonin, dihydrokavain, and kavain (kavalactones found in the kava plant), were all present together in 18 Chocolate Bar samples and all 10 of the Infused Cone samples;.
Ibotenic acid and muscimol were detected in the raw ingredient that was reportedly used in the manufacturing of some Diamond Shruumz-brand products.

Det är inte osannolikt att detta florerar i Sverige.

Just att tiden går väldigt sakta som TS beskriver är något som tillhör traditionella psykedelier inom 5HT2-A familjen (psilocybin, psilocin etc). Detta är inte ett karaktäristiskt drag för muskimol.

Begär en COA (certificate of analysis) av produkter ni funderar på att köpa.
Muskimol håller dessutom i bara 5-10 timmar (om man inte återdoserar).
Citera
2024-09-25, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av falsusinomnibus
Tjo det var en bra resa du fick. En snabb googling på muscimol gav mig denna sidan, så det verkar var vanligt nuförtiden. Men sjukt det säljs i den lokala kiosken, och man får hoppas att det inte säljs till barn.

https://sumpansgodis.se/muscimol/

I rutan "Muscimol i Sverige", så ser man en annons på de gummies jag köpte. Jag tvivlar på att det säljs till barn.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in