Hur blir det om man blir anställd där man börjar jobba senare? Säg att man skriver på för en anställning Mars och de vill att man börjar jobba Juli, hur påverkar det ens a-kassa? Får man fortfarande ersättning mellan mars-juli då? Ska man fortsätta söka jobb under den perioden?
Du borde inte nämna ett shit. Sök som vanligt. Är ju bara bra , kanske du hinner få ett tiotal erbjudanden som trissar upp din lön så mycket att du kan avbryta kontraktet i mars. Inte för att chansen är stor men vem vet.
Du får ersättning så länge du uppfyller kriterierna vilka borde vara att du inte har lön samt att du aktivt söker. Finns inget som hindrar dig från att hitta ett bättre jobb till och med! Ta detta mer som ett "Jag har ett jobb att luta mig tillbaka på ifall jag inte hittar något fram tills juli" vilket borde ge dig en mental trygghet och lite avslappning så du kanske kan må lite bättre också i vardagen. Bara positivt. Grattis till jobbet!
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!