Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2024-09-16, 13:16
Medlem
Hej allihopa.

Jag är på jakt efter mjukvara som genererar siffror (6 st siffror i varje). Och programmet håller koll på att någon sifferkombination dupliceras utan ska vara unik. Det vore bra om programmet kunde länkas till en websida också där koderna prövas en efter en tills den rätta kombinationen skrivs in. Man vill helst inte sitta och knacka in 1 miljon sifferkombinationer själv och dessutom hålla koll på att ingen kod förekommer 2 gånger.

Nu låter det som att jag ska göra något olagligt men det är nämligen så att jag blev scammad på en större summa och hackare lyckades med en recovery men för att inte pengarna skulle gå att spåra så ville dom att jag skulle öppna ett konto i en offshore bank som de föreslog. Det är bara det att till denna offshorebank så blev man tvungen att betala för koder för att kunna föra pengarna vidare. Det är en kod kvar och den tänker jag inte betala för. Därför är jag i behov efter denna mjukvara.
Tar tacksamt emot tips.
Citera
2024-09-16, 13:39
Medlem
JohannesSnajdares avatar
Finns väl ingen inloggningsfunktion som tillåter en naiv bruteforce sådär, kontot brukar låsas efter typ 3-4 felaktiga koder
Citera
2024-09-16, 14:20
Medlem
F.B.Dases avatar
Det är säkert ingen bank utan samma scammers. Ingen kod kommer att fungera.
Citera
2024-09-16, 15:17
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanshira76
Hej allihopa.

Jag är på jakt efter mjukvara som genererar siffror (6 st siffror i varje). Och programmet håller koll på att någon sifferkombination dupliceras utan ska vara unik. Det vore bra om programmet kunde länkas till en websida också där koderna prövas en efter en tills den rätta kombinationen skrivs in. Man vill helst inte sitta och knacka in 1 miljon sifferkombinationer själv och dessutom hålla koll på att ingen kod förekommer 2 gånger.

Nu låter det som att jag ska göra något olagligt men det är nämligen så att jag blev scammad på en större summa och hackare lyckades med en recovery men för att inte pengarna skulle gå att spåra så ville dom att jag skulle öppna ett konto i en offshore bank som de föreslog. Det är bara det att till denna offshorebank så blev man tvungen att betala för koder för att kunna föra pengarna vidare. Det är en kod kvar och den tänker jag inte betala för. Därför är jag i behov efter denna mjukvara.
Tar tacksamt emot tips.
Sex siffror = en miljon kombinationer.
Du kommer, med all sannolikhet, inte kunna "brutaforca" en hemsida på det sättet.

Det låter som att du håller på att bli scammad igen, men det är en annan sak.

Det går lätt att slänga ihop ett Browser-automationskript i t.ex. Puppeteer som provar en kombination i taget.
Senast redigerad av Enterprise 2024-09-16 kl. 15:28.
Citera
2024-09-16, 15:53
Medlem
Tack för ditt svar. Finns det pupeteer tutorails på youtube? Kanske jag blir scammad igen men då har jag iallafall inte betalat för den sista koden för att inse det.
Citera
2024-09-16, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Sex siffror = en miljon kombinationer.
Du kommer, med all sannolikhet, inte kunna "brutaforca" en hemsida på det sättet.

Det låter som att du håller på att bli scammad igen, men det är en annan sak.

Det går lätt att slänga ihop ett Browser-automationskript i t.ex. Puppeteer som provar en kombination i taget.

Måste man kunna koda i PuppeteerFinns det något färdigt script som fungerar som mina önskemål? Vet ej om sidan låser sig efter 4 felinslagna koder. Ska testa.
Citera
2024-09-17, 08:59
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Måste man kunna koda i PuppeteerFinns det något färdigt script som fungerar som mina önskemål? Vet ej om sidan låser sig efter 4 felinslagna koder. Ska testa.
Ja, annars är det ju ingen idé.
Man måste kunna koda lite grann, ja. Det är Javascript.
Citera
2024-09-17, 13:13
Medlem
Citat:
Ja, annars är det ju ingen idé.
Man måste kunna koda lite grann, ja. Det är Javascript.

Ok. Va synd. Det är bara att lära sig då verkar det som. Tack för ditt svar.
Citera
2024-09-17, 13:16
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ok. Va synd. Det är bara att lära sig då verkar det som. Tack för ditt svar.
Testa först att manuellt prova 10-20 olika sifferkombinationer och kolla om du blir blockerad. Så kan jag eventuellt hjälpa dig med kod i detta forum. Men det förutsätter att du i varje fall klarar av att själv installera Node.js och Puppeteer.

Du måste också kunna köra utvecklarläget för att granska HTML-sidans element som behöver interageras med.
Citera
2024-09-17, 19:20
Medlem
Citat:
Testa först att manuellt prova 10-20 olika sifferkombinationer och kolla om du blir blockerad. Så kan jag eventuellt hjälpa dig med kod i detta forum. Men det förutsätter att du i varje fall klarar av att själv installera Node.js och Puppeteer.

Du måste också kunna köra utvecklarläget för att granska HTML-sidans element som behöver interageras med.

Tack för det. Skulle uppdkatta hjälpen. Ska kolla hur många rndom koderndu kan skriva in utan att bli utkastad. Ska lära mig det där andra som du skrev så fort som möjligt.
Citera
2024-09-17, 22:55
Medlem
Har prövat nu att mata in minst 50 slumpskrivna 6 siffriga tal som har varit fel men inte blivit utslängd eller bortkopplad en endaste gång. Vetkar som man inte blir det.
Citera
2024-09-18, 11:42
Medlem
Citat:

Jag meddelar när jag har installerat allt. Blir nog till helgen då jag har mer tid.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in