Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2024-09-15, 16:59
Halloj!

Jag kommer förmodligen att få tag på ett par trevliga lappar om ett tag, även lite svamp.

Som man gör så har jag i vanlig ordning kollat igenom fb för lite inspiration. Men blir mest mött av nojjiga tonåringar som ska ta för första gången ensam, och vill ha tips för att inte snea. Det är därför jag skriver detta. Jag ber om ursäkt om jag missat någon liknande tråd som redan existerar.

Det folk ger ifrån sig är att man ska vara ute i naturen osv. Jag är ute efter att SOFTA. Kolla film, spela dator. Då jag planerar att inta substans på kvällskvisten så kan jag med säkerhet säga att naturen inte kommer ha mycket att erbjuda. MEN vad tror ni om att bada bubbelpool och/eller basta? Älskar att basta normalt sätt men det kanske blir jobbigt med hettan?

Hur som helst, jag vill höra alla era favorit aktiviteter när ni trippar. helst liknande min setting. Kom gärna med lite spel eller film tips för en härlig stund. Jag tänker ladda ner overwatch igen för det kanske blir häftigt med alla färger!

Tack på förhand MVH
Citera
2024-09-15, 17:15
Medlem
PissBusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linglong123
Halloj!

Jag kommer förmodligen att få tag på ett par trevliga lappar om ett tag, även lite svamp.

Som man gör så har jag i vanlig ordning kollat igenom fb för lite inspiration. Men blir mest mött av nojjiga tonåringar som ska ta för första gången ensam, och vill ha tips för att inte snea. Det är därför jag skriver detta. Jag ber om ursäkt om jag missat någon liknande tråd som redan existerar.

Det folk ger ifrån sig är att man ska vara ute i naturen osv. Jag är ute efter att SOFTA. Kolla film, spela dator. Då jag planerar att inta substans på kvällskvisten så kan jag med säkerhet säga att naturen inte kommer ha mycket att erbjuda. MEN vad tror ni om att bada bubbelpool och/eller basta? Älskar att basta normalt sätt men det kanske blir jobbigt med hettan?

Hur som helst, jag vill höra alla era favorit aktiviteter när ni trippar. helst liknande min setting. Kom gärna med lite spel eller film tips för en härlig stund. Jag tänker ladda ner overwatch igen för det kanske blir häftigt med alla färger!

Tack på förhand MVH

Har du ingen sitter håller du dig ifrån pool och bastu. Vid måttliga eller större doser kommer du inte att klara av att spela videospel. Du kan försöka titta på någon film men det är antagligen smartare att dra på https://youtu.be/0rXwufFoJYw när du doserar och sen rulla igång någon spellista med musik du vet funkar när du trippar.

Förbered saker att äta och dricka nykter. Fruktsallad, ett par olika sorters saft, en måltid du kan landa på innan du går och lägger dig.
Citera
2024-09-15, 17:17
Medlem
PatrickEkwalls avatar
Skippa de där jävla skärmarna... Mer hjärndöda aktiviteter under en tripp får man leta efter.

Köp hem uppspända canvasdukar och akrylfärg, plonka på ett instrument, ta en tur i naturen, käka lite exotiska frukter och varför inte en skål med god glass? Fundera över livet och ditt egna beteende gentemot dig själv och andra i vardagen.

Dataspel...
Citera
2024-09-15, 17:17
Medlem
mr.aidss avatar
Bara att köra mannen! Du verkar ju ha utstakat ungefär vad du vill göra så köp nån god dricka, ta ett bad, trippa balls i poolen, bastu blir kanske lite jobbigt med värmen men du behöver ju inte maxa upp bastun i 110 grader direkt.

Tycker din plan låter bra, det mesta man uppskattar att göra nykter uppskattar man på psykedelia. Have fun!
Citera
2024-09-15, 17:26
Medlem
PissBusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.aids
Bara att köra mannen! Du verkar ju ha utstakat ungefär vad du vill göra så köp nån god dricka, ta ett bad, trippa balls i poolen, bastu blir kanske lite jobbigt med värmen men du behöver ju inte maxa upp bastun i 110 grader direkt.

Tycker din plan låter bra, det mesta man uppskattar att göra nykter uppskattar man på psykedelia. Have fun!

Vilket bisarrt påstående.

Nej, det är vanligt att man inte kan navigera välbekanta miljöer och blir rädd för vardagliga föremål.
Citera
2024-09-15, 17:26
Citat:
Ursprungligen postat av PatrickEkwall
Skippa de där jävla skärmarna... Mer hjärndöda aktiviteter under en tripp får man leta efter.

Köp hem uppspända canvasdukar och akrylfärg, plonka på ett instrument, ta en tur i naturen, käka lite exotiska frukter och varför inte en skål med god glass? Fundera över livet och ditt egna beteende gentemot dig själv och andra i vardagen.

Dataspel...

Brukar alltid lira lite gitarr, tar mig som bäst igenom några lätta ackord, men det bidrar absolut till en trevlig stund. Jag är inte heller mycket till målare, så hade förmodligen bara förstört mina möbler Jag har trippat rätt mycket förr och är inte ute efter en själsvandring utan bara en kul tid. Har mediterad varje dag i många års tid, nykter som onykter. Och har mig själv på en bra plats i sinnet. Just därför denna tripp hade varit tänkt som just en kul kväll till mig själv
Senast redigerad av Linglong123 2024-09-15 kl. 17:28.
Citera
2024-09-15, 17:27
Kan för övrigt tillägga att jag inte kommer trycka i mig en monsterdos, just eftersom att det var lång tid sen sista resan. Och eftersom att jag är inte ute efter något speciellt utöver en trevlig stund!
Citera
2024-09-15, 17:31
Citat:
Ursprungligen postat av mr.aids

Härligt! Ja jag håller med om bastun, jag får se om det blir av. Antar att jag kommer känna ganska tidigt ifall det är något jag vill göra.

Kommer förövrigt ihåg att första gången jag tog lsd, så hade jag tanken "jag hade kunnat döda för en påse chips just nu". Så chips är på inköpslistan
Citera
2024-09-15, 17:33
Citat:
Ursprungligen postat av PissBuss
Har du ingen sitter håller du dig ifrån pool och bastu. Vid måttliga eller större doser kommer du inte att klara av att spela videospel. Du kan försöka titta på någon film men det är antagligen smartare att dra på https://youtu.be/0rXwufFoJYw när du doserar och sen rulla igång någon spellista med musik du vet funkar när du trippar.

Förbered saker att äta och dricka nykter. Fruktsallad, ett par olika sorters saft, en måltid du kan landa på innan du går och lägger dig.

Fruktsallad låter riktigt spännande. Det ska jag absolut testa! Tack för tipsen
Citera
2024-09-15, 17:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Linglong123
Halloj!

Tack på förhand MVH
försök skippa allt elektroniskt som dator och mobil. har du grammofon och lp skivor så kör det istället för elektronisk högtalarmusik.

drick ekologiskt vin som fått bra betyg på vivino, och ät opastöriserade ostar som comte

tusenåriga mattraditioner och matkvalitet som ämnar att göra människor friska och smarta, sjukt mycket att lära sig av högkvalitativ mat via lsd.

cannabis är schysst på lsd också, ökar aptiten för riktigt god och hälsosam mat.

annars så fundera på Jesus, kristendom och hur man som Jesus också har förpliktelse att skydda människor från ett själlöst liv, d.v.s. människor är förpliktade att förstå att evigt skydda barn från våldtäkt och inavel, samt andra former av skador som kan leda dem till självmord, d.v.s. man måste också skydda barn från förgiftning av de miljögifter som finns i 'modern medicin' / vaccin, vilket är definitivt värt att tänka igenom när man tagit lsd.
Senast redigerad av dreff 2024-09-15 kl. 17:45.
Citera
2024-09-15, 18:48
Medlem
noll.con.trolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PissBuss
Vilket bisarrt påstående.

Nej, det är vanligt att man inte kan navigera välbekanta miljöer och blir rädd för vardagliga föremål.

Jag kände några som trippade för första gången mitt i ett studenttåg i någon större stad 😄 tänk vilken mardröm.

Det var också en här i tripprapporterna (?) som hade varit inne i värsta LSD-trippen eller om det var peyote, när planen krashade in i World Trade Center mitt framför dem & folk började skrika i deras grannskap. Måste ha varit ett jobbigt trauma.
Citera
2024-09-15, 18:53
Att bara sitta under en stjärnhimmel är rena nöjet.
Musik.
Skulle rekommendera att kolla på kreativa videos där man bygger kreativa saker också. Man får många spännande idéer att testa. Pyssla med något. Eftersom dina tankar kommer filosofera iväg så blir vad som helst roligt, bara du är lugn och sansad.
Har provat spela dataspel, man hänger inte med. Men kanske du gör det.
Social media är hjärndött även på substans, mestadels sitter och skrattar åt folks nonsens förutom typ roliga videos, djur, natur, rymden, m.m.
Gör bara vad du känner för där och då.
Men, basta känns väldigt ansträngt. Bubbelpool är kul!
Hoppas du får en lyckad kväll.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in