2024-09-19, 22:33
Medlem
GuldkalvenAxels avatar
Det låter så enkelt att varför man inte kan vänta några minuter tills man får grönt och med försiktighet gå över gatan. Det krävs, av en själv, att träna sig att inte känna för att gå över gatan trots att det inte kommer några bilar. Det tar ett tag sedan blir det en vana. Lika så med att inte springa efter bussen eller tunnelbanetåget. Lätt hänt att snubbla och hamna där man inte borde hamna.
Citera
2024-09-19, 22:53
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GuldkalvenAxel
Det låter så enkelt att varför man inte kan vänta några minuter tills man får grönt och med försiktighet gå över gatan. Det krävs, av en själv, att träna sig att inte känna för att gå över gatan trots att det inte kommer några bilar. Det tar ett tag sedan blir det en vana. Lika så med att inte springa efter bussen eller tunnelbanetåget. Lätt hänt att snubbla och hamna där man inte borde hamna.
Så du vet exakt hur det gick till innan oss andra?
Länka gärna.
Citera
2024-09-19, 23:45
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Felix_
En del i tråden resonerar fullständigt efterblivet.

En gångare är ochså en trafikant.

15 - 20 personer ställer sej framför tåget om året. Antar att dom tycker att det är lokförarens fel.
Han framför ju ett LIVSFARLIGT VAPEN

Tågen borde väl enligt deras sätt att resonera tuffa på i 10 km / timmen för att förhindra att deras
DÖDLIGA VAPEN inte dödar en oskyldig " Lokföraren har ju det YTTERSTA ansvaret.
Man kan dra en till analogi, anta en bilist kör mot grönt och smäller med en MC som kör mot rött, är då bilisten skyldig? MC-föraren var ju mer oskyddad.

Själva olyckan är fruktansvärt tragisk, vem som än var vållande, jag misstänker att det var flickan som inte tänkte på att det var rött, men visst är det hårt att en så ung människa förlorar sitt liv, efter ett enda litet misstag.
Senast redigerad av Knut-Anne 2024-09-19 kl. 23:54.
Citera
2024-09-20, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norrgauten
ska vara en carro iaf
Skulle fyllt 18 i okt!
Citera
2024-09-20, 01:29
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Norrgauten
En Car*lina S*hlin hemmahörande där som stämmer överrens med datum för olycka
*o

finns ingen på ratsit. Hur gammal var hon? syns inte folk under 18 på ratsit?
Citera
2024-09-20, 02:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av listigtjej
finns ingen på ratsit. Hur gammal var hon? syns inte folk under 18 på ratsit?

Jodå, finns på Ratsit och registrerades som avliden 2024-09-15
Citera
2024-09-20, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Så du vet exakt hur det gick till innan oss andra?
Länka gärna.

Testa att andas lite för satan. Är du helt radiostyrd eller?! Du verkar tro att det Alltid är bilisten som är boven
Citera
2024-09-20, 09:54
Avstängd
ManicToos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GuldkalvenAxel
Jag går alltid mot rött men ser mig noga för. Stressen i samhället. Det är en kalkylerad risk.

Däremot är det oerhört sällsynt att en bilist kör mot rött. Det ser jag inte ens en gång per år, kanske en gång per tre år.
Citera
2024-09-20, 09:56
Avstängd
ManicToos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redrum781
Testa att andas lite för satan. Är du helt radiostyrd eller?! Du verkar tro att det Alltid är bilisten som är boven
Jag tänker tvärtom, det är oftast barnet som gjort något felaktigt. Bilister kör t.ex inte mot rött, det finns inte. Men inget av mina påståenden är 100% och det har troligen skett något otroligt oturligt i detta fall. Man kan även dö av en istapp som ramlar ner från ett tak.
Citera
2024-09-20, 19:33
Medlem
som alltid kokar det ner till att ZEBRALAGEN MÅSTE AVSKAFFAS eftersom gångtrafikanter aldrig förstått sin del och sitt ansvar i den lagen. Det dog fan ingen på övergångsställen förr - men sen kom något CP på att införa den och folk skadas och dör idag som flugor. Detta TROTS att de flesta städer tagit bort hundratals övergångsställen för att minska risken.
Citera
2024-09-20, 19:50
Medlem
Om man ska köra förbi övergångsställe. Sent på kvällen och ser ett gäng. Halvglada typer. Borde man nog sakta ner lite .men tycker fortfarande synd om hen som körde på
Citera
2024-09-20, 22:27
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av WP52
Jodå, finns på Ratsit och registrerades som avliden 2024-09-15

finns inte på facebook/instagram vad jag kan se. Förvånad då ungdomar lägger upp mycket när någon har gått bort 🤔
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in