Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2024-09-15, 14:06
Medlem
Jag har problem med att t-shirtar börjar lukta efter flera månaders användning när jag är på gymmet och börjar svettas trots att dom tvättas efter varje pass.
Detta problem försvinner helt om jag torktumlar dom. Antar att det som skapar den dåliga lukten försvinnner/dör i hög värme.
Citera
2024-09-27, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nookie
Jag har problem med att t-shirtar börjar lukta efter flera månaders användning när jag är på gymmet och börjar svettas trots att dom tvättas efter varje pass.
Detta problem försvinner helt om jag torktumlar dom. Antar att det som skapar den dåliga lukten försvinnner/dör i hög värme.
Är det syntet? Isåfall, krymper de inte i torktumlaren?

Alla mina syntettshirts luktar så jävla illa. 60 grader i tvättmaskinen gör susen men de krymper en smula varje gång. Och det håller ju bara 1-2 pass sen är stanken tillbaka.
Citera
2024-09-28, 08:40
Medlem
Citat:

Träningskläder ska nog varken Tumlas eller tvättas över 30 grader då man då förstör att plagget funktion att andas. Om det är kläder av kvalité då. Följ tvättråden på plaggen så är det nog inga problem.
Citera
2024-09-29, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baeddsoffa
Är det syntet? Isåfall, krymper de inte i torktumlaren?

Alla mina syntettshirts luktar så jävla illa. 60 grader i tvättmaskinen gör susen men de krymper en smula varje gång. Och det håller ju bara 1-2 pass sen är stanken tillbaka.

Ja dom krymper vilket gör att jag måste köra dom en gång till i tvättmaskinen och dra ut dom lite efter tvätt så är dom återställda igen. Det är vanliga bomulls plagg
Citera
2024-10-03, 12:52
Medlem
Citat:
Ja dom krymper vilket gör att jag måste köra dom en gång till i tvättmaskinen och dra ut dom lite efter tvätt så är dom återställda igen. Det är vanliga bomulls plagg
Oj, har inte vart med om att bomull luktar. Är det inte bara ditt tvättmedel som är dåligt då, eller att du kör på 30 grader?
Citera
2024-10-03, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baeddsoffa
Oj, har inte vart med om att bomull luktar. Är det inte bara ditt tvättmedel som är dåligt då, eller att du kör på 30 grader?

Tvättar i 40 grader. Men vad den än är som gör att dom luktar så försvinner det i varm tortumling.
Detta händer ju dock endast efter att jag har använt dom mångar gågner och svettats mycket under en lång tid.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in