Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-09-11, 16:26
Medlem
klybans avatar
https://www.imdb.com/title/tt1071873...5_in_0_q_const
Verkar som att Keaneu Reeves fick som han ville, och spela John Constantine igen.
Som tydligen var nått han ville göra igen och en favorit för Keanu, men alla sa nej.

Och det tog sin tid och nu är det visst på G, dock får vi vänta tills 2027 tror dom.(Man får också hoppas att inte stoppar innan de börjar, för tydligen ska filmningen börja först 2025 och mycket kan hända tills dess.)
Bara en medspelare till är listad än och det är Stormare som ska vara Lucifer står det.
Citera
2024-09-11, 16:28
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
https://www.imdb.com/title/tt1071873...5_in_0_q_const
Verkar som att Keaneu Reeves fick som han ville, och spela John Constantine igen.
Som tydligen var nått han ville göra igen och en favorit för Keanu, men alla sa nej.

Och det tog sin tid och nu är det visst på G, dock får vi vänta tills 2027 tror dom.(Man får också hoppas att inte stoppar innan de börjar, för tydligen ska filmningen börja först 2025 och mycket kan hända tills dess.)
Bara en medspelare till är listad än och det är Stormare som ska vara Lucifer står det.
Spännande. Första filmen var ju ok. Fast serien är så mycket bättre såklart (den tecknade).
Hoppas 2an blir mörkare och sjukare.
Citera
2024-09-11, 16:30
Medlem
Zaedrewss avatar
Intressant. Ja han kan nog välja själv numera.

20 år mellan men Keaneu Reeves ser väl ungefär lika ut idag. Stormare också. Rachel Weisz ser ju också fortsatt ung ut om hon hoppar ombord också.
Citera
2024-09-13, 12:18
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Intressant. Ja han kan nog välja själv numera.

20 år mellan men Keaneu Reeves ser väl ungefär lika ut idag. Stormare också. Rachel Weisz ser ju också fortsatt ung ut om hon hoppar ombord också.
Vore skoj om de fick vara med, eller åtminstone på ett hörn.

En sak som är till fördel för denna typen av film, det är framstegen i effekterna man gjort.
Det kan bli intressant hur man kommer utnyttja dessa.

Undrar vad motståndet har varit om att inte vilja göra en tvåa på så lång tid, för som jag förstår det så har Keanu försökt par ggr.
Och sen var det nog Graham Nortons show han fick frågan om vilken film han helst vill göra en till av, som pushade det lite närmare.

Men men, vi får vänta väldigt länge på innan vi ens har en halvtaskig trailer.
Om den ens blir av, för just nu känns inte det helt hundra innan de faktiskt börjat filma.
Citera
2024-09-13, 19:54
Medlem
Coffeemans avatar
Har inget emot att det kommer en tvåa, jag tyckte den första var någorlunda ok.

Men man ska inte glömma att den inte har någonting gemensamt (förutom namnet) med förlagan. Constantine The Hellblazer är ju otroligt brittisk (arbetarklass), blond och bisexuell. Serien är ju helt fantastisk och lysande samtidskritik. Även om den enligt min mening var dåligt tecknad vissa perioder.

Detta kan jag ju önska Keanu lycka till med att gestalta.
Citera
2024-09-13, 20:13
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coffeeman
Har inget emot att det kommer en tvåa, jag tyckte den första var någorlunda ok.

Men man ska inte glömma att den inte har någonting gemensamt (förutom namnet) med förlagan. Constantine The Hellblazer är ju otroligt brittisk (arbetarklass), blond och bisexuell. Serien är ju helt fantastisk och lysande samtidskritik. Även om den enligt min mening var dåligt tecknad vissa perioder.

Detta kan jag ju önska Keanu lycka till med att gestalta.
Ja lyckas de återge the Hellblazer som var en av mina favoriter som liten, så skulle jag gå på bio på första gången på länge. Men har svårt att se att de kommer göra det tyvärr.
Visst var kvalitén lite varierande men det var alltid mörkt och sjukt och fult och som du säger lysande samhällskritik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in