Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-09-11, 15:51
Medlem
Jag har aldrig förstått folk som hejar på USA så mycket.

Varför är man så ivrig i att mulatten, den halvsvarta kvinnan Kamala Harris ska skicka ännu mer vapen till Ryssland och döda vita ryssar, och likvidera vita Ukrainare också i kuppen. Sen ska det här hyllas av den helsvarta försvarsministern, med 99 % Afrikanskt DNA. Jag är inte rasist men, varför håller man på svarta och mulatter så hej vilt?

Säger inte att vi ska vara emot dem, säger bara hur identifierar man sig med dem?

I USA är nu mindre än hälften "vita", och många av de "vita" är blandraser med minst 10 % indianblod. Kulturellt är det numera mil mellan USA och Europa eftersom vi utvecklats med Atlanten mellan oss. USA har vissa likheter med de gamla kolonialmakterna , Holland, Storbritannien etc, men ett

Varför är Svenskar så besatta över att EU ska stödja dollarn och handla allt i dollar? Om jag köper en råvara från Peru varför i helvete ska jag betala i dollar och stödja USA:s ekonomi?
Om man inte är Amerikan varför stödjer man detta?

Det är ju som att vara Svensk och hålla på typ.. Grekland i fotboll.

Har ni tänkt på att Sverige numera liknar en kolonialmakt?
Vårt fotbollslag börjar se ut som Frankrikes.

Man ser Amerikanska snabbmatskedjor överallt, och nu även skitföretag som "Costco" har börjat poppa upp, Usch.

Helvete vad kåta folk blivit på att efterlikna USA I allt.
Jag måste fråga er varför?
Vad är så hemskt med Europas egna kultur, ekonomi och drivkraft?

Tack vare att vi stödjer Ukraina är energi 158 % dyrare i Europa.
Fråga er själva hur ni blivit så hjärntvättade att stödja våra häskare så mycket. En Amerikan tjänar 10x mer pengar än en Svensk.
Citera
2024-09-11, 15:57
Avstängd
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jorban

Varför är man så ivrig i att mulatten, den halvsvarta kvinnan Kamala Harris ska skicka ännu mer vapen till Ryssland och döda vita ryssar, och likvidera vita Ukrainare också i kuppen. Sen ska det här hyllas av den helsvarta försvarsministern, med 99 % Afrikanskt DNA. Jag är inte rasist men, varför håller man på svarta och mulatter så hej vilt?

Säger inte att vi ska vara emot dem, säger bara hur identifierar man sig med dem?

I USA är nu mindre än hälften "vita", och många av de "vita" är blandraser med minst 10 % indianblod. Kulturellt är det numera mil mellan USA och Europa eftersom vi utvecklats med Atlanten mellan oss. USA har vissa likheter med de gamla kolonialmakterna , Holland, Storbritannien etc, men ett

Varför är Svenskar så besatta över att EU ska stödja dollarn och handla allt i dollar? Om jag köper en råvara från Peru varför i helvete ska jag betala i dollar och stödja USA:s ekonomi?

Man ser Amerikanska snabbmatskedjor överallt, och nu även skitföretag som "Costco" har börjat poppa upp, Usch.

Fråga er själva hur ni blivit så hjärntvättade att stödja våra häskare så mycket. En Amerikan tjänar 10x mer pengar än en Svensk.

Är det fel av en svensk att heja på Trump också? Han är ju också amerikan.

Ditt inlägg är konstigt och osammanhängande.
Citera
2024-09-11, 16:18
Medlem
RoifiKatamaxClubs avatar
För att det finns dels ett gigantiskt självhat mot allt som är europeiskt och det tar sig i uttryck att man gillar negrer, hiphop, judar, ja allt som inte har med Europa att göra. Då hejar man på Kamala precis som att man på hemmaplan hejade på Miljöpartiet istället för på onda SD.

Och nu lever vi i Sverige anno 2024 där det sprängs och skjuts varje vecka. Som svensk känner man sig inte alls hemma i sitt eget land. Men det var ju bra då så många slapp bli kallade rasister och välkomnade en massinvandring av bibliska proportioner.
Citera
2024-09-11, 16:24
Avstängd
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoifiKatamaxClub
För att det finns dels ett gigantiskt självhat mot allt som är europeiskt och det tar sig i uttryck att man gillar negrer, hiphop, judar, ja allt som inte har med Europa att göra. Då hejar man på Kamala precis som att man på hemmaplan hejade på Miljöpartiet istället för på onda SD.

Och nu lever vi i Sverige anno 2024 där det sprängs och skjuts varje vecka. Som svensk känner man sig inte alls hemma i sitt eget land. Men det var ju bra då så många slapp bli kallade rasister och välkomnade en massinvandring av bibliska proportioner.

TS är ju anti-amerikan.
Citera
2024-09-11, 16:35
Medlem
StudiumValors avatar
Citat:

Vad driver en Svensk att heja på mulatter i USA?
Jag tror att de flesta svenskar inte bryr sig ifall hon är mulatt eller ej.
Svensken håller med Trumps uttalande inatt:I read she was black and thats okey.
Att hon är kvinna och mulatt är okey för snittsvensken.
Men generellt sett så....
En Svensk gillar inte republikaner generellt utan föredrar demokrater.
- gillar inte de som ljuger
- gillar inte vit makt-rörelsen
- gillar inte makthavare som är brottslingar.
Det tror jag är anledningen.
Tror du att detta kan driva en svensk att "heja" på en presidenkandidat som är ulatt?
--------
Med svensk avser jag inte endast de som gör honnör vid Karl XII:s staty och hade underkänt i svenska språket i nian.
Citera
2024-09-11, 16:47
Medlem
Citat:

Vi hejar inte på henne på grund av hennes hudfärg. Vi hejar på henne för att hon inte är en total idiot som hennes motståndare.

Vi hade kunnat hejat på Grekland 2004 om de inte spelat tidernas tråkigaste fotboll
Citera
2024-09-11, 17:35
Medlem
Evig.Ingen.Naken.s avatar
Exakt vad är det som säger att svenskar hejjar på Harris?
Du ska inte förväxla svenska folket med den svenska pressen. Det pågår en kampanj i svenska pressen, till fördel för Harris nu.

Egentligen obegripligt varför, för vi kan ju inte påverka valet.
Men ändå begripligt, på någotvis, då svenska pressen är en toppstyrd intresseorganisation. Där globala intressen styr agendan. En reklamkanal för globalisterna helt enkel.

Sen att en del betalar för att läsa reklam, i tron om att det är nyheter, är sorgligt.
Citera
2024-09-11, 17:39
Medlem
Svenskar är mentalt utvecklade nog för att inte haka upp sig på människors hudfärg. Eller ja, de flesta är det.
Citera
2024-09-11, 17:57
Medlem
Är väl Inget konstigt med det. Man vill ha en trist, okontroversiell administratör till landets topptjänst och av två dåliga alternativ väljer man Kamala som inte ständigt är inblandad i olika kontroverser. Det är ju inte landets undergång om hon blir vald för hon tvingas alltid kompromissia. Även i invandringsfrågor.
Senast redigerad av Delex 2024-09-11 kl. 17:59.
Citera
2024-09-11, 18:01
Avstängd
Citat:

1. Du har nog missförstått den svenska statens och övrigas intressen i USA.

1.1. Sverige har ett mycket tätt förhållande med USA som består i flera delar, Sverige är ett såkallat founding-country eller var med från start, ändock originellt i ganska liten skala för att sedan växa under emigrationen. Sverige var först ut med att erkänna USA, vilket antagligen var en hämnd på den Engelska kronan för en falsk eller otydlig utfästelse om hjälp i några misslyckade angreppskrig på Ryssland. Därutöver finns massa andra svenska ingrepp i USAs historia, exempelvis i inbördeskriget m.m.

1.2. I etablissemanget finns det en hel del andra problem med USA. Främst emigrationen 1800-1960 anses vara något som skapat många dödmanshand instruktioner i den svenska staten som fortfarande tillämpas av staten utan att den idag förstår varför, trots att Kung Oscar varit död i snart 100år så är de fullständigt lömska och hänsynslösa mot USA intressen samt främst mot medborgare med USA intressen eller andra kopplingar till USA.

1.3. Vanligen tar sig sådana lömskheter och hänsynslösheter formen av barnstölder, egendomsstölder och ständiga försök att hindra varaktig kontakt med USA på medborgar, blods, och giftermålsnivån. Vanligen avser det att staten vill kompensera sig för emigrationen med tillhörande förmögenhets, kompetens och brain-drain. Det är statens intressen.

1.4. Därutöver finns massmediala intressen, där är just nu intresset att råna USA med alla medel och sedan överföra USA resurser temporärt till EU, Kina, Ryssland, Australien, Asien och SydAmerika samt i vissa fall till länder i Afrika.

1.5. Den Demokratiska regimen anses i de fallen vara den bästa hästen för dessa intressen och därav kommer dyrkan av deras low-performance.

1.6. För "rise again" clubben i Sverige, Tyskland, England eller Frankrike är det nödvändigt att USA inte kan kontrollera dem och då är Demokratin den bästa hästen eftersom den försvagar USAs ekonomi och resurssystem i mycket snabb takt.

Citat:

1. Jag har gökat svart kisse i två år, Indian-Tysk kisse i 5 år och vit kisse i 10+ år.

2. Sverige är en kolonialmakt i mikroformat. Däremot är dagens kolonial äventyr mest ett resultat av officerskårens försök till lönehöjningar på 1980 och 1990-talet. Deras argumentering har liksom fastnat i staten som "dödmanshand instruktioner" trots att kolonial äventyren inte medfört något annat än högre löner för vissa officerare.

3. Immigrationen till Sverige handlar mest om att dölja att 50k svenskar och nysvenskar varje år emigrerar till andra länder, pga. politik, förtryck, höga skatter, dåligt väder och mygg.

Citat:

1. Du kan betala i Perus valuta om du vill.

2. Amazon och costco är bra företag, däremot är det oftast politiker på vänsterkanten som vill betala dem för etablering (ibland 100-200%), i syftet att dräpa lokala företag i konsumtionsvaru branscher.

3. "America the beautiful"...

4. Enligt Mario Draghis rapport handlar EUs problem främst om vänsterpolitik och höga energikostnader samt att många politiker är korrupta och tjänar utländska intressen. Däremot har vissa personer försökt klaga på EU regleringar och min personliga uppfattning är att EUs regleringar och domstolar ofta utgör ett mycket gott skydd och komplement till USA domstolsväsende i många frågor. Det finns exempelvis massvis med USA-medborgare som vill bli EU-medborgare pga. EUs nya AI-regleringar och fundamentala copyright skydd. USA kommer nog att införa ännu hårdare sådana regleringar i framtiden.

Citat:

1. Ukraina processen är ett totalt felknull av både USA och EU. Hela saken är Rysk-Kinesisk strategisk fälla där chansen till seger är lägre än 1% även med satsande av alla resurser.

2. Svensk ingenjör $5 i månaden Amerikansk ingenjör $50k i månaden. Men inte i alla yrken.
Citera
2024-09-11, 18:13
Medlem
Jag kanske sticker ut här men jag har lättare att identifiera mig med en uppfattning eller prestation än en hudfärg.
Citera
2024-09-11, 18:25
Medlem
Harris är inte mulatt, hon är halv-indier, halv-afrikan, ibland relaterat som half-caste, en nu daterad term.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in