Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-09-10, 11:26
Medlem
"Jordgubbens" högra hand är nu gripen i Dubai enligt Aftonbladet
En gängledare som misstänks spela en avgörande roll i en pågående konflikt i Danmark
(tog en avstickare och skaffade sig rötter där innan turnén, verkar det som). .

Citat:
”Polisen i Förenade arabemiraten har på vår begäran gripit en 30-årig man för utlämning till Danmark. Han är misstänkt för att ha spelat en roll i flera ärenden som gäller mordförsök och vapeninnehav med koppling till den aktuella gängkonflikten”, skriver de till TT.
Enligt SVT är ledaren allierad med den internationellt efterlyste Ismail Abdo från Uppsala.
Abdo har även en koppling till en pågående gängkonflikt i Danmark som resulterat i att flera svenska ”barnsoldater” rest över sundet för att begå grova brott i landet, enligt källor till flera svenska och danska medier.

Vad tycker vi att folk flyttar till norden, inte för att dom ens vill bo där, utan för att utnyttja solidariteten och tilltron, utföra brott nordbor bara läst i fictionserier tidigare,,

,, Och SEn Flytta Till DUBAI ?

skulle vi inte tagit in dem från början?
skulle vi utvisat dem /detta gäller kriminella/ vid första brottet?

Hur ska vi göra för att inte vara en kassako åt lyx-sökande araber i DUBAI ?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...gripen-i-dubai
Senast redigerad av OGfog 2024-09-10 kl. 11:31.
Citera
2024-09-10, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OGfog
En gängledare som misstänks spela en avgörande roll i en pågående konflikt i Danmark

Vad tycker vi att folk flyttar till norden, inte för att dom ens vill bo där, utan för att utnyttja solidariteten och tilltron, utföra brott nordbor bara läst i fictionserier tidigare,,

Du skriver som ett jävla mongo. Skriv ordentligt om du vill ha en seriös konversation.

Sen vad vi gör? Hur ska vi veta vilka som bestämt sig för att vara kriminella? Vet du hur jävla enkelt livet varit om vi på förhand visste när en person tänkt begå brott? Det här är inte Minority Report. Vi kan inte veta hur en annan människa tänker.

Sen vad vi borde göra är väl att straffa brottslingar precis som vi gör idag. Danmark ville dock ha ut denna person. Vet ej vad de planerar men att skicka honom till något land han är ifrån vet jag inte om det gynnar eller straffar egentligen. Han kanske har kontakter överallt så bäst att husera brottslingen så man vet att han garanterat blir straffad? Eller ska man riskera att han återkommer inom något år för att hemlandet inte har ett bra eller pålitligt system? Vet inte om så är fallet, det är endast följdfrågor.
Citera
2024-09-10, 11:37
Medlem
Strumppappas avatar
Självfallet skulle vi inte tagit in dem från början. Men om de flyttar till Dubai och förhoppningsvis stannar där är det iaf positivt att de inte är här. Förhoppningsvis tar fler efter samma initiativ.
Citera
2024-09-10, 12:17
Avstängd
Du tar ett exempel på en kriminell som flyr till Dubai för att undkomma rättssystemet och leva på sina svarta pengar som han tjänat och dessutom är du så hjärndöd att du kallar han för arab när han vattentät kurd, så nu är kurder araber också 😂😂, jag bor i Dubai och inte för att undkomma något i Sverige eller leva på mina svarta pengar utan jag åkte till Dubai för att jag öppnade min egen verksamhet där som inte har så mycket konkurrens plus att att det är skattefritt där. Har aldrig gått på någon bidrag i Sverige aldrig sålt en gram knark aldrig skadat någon annan för att leva väl själv. Återigen sluta med sånna patetiska påståenden om att araber tömmer Sverige på pengar för att sedan fly, om du visste hur dyrt det är att ha en livsstil i Dubai som motsvarande medelklass i Sverige så hade du förstått att ingen människa med vett hade åkt dit om man inte sitter på minst 500.000kr i kapital plus ett jobb som ger minst 40.000 netto. Jag blir ibland helt paff varje gång jag läser vissa trådar på Flashback, kan vilken hjärndöd som helst skapa en tråd och skriva vad som helst?
Citera
2024-09-10, 13:06
Avslutat konto
Citat:
Ursprungligen postat av Anthraxious
Du skriver som ett jävla mongo. Skriv ordentligt om du vill ha en seriös konversation.

Sen vad vi gör? Hur ska vi veta vilka som bestämt sig för att vara kriminella? Vet du hur jävla enkelt livet varit om vi på förhand visste när en person tänkt begå brott? Det här är inte Minority Report. Vi kan inte veta hur en annan människa tänker.

Sen vad vi borde göra är väl att straffa brottslingar precis som vi gör idag. Danmark ville dock ha ut denna person. Vet ej vad de planerar men att skicka honom till något land han är ifrån vet jag inte om det gynnar eller straffar egentligen. Han kanske har kontakter överallt så bäst att husera brottslingen så man vet att han garanterat blir straffad? Eller ska man riskera att han återkommer inom något år för att hemlandet inte har ett bra eller pålitligt system? Vet inte om så är fallet, det är endast följdfrågor.

Ja han skriver som en kratta.

Men vi ska naturligtvis inte ta inte en enda person till från tredje världens muslimländer. Ever again. Har vi inte lärt oss det än? De har ingenting här att göra.

Vi måste börja deportera i massor snarare.
Citera
2024-09-10, 13:23
Medlem
Är förvånad att dom griper någon där nere, vad jag vet så bryr dom sig inte ett smack. Måste legat något annat bakom.

Dubai är vanligtvis kriminellas drömställe.

Känner många araber som vill bo där, dom är mer aktiva och har planer. Målar upp visionen hur fantastiskt landet är jämför med Sverige
Citera
2024-09-10, 14:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Är förvånad att dom griper någon där nere, vad jag vet så bryr dom sig inte ett smack. Måste legat något annat bakom.

Dubai är vanligtvis kriminellas drömställe.

Känner många araber som vill bo där, dom är mer aktiva och har planer. Målar upp visionen hur fantastiskt landet är jämför med Sverige

Du menar att de planerar att bosätta sig där?
Citera
2024-09-10, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taida
Du menar att de planerar att bosätta sig där?

Ja
Citera
2024-09-10, 15:57
Medlem
Helt klart ska kriminella personer som invandrat till Sverige utvisas och även fråntas medborgarskapet.

Finns det ens några vettiga motargument?
Citera
2024-09-10, 17:11
Avstängd
StormuftinMagdas avatar
Citat:

Storfinansen och bankväldet vill att det ska vara så.
Citera
2024-09-10, 17:18
Medlem
Citat:

Vad FAN tror du att vi tycker?

Varenda jävla somalier, varenda jävla syrier, nästan alla araber.
De är här för att de vill bli rika, inte för att de flytt.

Så kallade ekonomiska migranter
Eller social turism, som sossarnas ledare Göran Persson kallade det

85-95% av gängbrottslingarna är MENA idag, beroende på om man litar på DN eller Expressen. Går även att på egen hand ockulärt avgöra att de siffrorna sannolikt stämmer.
3/4 av alla bidragsbrott begås av MENA, enkligt försäkringskassan. https://ufile.io/k6ug0frt Då är det bara de som de blivit påkomna med, inte de som slinker igenom (ibn rushd t.ex.)
Senast redigerad av Psykpatient33 2024-09-10 kl. 17:31.
Citera
2024-09-10, 17:40
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barfotalasse
Ja han skriver som en kratta.

Men vi ska naturligtvis inte ta inte en enda person till från tredje världens muslimländer. Ever again. Har vi inte lärt oss det än? De har ingenting här att göra.

Vi måste börja deportera i massor snarare.

Det kommer. Även om man inte gjort det ännu så har man skiftat narrativ från "Refugees Welcome" till "vi har nu en nettoutvandring". Jag gissar att makten har kunskap om att det är revolution eller kraftigare organiserat motstånd på gång att och man försöker positionera sig inför det som kommer. Skickar våra ansvariga ut +95% av alla i första, andra och tredje generationen så har de nog en chans att komma undan med ett kortare fängelsestraff, i annat fall är pensionssparande bortkastat.

Vill också säga att man gjort intervjuer med företrädare för FAE och de tycker vi är fullständigt dumma i huvudet som tar in skiten hit. De vet vilka människor det handlar om och DE vill inte ha dem. Även om FAE sannolikt har en hel del gemensamt med väst så har MENA MER gemensamt med FAE än med väst. Så kan MENA inte vara i FAE så inte tusan ska de in hit. Det är ju lika sjukt som att ukrainare skulle fly till Singapore istället för till Polen, Ungern, Tyskland, Baltländerna, Sveriges.

Citat:
Om inte ens asylsökande är välkomna längre alls snart i Sverige, hur hade du tänkt på att du ska få bli kvar?

Saker tar tid, men det är tidsfråga innan det blir tal om att återkalla medborgarskap.

Bara det att det talas om det.Danmark och Storbritannien har redan deporterat andra generationens invandrare, förvisso kriminella sådana men ändå - prejudikat föreligger således. Nu handlar det bara om att utöka det.

Citat:
Ursprungligen postat av SawfaNamdi1
Hur ska de återkalla det när jag har sambo som jag ska gifta mig med snart och få barn och allt😂😂😂du lever i en bubbla vakna grabben det funkar inte så sen är det en annan sak om du önskar att det vore så men spara det till jultomten det är december snart 😂😂

När det kommer till utvisning av kriminella invandrare så står det i åklagarnas riktlinjer att ha barn i Sverige eller ha partner i Sverige inte är skäl nog att få stanna. I riktlinjerna står det att både partnern och barnen fritt kan välja att flytta med. Att det hittills inte riktigt praktiserats så är en annan femma. Alldeles bortsett från det, med en ny makt så kan man ändra riktlinjerna med ett par penndrag. Inte ens grundlagarna är heliga när staten har bestämt sig för något.

Citat:
Kolla på Youtube. Det är ENORMT negativa toner mot människor från Mellanöstern/Nordafrika och under Sahara nu.

Jag tror det här är början till slutet på 30-40 års massinvandring. Men de kommer inte skickas ut på några år iaf.

Titta så ser du, https://youtu.be/hRwMB9LsiUM?si=Hy-l8N32ifn172Ko

Finns hur mycket "Sweden, France, Germany, Denmark wants no more migrants" på tuben, som helst.

https://youtu.be/aoyvxAYZpKI?si=vRtYs1Z79mcU423v

Precis. Vita kristna västvärlden håller på att vakna upp. Jag utgår från att det är många som sover väldigt oroligt nu.

Citat:
Ursprungligen postat av Psykpatient33
Vad FAN tror du att vi tycker?

Varenda jävla somalier, varenda jävla syrier, nästan alla araber.
De är här för att de vill bli rika, inte för att de flytt.

Så kallade ekonomiska migranter
Eller social turism, som sossarnas ledare Göran Persson kallade det

85-95% av gängbrottslingarna är MENA idag, beroende på om man litar på DN eller Expressen.
3/4 av alla bidragsbrott begås av MENA, enkligt försäkringskassan. https://ufile.io/k6ug0frt Då är det bara de som de blivit påkomna med, inte de som slinker igenom (ibn rushd t.ex.)

+90% har slängt sitt pass. FN uppskattar att ca 2-3% av alla migranter är äkta flyktingar. Ut med dessa 90% samt andra och tredje generationen. Allra först reser alla kriminella och nästa omgång alla bidragsparasiter.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in