2024-09-01, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Facingevil
Varför just vulkaner?

Folk som larvas påstår att deras farkost skördar energi eller liknande.
Citera
2024-09-01, 09:59
Medlem
PyjamasXLs avatar
Citat:
Varför just vulkaner?
Det sägs att de är just runt vulkaner och kärnkraftverk som det är många observationer av just ufon.
Citera
2024-09-01, 10:15
Medlem
RedRights avatar
Åk till närmaste willys eller lidl!
Finns gott om ufo där, annars dra lite LSD!
Citera
2024-09-01, 10:15
Medlem
Qusimotos avatar
Det finns ju hur många ufo som helst inne i city
Citera
2024-09-01, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megalogic
Jag skulle googla mig fram till plaserna där flest rapporterade ufo observationer finns dokumenterade. Sen hade jag tagit mig till en plats i närheten där ljusföroreningar är som minst för bäst sikt. Ta med dig campingutruatning ,mat,vatten , en bra kikare och kamera. Sen är det bara att spendera hela natten i horisontellt läge och blicka upp mot himlen. Lycka till och dela med dig av bilder sen.

Bra förslag. Men jag tror även man behöver investera tid. Mycket tid.

Chansen att se ett ufo en natt är nog mycket liten. Om man däremot campar en månad, eller två, och sover på dagarna och är vaken och uppmärksam varje natt, så ökar nog chanserna. Men ärligt talat, vem orkar eller ens har ekonomiska möjligheter att investera så mycket tid för att öka chanserna att med egna ögon se ett ufo, under vadå några sekunder eller minuter?

Vi människor är inte särskilt tålmodiga. Då måste man förlita sig på turen, att vara på rätt plats vid rätt tidpunkt, och titta på rätt plats på himlen just då.... Chansen är extremt liten.

Kanske det bästa tipset är att skaffa ett nattjobb. Där man arbetar utomhus, utan stark belysning. Vilka yrken uppfyller dom kraven? Natt chaufför i Norrland? Då kan man ständigt under sitt jobb ha lite koll på himlen, konsekvent i flera års tid, och därmed ökar chansen att se... något. Alternativt ha natt intressen, vilket är möjligt som pensionär, typ amatör astronomi....
Senast redigerad av aPOCC 2024-09-01 kl. 10:19.
Citera
2024-09-01, 10:21
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Det finns inga...hela världen har mobiler nu å ingen har ett foto ändå...bluff bara.
Finns väl massor av UFO,n?
Rymdskepp från andra planeter verkar däremot lysa med sin frånvaro.
Citera
2024-09-01, 10:41
Medlem
ifall du ser ett så glöm inte filma med din Nokia 7710
Citera
2024-09-01, 11:11
Medlem
Heauxms avatar
Jag talar inte om detta ofta då folk oftast inte tror mig eller skrattar.

Ni vet dessa bilder och videoklipp som släppts senaste 1-2 åren på silvriga äggformade objekten som flyger runt och gör skarpa svängar? Jag såg en sån för ca 9-10 år sedan från mitt flygplansfönster.
Stor, silvrigt ägg som var lika stor som en bil för runt vingen, åkte iväg, kom tillbaka och gjorde skarpa svängar i luften, jag kan inte beskriva det men det rörde sig på ett väldigt onaturligt fort och skarpt sätt.
Jag minns att jag frös till, jag var helt i chock. Det pågick i kanske 20 sekunder innan den försvann.
Citera
2024-09-01, 11:34
Medlem
Psykpatient33s avatar
Citat:
Jag har aldrig någonsin sett ett UFO, däremot mycket annat andligt.

Har enbart drömt om UFO och aliens 2 gånger:

Dröm 1: Rymdskeppet som gömmer sig bakom moln.
Då talar vi inte ett litet moln, utan när det är helt tätt av moln, som en tjock vägg. Jag minns hur jag iakttog skeppet genom fönstret. Då åker den upp lagom snabbt för att försvinna upp genom molnen (molnen befann sig på en ganska låg höjd). Jag kliver ett steg bakåt och då står en grå alien med stort huvud precis bredvid mig i mitt hus. Den var lika lång som en vanlig man på 1.80 cm, fast det stora huvudet gjorde den kanske 1.90 istället. Den såg aggressiv ut och påminde om ett rovdjur som smyger sig på sitt byte.

Dröm 2. Rymdskepp som utnyttjar molnen för att smyga sig på mig. I denna dröm satt istället 2 korta gråa alien. Kanske 1 meter eller 1.2 cm. De åkte mot mig, men jag blev rädd så började cykla extremt fort bort från dem. Då åkte de långsamt upp över molnen. Jag stannade med cykeln och kollade upp mot de hyffsat låga molnen. Plötsligt flyger de ner rätt ovanför mig istället, hann inte fly. De tog upp en pistol som sköt en grön stråle mot mig. Minns inte vad som hände efter det. Tror jag vaknade ur drömmen.

Vill gärna se i vaket tillstånd.. Vart är störst chans tror ni?

Om du vill göra det nykter så finns det "ufo hotspots" i England och USA som du kan besöka. England är närmast och det krävs inget visum eller så. Bara beställa flygbiljett och boka hotell och hyrbil i närheten av din ufo hotspot. Finns även crop circle hotspots. När jag letar på internet hittar jag flera olika hotspot maps och hotspot lists på första sidan i sökresultaten.

DMT är en drog där många användare möter en sorts aliens, som du kan prova om du inte vill resa någonstans. Den köps enklast på darknet, men det är också väldigt, väldigt enkelt att tillverka eget DMT, till och med små urinvånare i amazonas regnskog kan göra det. Du kan läsa mer om det också på internet, en sökning bort. Jag har själv mött dem och de brukar försöka ge gåvor till mig, urverk av ögon och tentakler och magiska sigill och som morphar och så. Det är en extrem upplevelse och på många sätt mer verkligt än den vardaliga verkligheten. Nu för tiden behövs inget DMT för att jag ska möta dem, de kommer med sina gåvor till mig när jag käkar svamp också. De liksom "hittade dit" också.. och nu för tiden säger jag åt dem att inte ge mig mer gåvor och så viftar de med tomma händer, liksom för att visa att det inte är mer gåvor, och så börjar de dansa bara.
Senast redigerad av Psykpatient33 2024-09-01 kl. 11:52.
Citera
2024-09-01, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heauxm
Jag talar inte om detta ofta då folk oftast inte tror mig eller skrattar.

Ni vet dessa bilder och videoklipp som släppts senaste 1-2 åren på silvriga äggformade objekten som flyger runt och gör skarpa svängar? Jag såg en sån för ca 9-10 år sedan från mitt flygplansfönster.
Stor, silvrigt ägg som var lika stor som en bil för runt vingen, åkte iväg, kom tillbaka och gjorde skarpa svängar i luften, jag kan inte beskriva det men det rörde sig på ett väldigt onaturligt fort och skarpt sätt.
Jag minns att jag frös till, jag var helt i chock. Det pågick i kanske 20 sekunder innan den försvann.

Intressant
Citera
2024-09-01, 12:56
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Hur ser man lättast ett UFO

Gå ut en kväll och häng upp ett lakan. Be en kompis stå bakom lakanet och kasta upp olika föremål som kompisen inte berättat för dig vad det är för föremål. Och så försöker du se vad det är kompisen kastat. Om det är ett föremål som du inte kan identifiera, ja, då har du sett ett oidentifierat flygande föremål.

Tänkte du möjligen på termen utomjordisk (extra terrestial)?
Citera
2024-09-01, 13:11
Medlem
smickras avatar
Citat:
Ja satelliter och stjärnfall ser man ofta, men inte UFO.. haha

Eftersom jag inte vet vad det var så är det ufon. Därav namnet ufo
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto