Citat:
Ursprungligen postat av
Megalogic
Jag skulle googla mig fram till plaserna där flest rapporterade ufo observationer finns dokumenterade. Sen hade jag tagit mig till en plats i närheten där ljusföroreningar är som minst för bäst sikt. Ta med dig campingutruatning ,mat,vatten , en bra kikare och kamera. Sen är det bara att spendera hela natten i horisontellt läge och blicka upp mot himlen. Lycka till och dela med dig av bilder sen.
Bra förslag. Men jag tror även man behöver investera tid. Mycket tid.
Chansen att se ett ufo en natt är nog mycket liten. Om man däremot campar en månad, eller två, och sover på dagarna och är vaken och uppmärksam varje natt, så ökar nog chanserna. Men ärligt talat, vem orkar eller ens har ekonomiska möjligheter att investera så mycket tid för att öka chanserna att med egna ögon se ett ufo, under vadå några sekunder eller minuter?
Vi människor är inte särskilt tålmodiga. Då måste man förlita sig på turen, att vara på rätt plats vid rätt tidpunkt, och titta på rätt plats på himlen just då.... Chansen är extremt liten.
Kanske det bästa tipset är att skaffa ett nattjobb. Där man arbetar utomhus, utan stark belysning. Vilka yrken uppfyller dom kraven? Natt chaufför i Norrland? Då kan man ständigt under sitt jobb ha lite koll på himlen, konsekvent i flera års tid, och därmed ökar chansen att se... något. Alternativt ha natt intressen, vilket är möjligt som pensionär, typ amatör astronomi....