Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2006-08-18, 12:21
  #1
Medlem
H.J.Ss avatar
Hmm har alltid spelat spelen på min PC, men börjar bli trött på att det aldrig funkar från börja med nya spel, alltid ngn jävla file som skall laddas ner och det ska tweekas med grafikkortet hit och dit

Tillsaken hör att jag iof har ett tålamod som en femåring som är i godisaffären och inte får ngt godis av mamman...

så om jag gillar dels typ GTA vice city/san andreas samt även bra rollspel a la
Baldursgate och Fallout...vilken konsol ska jag skaffa ??
Citera
2006-08-18, 12:31
  #2
Medlem
Flärps avatar
Wii
Citera
2006-08-18, 12:39
  #3
Medlem
Rains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flärp
Wii

och sen när kom gta till wii?? Vill du ha en billig skulle jag köpa en playstation2 Slim. då kan du även köpa till ett tillbehör för 300kr så kan du bränna ut alla spel om du så vill.

PSP har ett par RPG spel och även 2gta spel.. Man kan även säga att pursuit force och nya gangs of london är en klick gta.
Citera
2006-08-18, 12:40
  #4
Medlem
Flärps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rain
och sen när kom gta till wii??

Aldrig. Men finns inte spelet på Wii så är det inte värt att spela.
Citera
2006-08-18, 12:50
  #5
Medlem
Meatfaces avatar
Wii i sig lär ju bli den lätt roligaste konsolen hittils och även riktigt billig, dock kommer spelutbudet inte vara det du letar efter.
PS2an har GTA och även en hel del rollspel, passar nog bäst!

Citat:
Ursprungligen postat av Flärp
Aldrig. Men finns inte spelet på Wii så är det inte värt att spela.
Alla spel som släppts på marknaden suger knappast
Citera
2006-08-18, 13:10
  #6
Medlem
Cum*s avatar
Xbox då? GTA finns till boxen också om det finns en del rollspel till det med och om du skaffar 360 så kommer det komma några ordentliga lir till julen.
Citera
2006-08-18, 13:22
  #7
Medlem
H.J.Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rain
och sen när kom gta till wii?? Vill du ha en billig skulle jag köpa en playstation2 Slim. då kan du även köpa till ett tillbehör för 300kr så kan du bränna ut alla spel om du så vill.

PSP har ett par RPG spel och även 2gta spel.. Man kan även säga att pursuit force och nya gangs of london är en klick gta.

En Bajares ord väger givetvis tungt!!
Citera
2006-08-18, 13:25
  #8
Medlem
H.J.Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cum*
Xbox då? GTA finns till boxen också om det finns en del rollspel till det med och om du skaffar 360 så kommer det komma några ordentliga lir till julen.
OK hmm du har jag ngt att funta på...spelen till konsolen e vikigast, grafiken är underordnad...well får inte vara hur sunkigt som helst...
Citera
2006-08-18, 13:28
  #9
Banned
woozies avatar
Om jag vore du så skulle jag satsa på en Xbox 360 (Premium).
Då kan du spela rätt många gamla Xbox-spel och sedan börjar det ju även släppas lite justa spel, t.ex Gears of War, NNN, Just cause m.m.
PS3'n har ju ett pris på 6000:-, och vad får man då för sina 6 lax?
Det finns (nästan) inga exklusiva spel till PS3, så jag förstår inte riktigt hur de har tänkt.
Men det lär väl bli Sony som blir de stora vinnarna ändå...
Citera
2006-08-18, 13:32
  #10
Medlem
Twisted_minds avatar
Jag kommer iaf köpa en Wii.. Kommer säkert vara en grym konsol för multiplayer-spel.
Citera
2006-08-18, 14:54
  #11
Medlem
Rains avatar
vill man inte lägga ut mycket pengar så skulle jag köpa en ps2 slim eller psp. ps2 slim är tunn som ett dvd fodral medans xbox är en bit större än vanliga ps2an. Jag tycker själv att ps2ans spelutbud slår xboxens ganska hårt. Jag gillar iofs inte halo,fable spel och kan instället spela gran turismo,getaway och fler vilket jag tycker är kul. det är ju upp till var och en.

Ska man ta upp det med handkontrollerna så gillar jag ps2ans mycket bättre. Xboxens är stor och en liten aning obekväm.

PSP är även en handhållen spelkonsol som har samma grafik som ps2an. Men ska man ha psp så måste man få tag på en 1.5 , annars tror jag man tröttnar ganska snabbt. Och som jag sa innan-PSPs utbud av spel är inte det bästa men nu finns det ett 20tal spel man måste prova.

tack och bock
Citera
2006-08-19, 01:46
  #12
Medlem
Gustavkukens avatar
Jag kommer i alla fall köra på Wii, främst då den är så otroligt mycket billigare (har hört rykten om 149 dollar, så det lär väl i så fall bli 1500 kronor i Sverige, inräknat moms osv), och då det verkar roligt med kontrollerna. Fast jag kommer nog inte köpa den på release, tänker vänta och se vilka spel som kommer. Men ett exklusivt Resident Evil verkar ju helt klart lovande.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback