Citat:
Ursprungligen postat av
BetterStories
Står du upp för dina åsikter i det offentliga rummet? De flesta är mesar. Det är enklare att skriva av sig på ett tangentbord. Man skulle önska att fler hade ryggrad att ta debatten öppet, på varje arbetsplats i varje möte
Jag gör det och kommer alltid göra det även om det innebär fara för mig liv eller högst troligen stryk. Vilket det förmodligen var en gång när jag blev utfrågad om jag röstade SD på en hållplats av en invandrare(Mena). Ja, sa jag och efter det så förföljde han mig och frågade ut mig högt och tydligt. Killen sa att han också var rasist och sa det högt på spårvagnen inför en massa andra invandrare att han hatade dom
. Men jag märkte tydligt att han byggde upp sig själv för att kunna slå ned mig, han behövde bara få mig att erkänna vissa saker som kunde bekräfta att han inte behövde ha dåligt samvete att slå ned mig. Han sa till mig att jag inte behövde vara rädd
Det enda jag satt och väntade på var hans första smäll mot mig och sen skulle jag mata slag på han då jag hade nycklarna mellan knogarna så det gäller för han att han däcka mig med sina slag. Så han har ju förtur att slå först eller mata först men jag kommer inte slå han först. Om han verkligen höll med mig så hade inte betett sig som han gjorde, han var verkligen i varv. Han käft gick i ett och kunde inte sitta still.
Hela mitt jobb är vänster och dom har ex frågat mig inför alla svenska kollegor vad jag har röstat på och jag svarade SD sedans dess har fått gliringar att jag skulle vara nazist av alla muslimer på jobbet så det har tydligen skvallrat vidare för nästan alla som var med då har slutat men muslimerna verka gilla mig. En av dom stöttar till och med Hamas. Jag behandlar dom som alla andra fair, är dom schyssta mot mig så är jag schysst tillbaka.
Jag pratar inte politik på jobbet då jag vet hur känsligt det är men frågar någon mig så kommer jag alltid erkänna mina åsikter.