2024-08-26, 22:50
Medlem
pelle_snusks avatar
Fan vad jag hatar dem! I alla fall hyrvarianten. Dessa fula fordon ställs eller slängs överallt på vägar, gräsmattor, trottoarer och i trädgårdar. De står eller ligger där och väntar men små fula gröna lampor som flämtar mer och mer för att till slut dö och då hittar kanske inte uthyraren sitt fordon som i bästa fall blir ett med naturen över tiden. Jag hatar bristen på hänsyn - hundar, blinda och barn kan snubbla och när en skitful scooter (företrädesvis neongrän, chockrosa eller någon gång obestämt bajsbrun) står på fel sida av gatan - mittemot busshållplatsen där det finns en bra uppställningsplats, ja då går topplocket!

Och så snorungar som far runt som tysta vindsnabba idioter eller muppar med portfölj och bakslickat hår (för att det ska gå fort antar jag om de inte bara gillar att se fjolliga ut) ... Om de går åt på kuppen struntar jag i men de är farliga för sin omgivning och förefaller att vara en smula debila.

Nä, bort med både scootrarna och idioterna! Jag får dålig smak i munnen bara jag ser dem och min personlighet förvandlar från saktmodig och gladlynt till en man som heter Ove i en ögonblinkning.

Vad gör ni för att få bort dem? Jag brukar sparka till cyklarna (inte idioterna) med en välriktad karatespark vilket i de flesta fall får dem att ge ifrån sig ett ömkligt ljud (prova, även om det inte är uppvigling till brott) medan de faller omkull. En låg tillfredsställelse, jag vet. Jag har hittills inte tagit med en batteriladdad vinkelslip, men det är bara en tidsfråga.

Vilka regler kan man åberopa och vart ska man vända sig om man vill få bort otyget? Kan HA göra det mot betalning?

UGH! Jag har talat.
Citera
2024-08-26, 23:04
Medlem
Gridiots avatar
Ta och sabotera en så känns det bättre. Släng dock inte i vatten då batteriet har massa gifter insig som läcker ut.

Ta en skruvdrager och dra några skruvar i däcken. Epoxylim är rätt starkt, limma fast hjulen eller reglagen för hastighetskogrollen. Kapa på mitten med vinkelslip.
Citera
2024-08-26, 23:14
Medlem
Ganonitos avatar
Håller fullständigt med. Förbjud skiten. Den nya lagen som kom häromåret att de inte fick parkeras hur som helst gör ju noll nytta eftersom den inte efterföljs.

Citat:
Ursprungligen postat av Gridiot
Ta och sabotera en så känns det bättre. Släng dock inte i vatten då batteriet har massa gifter insig som läcker ut.

Ta en skruvdrager och dra några skruvar i däcken. Epoxylim är rätt starkt, limma fast hjulen eller reglagen för hastighetskogrollen. Kapa på mitten med vinkelslip.

Man kan även sätta ett klistermärke ovanför QR-koden som de använder för att starta den. Då måste de pilla bort det för att kunna starta den igen och förhoppningsvis lyckas de inte få bort allt utan att det blir en permanent skada på QR-koden. Det gjorde jag ett tag i brist på bättre metoder att sabotera dem på.
Citera
2024-08-26, 23:53
Medlem
Amazon-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Håller fullständigt med. Förbjud skiten. Den nya lagen som kom häromåret att de inte fick parkeras hur som helst gör ju noll nytta eftersom den inte efterföljs.

Man kan även sätta ett klistermärke ovanför QR-koden som de använder för att starta den. Då måste de pilla bort det för att kunna starta den igen och förhoppningsvis lyckas de inte få bort allt utan att det blir en permanent skada på QR-koden. Det gjorde jag ett tag i brist på bättre metoder att sabotera dem på.

En sprayburk med mattsvart/rostskyddsvaxklet på QRkoden gör susen. Tror ni Kebab & Co. står och skrapar av kletet för att åka scooter?
Citera
2024-08-27, 01:22
Avslutad
Dom kör nära fotgängare också. Inte direkt som med cyklar som kör på sin sida.. Dom här bryr sig inte.. Kanske beror på att många har slagit i skallen när dom har kört i..
Citera
2024-08-27, 02:58
Medlem
Jahbrahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito

Hyr fan lyckas folk parkera var fan de vill då?

Jag provade en sån där spark ett par ggr i Stockholm, var sen till en utbildning. Tack vare den kom jag fram precis i tid, men kunde fan inte parkera och avsluta. Måste parkeras fint och inte var som helst. Närmast var en bra bit tillbaka, så fick åka och parkera skiten, gå tillbaka och bli sen ändå.
Citera
2024-08-30, 19:46
Moderator
Arne.Ankas avatar
Låst i väntan på städning.
/Moderator.
Citera
2024-09-01, 07:44
Moderator
Arne.Ankas avatar
Upplåst, håll topik så slipper jag dela ut varningar.
/Moderator
Citera
2024-11-06, 15:41
Bannlyst
Såg härom kvällen en djävel komma farande på en sådan här och plingade åt ett par att flytta på sig,

på trottoaren.

Det är den här typen av förare på elsparkcyklar man vill att de faller huvudstupa och slår ihjäl sig.
Senast redigerad av AfghanMupp 2024-11-06 kl. 15:43.
Citera
2024-11-22, 23:20
Medlem
pelle_snusks avatar
Det eskalerade och blev olidligt för kanske 1½ år sedan. Sedan röt myndigheterna i och det blev bättre - ett tag. Nu har det blivit sämre igen. Jag antar att man kan slänga in dem i en rabatt om de ligger farligt på gångbanor utan att göra sig skyldig till brott.
Citera
2024-12-21, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pelle_snusk
Fan vad jag hatar dem! I alla fall hyrvarianten. Dessa fula fordon ställs eller slängs överallt på vägar, gräsmattor, trottoarer och i trädgårdar. De står eller ligger där och väntar men små fula gröna lampor som flämtar mer och mer för att till slut dö och då hittar kanske inte uthyraren sitt fordon som i bästa fall blir ett med naturen över tiden. Jag hatar bristen på hänsyn - hundar, blinda och barn kan snubbla och när en skitful scooter (företrädesvis neongrän, chockrosa eller någon gång obestämt bajsbrun) står på fel sida av gatan - mittemot busshållplatsen där det finns en bra uppställningsplats, ja då går topplocket!

Och så snorungar som far runt som tysta vindsnabba idioter eller muppar med portfölj och bakslickat hår (för att det ska gå fort antar jag om de inte bara gillar att se fjolliga ut) ... Om de går åt på kuppen struntar jag i men de är farliga för sin omgivning och förefaller att vara en smula debila.

Nä, bort med både scootrarna och idioterna! Jag får dålig smak i munnen bara jag ser dem och min personlighet förvandlar från saktmodig och gladlynt till en man som heter Ove i en ögonblinkning.

Vad gör ni för att få bort dem? Jag brukar sparka till cyklarna (inte idioterna) med en välriktad karatespark vilket i de flesta fall får dem att ge ifrån sig ett ömkligt ljud (prova, även om det inte är uppvigling till brott) medan de faller omkull. En låg tillfredsställelse, jag vet. Jag har hittills inte tagit med en batteriladdad vinkelslip, men det är bara en tidsfråga.

Vilka regler kan man åberopa och vart ska man vända sig om man vill få bort otyget? Kan HA göra det mot betalning?

UGH! Jag har talat.

Skönt man inte bor i stan och slipper detta för jag förstår vad du menar.
Citera
2024-12-21, 23:31
Medlem
pelle_snusks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shredded79
Skönt man inte bor i stan och slipper detta för jag förstår vad du menar.
... sen far de omkring med röda, gröna och polisblå lampor också. Det ser ut som ett jäkla tivoli.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in