Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-02-01, 02:40
  #469
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flyer6
Fråga till alla er crossåkare:

Knäskydden, är de bekväma/mycket rörlighet? Tänkte kanske införskaffa ett par till snowboardåkningen nämligen...

Kan kännas lite klumpigt första gången men man vänjer sig. Kolla på mountainbike knäskydd dom brukar vara lite mindre och smidigare.
Citera
2014-02-01, 10:33
  #470
Medlem
Flyer6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mooki57
Kan kännas lite klumpigt första gången men man vänjer sig. Kolla på mountainbike knäskydd dom brukar vara lite mindre och smidigare.

Äntligen ett svar! Tackar!
Följdfråga dock: Många knäskydd för MTB ser ut att vara skumgummi, är det så eller inbillar jag mig? Är ute efter hårdplast som sitter där det ska. Hade inte hockeybenskydden varit så klumpiga hade jag tagit dom
Citera
2014-02-05, 23:19
  #471
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flyer6
Äntligen ett svar! Tackar!
Följdfråga dock: Många knäskydd för MTB ser ut att vara skumgummi, är det så eller inbillar jag mig? Är ute efter hårdplast som sitter där det ska. Hade inte hockeybenskydden varit så klumpiga hade jag tagit dom

Osäker på hur mtb skydden är faktiskt då jag använder mina crosskydd. Men kolla typ Thor Force det kanske kan vara något?
Citera
2014-02-06, 21:53
  #472
Medlem
finns det någon som vet en bra sida med riktigt bra info om fjädring fram och bak. Inget skruvande hit eller dit. Jag vill in på riktig renovering och chims ningar.
Tackar på för hand om någon har ett tips.

Med vänlig hälsning. Racern
Citera
2014-04-25, 14:18
  #473
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RACERN
finns det någon som vet en bra sida med riktigt bra info om fjädring fram och bak. Inget skruvande hit eller dit. Jag vill in på riktig renovering och chims ningar.
Tackar på för hand om någon har ett tips.

Med vänlig hälsning. Racern

Det finns många superbra videos på youtube.
Citera
2014-06-08, 00:17
  #474
Medlem
ksvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CR22
Anser helt klart att Upplands Väsby är bästa jordbanan i Stockholmsområdet
Jag håller med.

Den nya banan man byggde förra året är egentligen lite av en supercross-bana.
Ganska teknisk med en del roliga hoppkombinationer.
Citera
2015-04-19, 00:53
  #475
Medlem
funktioners avatar
Hej på er! Äntligen är säsongen igång igen.

Jag har en fundering ang. Fjädringen på min kawa 250. När jag sätter den hårt och lågt i en vall så vill bakdämparn alltid sparka mig i röven, med ordentlig kraft. Returen för hårt ställd? Jag väger knappt 70 kg.

Är bekväm med fjädringen annars och vill helst inte börja skruva på den nu igen när fram/bak dämpare lirar bra tillsammans. Men jag antar att detta måste göras.

Hur ska jag börja? Retur eller komp? Är det livsviktigt att hojen fjädrar helt jämt om man ser till fram kontra bakdämpare?
Citera
2015-05-08, 21:21
  #476
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av funktioner
Hej på er! Äntligen är säsongen igång igen.

Jag har en fundering ang. Fjädringen på min kawa 250. När jag sätter den hårt och lågt i en vall så vill bakdämparn alltid sparka mig i röven, med ordentlig kraft. Returen för hårt ställd? Jag väger knappt 70 kg.

Är bekväm med fjädringen annars och vill helst inte börja skruva på den nu igen när fram/bak dämpare lirar bra tillsammans. Men jag antar att detta måste göras.

Hur ska jag börja? Retur eller komp? Är det livsviktigt att hojen fjädrar helt jämt om man ser till fram kontra bakdämpare?


Jag hade testat att göra returen långsammare ! Sen förutsätter jag att du mätt in race hänget (race sag) så du har rätt fjäder på hojen
Citera
2015-05-09, 22:19
  #477
Medlem
Först å främst så skulle jag absolut ställa in häng å racehäng.
Det låter ju som att det är returen som skulle behövas nått klick in.
Kanske även att gaffeln kan va för mjuk?
Bara lite tankar.
Citera
2016-10-21, 12:53
  #478
Medlem
funktioners avatar
Kan man byta ut original avgassystemet mot ett heldraget effektsystem rakt av?
Eller behöver man mappa om insprutning, byta vattenpump & kylare osv?

Gäller en kawa 250f-16
Citera
2016-10-23, 13:47
  #479
Medlem
ksvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av funktioner
Kan man byta ut original avgassystemet mot ett heldraget effektsystem rakt av?
Eller behöver man mappa om insprutning, byta vattenpump & kylare osv?

Gäller en kawa 250f-16
Du tänker på helsystem av t.ex. FMF eller Acrapovic för just din hoj?
Ja, du kan sätta på ett sådant utan att behöva göra något mer.
Citera
2017-03-01, 18:12
  #480
Medlem
funktioners avatar
Åkte förbi en bana på väg till Ingelstad från Växjö nära orten Krokvik. Hann läsa typ IRT-MX när jag for förbi. Är den öppen??

Hittar en del gamla gopros på Youtube på krokvik mx och den finns registrerad på enduromx.se men hittar ingen hemsida eller någon information!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback