Citat:
Ursprungligen postat av
Abetterworld
Nu spetsade jag till det, MEN antalet illitterata är inte oväsentligt bland MENA-folk, många av dem vare sig kan svenska eller föga därav, de bryr sig inte om svensk lagstiftning och enligt nylig rapport från Försäkringskassan så är de massivt överrepresenterade bland bidragsfuskare och vid förekomst av hot lär de bara använda övervåld för att få sin vilja fram. Har jag ljugit eller jag bara påpekat det uppenbara?
Jag tänker såhär kring analfabeter som kommit i vuxen ålder och är närmare pensionsålder: om de hotar och är våldsamma och förväntar sig hjälp av välfärdsstaten de inte har rätt till är detta ett problem som Sverige behöver ta i. Det är lättare sagt än gjort. Jag tror inte heller att det är det vanligaste beteendet eftersom väktare tillkallas och påföljd kan komma.
Ryktesspridning gagnar ingen som är direkt berörd av samhällsproblem när vi ska få bukt med samhällsproblem. Tyvärr känner få människor sig direkt berörda om de inte jobbar med det eller uppbär bidrag själva. Det var det som gjorde att SD fick bidragstagare att rösta på dem igen, trots att det var uppenbart att högern som vanligt inte skulle göra flaska för de mest utsatta.
Om du vill ha samhällsförändring och kan/vill/har tid att uttrycka dig på nätet, tänk på hur du uttrycker dig, som Annie Lööf sa. Jag avskydde Annie Lööfs bisarra nyliberalism men jag tror inte att någon gynnas av öppen rasism och förakt, även om jag förstår att det kommer från frustration över samhällsförändringar som varit till det sämre, vilket de flesta tycks överens om. "Integrationen har misslyckats" är vår gemensamma grund. Börja där när du diskuterar.