Citat:
Ursprungligen postat av
PissBuss
Ta reda på det då. Identifiera polerna på en vanlig permanentmagnet och så gör du mätningar av fältstyrkan med den på olika platser på din kropp.
Stämmer det du påstår kommer den att suga fast långt hårdare än någon kapsyl så det blir lätt att göra.
Jag har en multimeter och vet att det går att bevisa jordning och att när man tar på marken eller träd medans en testpinne hålls i handen och den andra sitter i marken.. så visar multimetern elektronerna som flödar genom kroppen..
men detta magnetfält är ju nära hyn, speciellt starkt i pannan och på bröstet.. och hur menar du att det ska gå att mäta med multimeter?
Bättre att folk som testar med en kapsyl mot pannan skriver om deras magnetism håller kapsylen hårt eller löst, och hur hälsostatusen ser ut.
Jag kan ju fästa kapsyler på övre delarna av armarna, och jag är frisk. I pannan sitter kapsyler så bra att jag glömde bort att två satt där, gick upp och dom satt kvar tills jag vred huvudet snabbt.
Jag kan vinkla huvudet framåt en bra bit och kapsylen sitter kvar. Men helt hängandes kan det inte vara och hållas kvar.