Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-08-12, 16:26
Medlem
En man och en kvinna var ute och cyklade efter Trundövägen och kvinnan blev påkörd och allvarligt skadad av en vit bil. Den vita bilen var i sällskap med en motocross motorcykel vilken har hörts och setts i Rosvik under hela sommaren. Motocrossen har man kunnat höra många av sommarens kvällar och nätter då den låtit högt vid acceleration. Ännu är det ingen som har trätt fram och erkänt men enligt Pitetidningen har man aningar om vem det kan vara men gärningspersonen är ännu inte gripen.
Någon i Rosvik eller i byar och städerna runt om måste veta vilka det rör sig om. Någon här som sitter inne på info om smitningsolyckan?
Citera
2024-08-12, 17:04
Medlem
Nicholassarkozys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smpl001
En man och en kvinna var ute och cyklade efter Trundövägen och kvinnan blev påkörd och allvarligt skadad av en vit bil. Den vita bilen var i sällskap med en motocross motorcykel vilken har hörts och setts i Rosvik under hela sommaren. Motocrossen har man kunnat höra många av sommarens kvällar och nätter då den låtit högt vid acceleration. Ännu är det ingen som har trätt fram och erkänt men enligt Pitetidningen har man aningar om vem det kan vara men gärningspersonen är ännu inte gripen.
Någon i Rosvik eller i byar och städerna runt om måste veta vilka det rör sig om. Någon här som sitter inne på info om smitningsolyckan?
Du eftersöker information, men kan inte ens langa fram en länk till någon paywall-blaska så man ska få något humm kring vad det gäller?
Citera
2024-08-12, 17:20
Medlem
Här är några länkar från pt:
https://pt.se/nyheter/rosvik/artikel...et-ar/jv43y81j

https://pt.se/nyheter/rosvik/artikel...-till/rgxmwxxj

"Smitningsolycka på Trundövägen!
Vid 18 tiden blev min fru påkörd mellan Långvikskorsningen och Bentaedet när hon cyklade på Trundövägen mot Rosvik . Det var en crossmotorcykel med trimmad pipa och en vit bil som samkörde och verkade tävla. Den vita bilen körde rätt på min fru och polis och ambulans kom. Min fru har allvarliga skador och Polisen vill ha tips från allmänheten om någon kan identifiera crossmotorcykeln och den vita bilen. Den vita bilen saknar nu sin högra backspegel.
Hör av Er till polisen eller mig"
Citera
2024-08-12, 18:22
Moderator
Chantres avatar
Utgången rubrik: smitningsolycka i Rosvik

Ny rubrik: Cyklist påkörd i smitningsolycka i Rosvik (2024-08-09)

/Mod

Brott och brottsbekämpning --> Aktuella brott och kriminalfall
/Moderator
Citera
2024-08-12, 23:00
Medlem
Beskrivning av crossen: "Mörk cross med otroligt högt ljud när den axxade. Föraren var lite kraftigare, hade typ Brun shorts och T-shirt, vit hjälm med typ dekaler. Bilen var sänkt och helvit. Inga modellmärken vad vi kunde se."
Citera
2024-08-13, 00:33
Medlem
Gigant_Supermans avatar
Vilka är de påkörda?
Citera
2024-08-14, 09:28
Medlem
pohjoisestas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monkies
Vet ni det sjuka? Att personen som körde på cyklisten faktiskt ringde och sa som det var till polisen redan förra veckan så kan denna häxjakt sluta nu?
5000:- till den som slutar nu?
Nej jag lägger till 2000:- i potten.
Nej men seriöst ni tror inte den personen också mår dåligt över händelsen. ?

Ut med namn på GM om du vet vem det är.
Citera
2024-08-14, 10:04
Medlem
Forever Winters avatar
Citat:
Vet ni det sjuka? Att personen som körde på cyklisten faktiskt ringde och sa som det var till polisen redan förra veckan så kan denna häxjakt sluta nu?

Å fan!! Så bilisten stannade och försökte hjälpa den han körde på? Konstigt, det har jag missat...
Häxjakt???????????? Menar du att det finns skäl att INTE försöka fastställa vem idioten är?
Jasså han mår dåligt...? BUHUUUUUUUUUUUU. Ja det är synd om honom. Vem FAN bryr sig om cyklisten?
Sluta försvara din polare och lär dig att skaffa vettiga vänner istället.
Citera
2024-08-14, 10:56
Medlem
Citat:

I så fall har polisen uttryckt sig olyckligt i Piteå Tidningen i måndags "Vi har en aning om vem det är". Hade varit bättre att säga "Bilisten har gett sig till känna".
Citera
2024-08-14, 21:30
Medlem
Ja vem är det som erkänt och vilka var dom? Förstår att dom mår dåligt med rätta. Men nu är det väl bara att träda fram och göra rätt och inte förvärra saken?

Vilka var det?
Citera
2024-08-16, 16:24
Medlem
Vem är 70åringen som dom delgett misstanke?
Citera
2024-08-17, 23:03
Medlem
Är föraren av motorcrossen också identifierad?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in