2024-08-09, 20:58
Medlem
Är det bekräftat att Bosse dog under denna bestigningen??

Varför är det isf fortfarande två trådar om Bosse Ahl och inte en sammanfogande?
Citera
2024-08-09, 21:01
Medlem
Kommer ihåg honom från 1995 när HV71 precis klarade slutspelet som sista lag och sen spikade Ahl igen hela slutspelet så att HV71 tog guld. Blev senare uttagen till VM.
Senast redigerad av Kimma7 2024-08-09 kl. 21:04.
Citera
2024-08-09, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yinool0401
3 målvakter dör unga, verkligen sjukt 🤢

Kenneth Johansson fick en stroke för några år sedan…
Citera
2024-08-09, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
var det en fiskeresa?
Ej 100% bekräfta
(FB) Svensk turist död Reinebringen Norge (2024-08-08)
Citera
2024-08-09, 22:12
Citat:
Ursprungligen postat av Psykbryt76
Hmm en till som dör i sina bästa år om det är den kände målvakten borde han vara i hyfsad form.
Hjärtstopp och en sjukdom/vaccin bakom?Tycker det börjar bli alldeles för många för att det ska vara en slump?

Om man dör i en olycka, så spelar väl inte den övriga formen någon roll?
Citera
2024-08-09, 22:13
Medlem
Gosifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Sannolikt Boo Ahl, väl?

https://www.hv71.se/article/dmjashy-3iaijd/view

Japp
Citera
2024-08-09, 22:17
Medlem
cleolinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
En del här är ju tamigfan inte kloka .

Bosse Ahl har omkommit i en tragisk olycka och folk här börjar tjafsa om helt ovidkommande saker som vaccin, sjukdomar , hjärtproblem osv . Väx upp för helvete

Vila i frid
Nu kan man ju visserligen låta bli att spekulera oavsett men att Aftonbladet skriver ”förolycka” skall man inte tolka som att det faktiskt var en olycka.
Dagens unga journalister verkar ha noll koll på orden förolyckas, omkomma och avlida och tro att de är synonymer.
Det verkar som Boo är den svensk som avled i Norge. Han förolyckades/omkom i så fall inte i någon olycka, oavsett vad kvällstidningsjournalisterna med noll språkkänsla skriver, utan avled av en hjärtinfarkt, enligt norska medier.
Som sagt var: man behöver ändå inte spekulera, men givet omständigheterna är det knappast ovidkommande att nämna sjukdomar och hjärtproblem.
Citera
2024-08-09, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pestloppan
Å andra sidan så har ju "Leif o Billy" rätt i att Boo Ahl är död. Den han citerade verkade ju tro att Ahl fortfarande är i livet.

Nä men det som va frågan va om det faktiskt va Bosse som hade omkommit i Norge och det jag menade va att jag inte trodde att Bosse skulle välja att vandra i något berg.
Det har ju inte kommit ut mig veterligen vart eller hur han dog
Citera
2024-08-09, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Eller?

https://www.gp.se/nyheter/sverige/hu...8-d765f8cfb117
Låter väldigt troligt att det är Bosse som är mannen i 50-årsåldern.
Citera
2024-08-09, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cleolina
Nu kan man ju visserligen låta bli att spekulera oavsett men att Aftonbladet skriver ”förolycka” skall man inte tolka som att det faktiskt var en olycka.
Dagens unga journalister verkar ha noll koll på orden förolyckas, omkomma och avlida och tro att de är synonymer.
Det verkar som Boo är den svensk som avled i Norge. Han förolyckades/omkom i så fall inte i någon olycka, oavsett vad kvällstidningsjournalisterna med noll språkkänsla skriver, utan avled av en hjärtinfarkt, enligt norska medier.
Som sagt var: man behöver ändå inte spekulera, men givet omständigheterna är det knappast ovidkommande att nämna sjukdomar och hjärtproblem.
Fast nu skriver ju även hans tidigare klubbar att han avled till följd av en olyckshändelse så jag ser ingen anledning att misstro medierna denna gång . Och ärligt talat så förstår jag inte vad media skulle vinna på att feltolka en sån här grej .
Citera
2024-08-09, 22:38
Medlem
cleolinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Fast nu skriver ju även hans tidigare klubbar att han avled till följd av en olyckshändelse så jag ser ingen anledning att misstro medierna denna gång . Och ärligt talat så förstår jag inte vad media skulle vinna på att feltolka en sån här grej .
Men i så fall är det ju inte mannen som det skrivs om i den här tråden. Turisten som avled i Norge är enligt norsk media som citerar räddningspersonal (eller vad det nu var) avliden av hjärtattack.
Att de skulle vinna på att feltolka tror inte jag heller. Kruxet är att många i dag inte förstås skillnaden mellan att omkomma, förolyckas och avlida.
Omkommer gör man hastigt och drastiskt, oftast i olyckor. Förolyckas = dö i olycka. Men flera journalister skriver att folk omkommer och förolyckas fastän de dör i sjukdomar. De förstår helt enkelt inte skillnaden. Men om Boos klubb skriver att han dog till följd av en olyckshändelse så är han troligen inte den man den här tråden handlar om, nej.

Edit: enligt den här länken, som Troian postade på första sidan, skriver klubben ingenting om någon olycka utan bara ”avlidit under en semesterresa”.
https://www.hv71.se/article/dmjashy-3iaijd/view
Senast redigerad av cleolina 2024-08-09 kl. 22:43.
Citera
2024-08-09, 22:40
Medlem
Firewaias avatar
Några familjevänner bodde granne med honom i måga år, så efter att vi varit i kinnarps/rosenlundshallen och tittat på Bo och HV så åkte vi ibland förbi hemma hos de för en grillkväll eller en bastu vid Vättern, otroligt talangfull och varm människa. Vila i frid Bosse.
Senast redigerad av Firewaia 2024-08-09 kl. 22:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in