Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-08-06, 19:35
Medlem
Jag har känt att jag blivit välsignad väldigt mycket i livet. Har dock fått ungefär lika många förbannelser och de har slagit hårt ibland. Med andra ord har jag gått genom många helveten, trots att jag är en högempatisk kristen kille. Säger det för att vissa förknippar motgångar med antisocial tendenser. Så här skulle jag sammanfatta mitt liv 3-15 paradis, 15-25 kamp(både härlig och dålig och ibland extremt smärtsam), 25-30(reflektioner och inte toppenliv) 31-32 studier och vila.

Just nu känner jag att elden har slocknat. Känslorna är ganska enformiga och inte särskilt starka.

Känner någon igen sig i att ha upplevt mycket motgångar att livet kan vända? Har ni känt att det varit som ödet när livet har vänt? Liksom förutbestämt?
Senast redigerad av konfident 2024-08-06 kl. 19:40.
Citera
2024-08-06, 19:41
Medlem
Nej det kommer inte vända, det kommer bara fortsätta utför för dig.
Citera
2024-08-06, 20:08
Medlem
Du verkar mållös. Sätt upp ett mål lär du få håg igen.
Citera
2024-08-06, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nanabatman2
Du verkar mållös. Sätt upp ett mål lär du få håg igen.
Träffsäker analys. Jag försöker sätta upp mål ibland men kommer alltid motargument som gör dem mindre eftersträvansvärda.
Citera
2024-08-06, 20:34
Medlem
Timoteuss avatar
nej det är inte hopplöst. Du är 33? Då är du inne i en omvälvande tid, Jesus dog det året. Nu kommer det att visa sig vad du behöver göra för att gå framåt. Du kommer att gå stärkt ur detta om du försöker att ta emot det som sker under reflektion och inre sökande. Bulta, och dörren skall öppnas.
Citera
2024-08-06, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timoteus
nej det är inte hopplöst. Du är 33? Då är du inne i en omvälvande tid, Jesus dog det året. Nu kommer det att visa sig vad du behöver göra för att gå framåt. Du kommer att gå stärkt ur detta om du försöker att ta emot det som sker under reflektion och inre sökande. Bulta, och dörren skall öppnas.
Jag försöker bulta. Men alla alternativ som är rimliga känns fel. Ska ta hand om mig och låta det som är meningen ske. Klarhet kanske nås senare som du säger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in