Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-08-06, 12:20
Medlem
En gammal nyhet från förra året som jag inte hittar här.
https://www.aftonbladet.se/nojesblad...t-flygvardinna

Vad jag tycker är anmärkningsvärt är att han åkte dit för att kallat henne ”min chokladälskling”, kallade henne för ”chokladkaka” och sa att han ville ha ”chokladbarn med henne”.

Ser inte detta som ett dugg rasistiskt utan snarare lite gulligt.
Han har ju tidigare haft svarta flickvänner och även hans kollega sedan 24 år är svart. Man borde ju fatta att han inte menade något illa med dom orden. Snarare opassande men inte rasistiskt.

Stjärnan dömdes till 18 månaders villkorlig dom, vilket innebär att han slipper fängelse om han sköter sig under den perioden. Om inte riskerar han ett års fängelse. Han ska också betala 33 000 kronor i skadestånd till Leah Gordon. Däremot slipper han samhällstjänst eftersom han inte längre bor i England, utan har flyttat Spanien
Citera
2024-08-06, 12:33
Medlem
drinksareonmes avatar
Som sagt väldigt gammal nyhet, bör väl vara utagerat nu.
Citera
2024-08-06, 12:39
Medlem
Olduvais avatar
Han blev ju fysisk mot henne också. Rasism är väl jävligt konstigt att kalla det, men han har ju uppenbart svinat sig.

I Sverige hade det räckt med att säga att man vill ha barn med någon för att dömas för sexuellt ofredande.
Citera
2024-08-06, 12:51
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
In January 2023, Ryan was convicted of four charges at Ealing Magistrates court. He had been found guilty of being drunk on an aircraft, assaulting a police officer and behaving in an abusive way towards a crew member, as well as a racially aggravated assault of a flight cabin crew member, which happened at London City Airport on 31 July 2022
https://en.wikipedia.org/wiki/Lee_Ryan

4 åtalspunkter var det. Så inte bara detta med choklad som gav straff. Men visst bara att det ger visst straff visar hur galna lagar det finns runtom i världen. Vita får man ju säg vad man vill om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in